Social Media & μικρές επιχειρήσεις – Tips επιβίωσης

Social Media & μικρές επιχειρήσεις – Tips επιβίωσης

Όταν απαιτείται η δημιουργία στρατηγικής για την προώθηση μιας νέας επιχείρησης, το ιδανικό σενάριο είναι προφανές πως περιλαμβάνει τη μέγιστη δυνατή απήχηση στο κοινό, με τον μικρότερο δυνατό προϋπολογισμό και τις, κατά το δυνατόν, ελάχιστες ανάγκες σε προσωπικό. Για το λόγο αυτό δεν αποτελεί προφανώς έκπληξη πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ιδιαίτερα δημοφιλής επιλογή για τις περισσότερες μικρές επιχειρήσεις, όταν ένα πρόσωπο είναι συνήθως υπεύθυνο τόσο για τις πωλήσεις και την εξυπηρέτηση των πελατών, όσο και για το μάρκετινγκ κομμάτι του εγχειρήματος.

Το να καταφέρει μια μικρή επιχείρηση να επιβιώσει στο σύγχρονο απαιτητικό και πλέον ασφυκτικό οικονομικό περιβάλλον λόγω και της κρίσης, μοιάζει συχνά με ένα reality επεισόδιο του Survivor… Σαν να προσπαθεί κανείς να αντιμετωπίσει τις καθημερινές προκλήσεις, ελπίζοντας παράλληλα να μην ψηφιστεί για αποχώρηση από το ερημικό νησί από τους πελάτες, τους προμηθευτές και τους ανταγωνιστές του. Διαβάστε μερικά σωτήρια tips για να καταφέρετε να βοηθήσετε την μικρή σας επιχείρηση να επιβιώσει, επιτυγχάνοντας το μέγιστο όφελος από τη χρήση των social media.

Οργανώστε τις προσπάθειές σας

Μια συνηθισμένη παρανόηση που συχνά εγκυμονεί προκλήσεις για τις επιχειρήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η ιδέα πως θα πρέπει να δημιουργήσει κανείς πολλούς social media λογαριασμούς, σε διαφορετικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μεμιάς. Προφανώς το να έχει κανείς προβολή στο διαδίκτυο για την επιχείρησή του είναι κάτι εξαιρετικό, όμως το να διατηρεί πολλούς λογαριασμούς, οι οποίοι δεν διαχειρίζονται σωστά ή παραμελούνται είναι ένα σημαντικό λάθος, που θα κοστίσει στην εταιρία σας. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να προαποφασιστεί, ποιά παραμένουν τα συγκεκριμένα δίκτυα, τα οποία είναι πιο σχετικά με το κοινό στο οποίο θέλει να στοχεύσει η επιχείρηση. Παράλληλα πρέπει να βρεθεί ο απαραίτητος χρόνος ώστε να δημοσιεύονται αναρτήσεις και περιεχόμενο στα δίκτυα αυτά και να είναι δυνατή η απρόσκοπτη και διαρκής αλληλεπίδραση με τους ακολούθους στα συγκεκριμένα αυτά μέσα.

Αφού δημιουργήσετε λογαριασμούς σε περισσότερα από ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, εξετάστε το ενδεχόμενο επένδυσης σε ένα εργαλείο διαχείρισης. Τα εργαλεία αυτά σας επιτρέπουν να παραμένετε ενημερωμένος για όλους τους λογαριασμούς που διατηρείτε σε ένα ενοποιημένο ταμπλό, κάτι που μπορεί να σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε αρκετό χρόνο, ειδικά αν είστε ο ένας και μοναδικός διαχειριστής των λογαριασμών της εταιρίας στα social media. Με όλη τη δραστηριότητά σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συγκεντρωμένη σε μια οθόνη, είναι σαφώς ευκολότερο να αλληλεπιδράτε με το κοινό και να καλλιεργήσετε δεσμούς μαζί του.

Προγραμματίστε το περιεχόμενο, ώστε να απελευθερώσετε χρόνο για αλληλεπίδραση

Το Content marketing αποτελεί ένα βήμα αποφασιστικής σημασίας, ώστε να θεσπίσετε και να θεμελιώσετε τη θέση και την αυθεντία σας στην αγορά που δραστηριοποιείστε. Παρόλα αυτά στα πρώτα στάδια της διαδικτυακής προώθησης της επιχείρησής σας, είναι πολύ πιθανό να μην διαθέτετε τους απαραίτητους πόρους για να δημιουργήσετε πρωτότυπο περιεχόμενο. Αυτός ακριβώς είναι όμως και ο ρόλος των social media, αφού σας επιτρέπει να ανακαλύπτετε και να μοιράζεστε ενδιαφέρουσες αναρτήσεις και άρθρα που είναι σχετικά με τις προτιμήσεις του κοινού και με τους τομείς δραστηριοποίησης της επιχείρησής σας.

Βρείτε και καθιερώστε ένα χρονικό διάστημα στο καθημερινό σας πρόγραμμα, το οποίο μπορείτε να αφιερώσετε στην αναζήτηση περιεχομένου. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την αναζήτηση μέσω σχετικών λέξεων κλειδιά ή hashtags, τη δημιουργία RSS feeds για τις αγαπημένες σας δημοσιεύσεις, ή μια λίστα στο Twitter που περιλαμβάνει μιντιακούς οργανισμούς. Αφού βρείτε επαρκείς ποσότητες περιεχομένου, προγραμματίστε τις αναρτήσεις σας, σε βραχυπρόθεσμο πάντα ορίζοντα. Πρέπει να είστε προσεκτικοί τόσο με το πλήθος των δημοσιεύσεων ώστε να μην κουράσετε τους ακολούθους σας, όσο και με το τάιμινγκ των αναρτήσεών σας για το βέλτιστο αποτέλεσμα. Έχοντας προγραμματίσει τις δημοσιεύσεις σας, έχετε καθαρό ελεύθερο χρόνο για να αφιερώσετε στην αλληλεπίδραση σας με το κοινό.

Χρησιμοποιήστε τα social media για να συνδεθείτε με πιθανούς πελάτες σε νέες περιοχές

Τα δεδομένα των social media των δημοφιλέστατων Twitter και Facebook σας επιτρέπουν να διαπιστώσετε τις περιοχές στις οποίες εδράζεται η πλειοψηφία των ακολούθων σας. Αυτή η πληροφορία μπορεί να σας επιτρέψει να αξιολογήσετε την τρέχουσα γεωγραφική σας εμβέλεια και να σας βοηθήσει να αναζητήσετε τις καταλληλότερες πιθανές περιοχές για επέκταση των δραστηριοτήτων σας.

Ακόμα κι αν δεν σχεδιάζετε άμεση επέκταση είναι ιδιαίτερα σημαντικό να στήσετε δίαυλους επικοινωνίας με το κοινό, να παρακολουθήσετε τις συζητήσεις γύρω από το brand σας, τον ανταγωνισμό και την αγορά στην οποία δραστηριοποιήστε. Γνωρίζοντας τα θέματα που απασχολούν και συζητά το κοινό σας θα πετύχετε να ρυθμίσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας ώστε να ταιριάζουν στις ανάγκες του.

Χτίστε μια κοινότητα διαδικτυακών υποστηρικτών

Εκτός από τα οφέλη προώθησης και προβολής που σας εξασφαλίζουν τα social media, δεν θα πρέπει απλά να τα χρησιμοποιείτε αποκλειστικά ως ένα κανάλι για να πετύχετε μαρκετίστικους στόχους. Εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία για να ενημερώσετε το κοινό για την ιστορία πίσω από το brand, για ένα μεμονωμένο προϊόν, να δώσετε έμφαση σε υπαλλήλους που ξεχωρίζουν, ή να συζητήσετε για δρώμενα και events στα οποία σκοπεύετε να συμμετέχετε.

Δείξτε στο κοινό τι σας εξάπτει και σας κινητοποιεί σε σχέση με την εργασιακή σας καθημερινότητα, τι αγαπάτε σε αυτήν και προσκαλέστε τους ακολούθους σας να μοιραστούν τον ενθουσιασμό σας, δημιουργώντας το δικό τους περιεχόμενο. Μπορείτε να ενθαρρύνετε την υποβολή περιεχομένου που έχει δημιουργηθεί από το κοινό, φτιάχνοντας ένα hashtag ή οργανώνοντας έναν διαδικτυακό διαγωνισμό σε ένα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο οποίο δραστηριοποιείστε. Οι πιο ενεργοί οπαδοί σας μπορούν να μετατραπούν σε υποστηρικτές του brand σας, ή σε χρήστες των social media, οι οποίοι εθελοντικά, μοιράζονται την ιστορία και τις αξίες της εταιρίας σας στα δικά τους κοινωνικά δίκτυα. Η ανεξάρτητη προώθηση στόμα-με-στόμα για την εταιρία σας από αυτούς τους υποστηρικτές, μπορεί σε αρκετές περιπτώσεις να αξίζει πολύ περισσότερο από δαπανηρές καμπάνιες μάρκετινγκ και για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να επενδύσετε χρόνο για να καλλιεργήσετε και να διατηρήσετε τέτοιου είδους σχέσεις.

Share This

Leave a Comment