Content Marketing: Less is more

Content Marketing: Less is more

Θα έχετε ακούσει ή διαβάσει κάπου την πληροφορία πως η διάρκεια μνήμης των χρυσόψαρων δεν ξεπερνά τα τρία δευτερόλεπτα. Αυτό που πιθανότατα όμως θα σας σοκάρει είναι το γεγονός πως αρκετές μελέτες έχουν διαπιστώσει κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών πως η διάρκεια προσοχής των ενηλίκων σε κάτι συγκεκριμένο, όπως μια από τις εκατομμύρια σελίδες περιεχομένου στο internet είναι κατά μέσο όρο από 2.8 μέχρι μόλις 8 δευτερόλεπτα. Μάλιστα οι έρευνες αυτές πραγματοποιούνται σταθερά από το 2000 και σε καμία περίπτωση δεν έχει παρατηρηθεί σημαντική μεταβολή στη διάρκεια της προσοχής των ενηλίκων, ενώ συνολικά φαίνεται πως ο χρόνος προσοχής μας μάλλον μειώνεται με τα χρόνια, απόρροια της επιτάχυνσης των πάντων για τον σύγχρονο  άνθρωπο.

Σε έναν κόσμο που μεταλλάσσεται διαρκώς, είναι υπερπλούσιος σε ερεθίσματα που μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή μας, οι εταιρίες και οι υπεύθυνοι για το Content Marketing πρέπει να δουλέψουν όλο και σκληρότερα όχι μόνο για να κερδίσουν την προσοχή του κοινού, αλλά και για να τη διατηρήσουν περνώντας στο μεταξύ τα κομμάτια πληροφορίας που επιθυμούν. Για να συμβεί αυτό στο σύντομο χρόνο που οι έρευνες δείχνουν πως η προσοχή των χρηστών είναι στραμμένη στο προσφερόμενο περιεχόμενο, θα πρέπει το περιεχόμενο αυτό να σπάσει σε ψήγματα, σε μικρούς, ελκυστικούς και…  εύπεπτους “μεζέδες” πληροφορίας. Έτσι θα είναι δυνατόν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, αφενός να κατανοηθούν και να καταναλωθούν από το κοινό και αφετέρου να πετύχουν το στόχο της δημιουργίας τους.

Μπορεί ένα κείμενο που θα χρειαστεί αρκετά μεγάλο χρόνο ανάγνωσης για να ολοκληρωθεί να παρομοιαστεί με ένα θρεπτικό και ισορροπημένο γεύμα, τη στιγμή που οι μικρότεροι μεζέδες πληροφορίας που περιγράφονται παραπάνω να προσομοιάζουν με fast-food. Ο κόσμος του περιεχομένου στο internet είναι όλο και πιο γεμάτος από τέτοιες στάσεις με fast-food πληροφορίας, παρά από σημεία που προσφέρουν μια πολύ πιο χρονοβόρα εμπειρία. Αυτό όμως δεν προσδίδει απαραίτητα αρνητική χροιά στο εύκολα καταναλώσιμο και μικρό σε μέγεθος περιεχόμενο που χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στο Content Marketing, αλλά απλά αντανακλά το αδιαμφισβήτητο γεγονός πως τα πάντα στον κόσμο μας μεταλλάσσονται γρηγορότερα και φτιάχνονται μικρότερα και περιεκτικότερα.

Με την ταχύτητα εξάπλωσης του mobile internet και τους χρήστες να περνούν όλο και περισσότερο χρόνο πάνω από μικρές και φορητές οθόνες, η πληροφορία υποχρεούται να έρχεται σε μικρές δόσεις, να είναι εύκολα κατανοητή ώστε να μπορεί να καταναλωθεί χωρίς να χρειάζονται γραπτές εξηγήσεις, που να αναγκάζουν το κοινό να διαβάσει πολλές γραμμές κειμένου. Σκεφτείτε τη χρήση εικόνων που κατά το παλιό ρητό είναι χίλιες λέξεις, αλλά και την ενσωμάτωση, των πολύ δημοφιλών πλέον infographics καθώς και σύντομα, περιεκτικά video που μπορούν να κάνουν τη δουλειά σαφώς ευκολότερα από το κείμενο.

Less is more λοιπόν και για το Content Marketing με το περιεχόμενο να έρχεται σε μικρές φόρμες, είτε πρόκειται για κείμενο, εικόνα ή video, το οποίο μπορεί να καταναλωθεί γρήγορα και να εξάψει άμεσα την προσοχή και το ενδιαφέρον των χρηστών, ακόμα και όταν αυτοί βρίσκονται εν κινήσει και χρησιμοποιούν τη μικροσκοπική οθόνη του κινητού τους. Συνεπώς οι επιταγές των καιρών επιβάλουν στο Content Marketing να μπορεί να είναι ευέλικτο και σε αυτή την παράμετρο παροχής του περιεχομένου.

Share This

Leave a Comment