4 απαραίτητα tips για το Snapchat

4 απαραίτητα tips για το Snapchat

Με το εφήμερο των μηνυμάτων που αναρτώνται σε αυτό, με τα εθιστικά του χαρακτηριστικά και τη lo-fi γοητεία που αποπνέει η αισθητική του, το Snapchat είναι πιθανότατα το πλέον καυτό μέσο κοινωνικής δικτύωσης για το 2016. Πρόκειται σίγουρα επίσης για την πιο πρόσφατη μανία στα social media, ενώ η απήχηση και ο αντίκτυπος που έχει καταφέρει να προκαλέσει είναι ήδη εξαιρετικά σημαντικός. Μερικά σύντομα δεδομένα για το Snapchat:

– Είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης
– Μόνο κατά τη διάρκεια του 2014 οι χρήστες του αυξήθηκαν κατά το εκρηκτικό ποσοστό του 57%
– Σχεδόν οι μισοί από τους νέους χρήστες που εγγράφηκαν στο Snapchat είναι ηλικίας πάνω από τα 25 έτη
– Η πλατφόρμα έχει περί τα 100 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε καθημερινή βάση
– Το 65% των καθημερινών ενεργών χρηστών δημιουργούν νέο περιεχόμενο κάθε μέρα
– Οι χρήστες μοιράζονται περισσότερα από 400 εκατομμύρια Snaps καθημερινά
– Περί τα 10 εκατομμύρια Snaps της κάθε ημέρας χρησιμοποιούν lenses (φακούς)
– Οι χρήστες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 30 λεπτά την ημέρα εντός της πλατφόρμας
– Παράγονται περί τα 8 δισεκατομμύρια views στα video Καθημερινά, κάτι που είναι συγκρίσιμο μέγεθος με τα videos στο Facebook
– To 58% των φοιτητών σε κολλέγια είναι πιθανό να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρει ένα brand αν τους σταλεί ένα κουπόνι στο Snapchat

Παρόλη την εκπληκτική ανάπτυξη και τον αντίκτυπο που έχει προκαλέσει ως μέσο το Snapchat, πολλά είναι ακόμα τα brands που δεν έχουν ακόμα επιχειρήσει να εκμεταλλευτούν τη δυναμική και τα πλεονεκτήματα που έχει να προσφέρει. Εξακολουθούν επίσης να υπάρχουν αρκετές παρανοήσεις σε σχέση με τους σκοπούς που μπορεί να εκπληρώσει το social messaging της πλατφόρμας για τις επιχειρήσεις, οι οποίες πρέπει να πάρουν στα σοβαρά το νέο αυτό συναρπαστικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτό φαίνεται πως θα συμβεί κατά κόρον εντός του 2016, καθώς η πλατφόρμα γίνεται ταχύτατα mainstream και οι marketers θέλοντας και μη θα της αποδώσουν την προσοχή που της αρμόζει. Για να το θέσουμε απλά, τα brands πρέπει να έχουν παρουσία στο Snapchat… χθες, όσο το δυνατόν το ταχύτερο δηλαδή. Ακολουθούν οι λόγοι καθώς και 3 απαραίτητα tips για το Snapchat.

Το Snapchat έχει να κάνει με τη δημιουργικότητα και την καινοτομία

Είναι εξαιρετικά εύκολο και άκρως διασκεδαστικό να δημιουργήσει κανείς άμεσα ακατέργαστο περιεχόμενο στο Snapchat. Χρησιμοποιώντας τα χαρακτηριστικά και τα διαθέσιμα εργαλεία του, προσθέτοντας προσωπικότητα και ταλέντο παράγονται εξαιρετικά ελκυστικά Snaps, τη στιγμή που το βαρύγδουπο εταιρικό στυλ είναι ουσιαστικά κάτι απόλυτα απαγορευμένο στην πλατφόρμα. Πρέπει να κρατάτε το περιεχόμενο που δημιουργείτε διασκεδαστικό, ανάλαφρο με μπόλικη δράση και ισχυρή προσωπικότητα. Θα πρέπει φυσικά να παραμένετε επαγγελματίες, σχετικοί με το brand που προωθείτε, αλλά αυτό είναι απαραίτητο να γίνεται με ανάλαφρο και διασκεδαστικό στυλ. Είναι εξαιρετικά αποδοτικό να έχετε διαφορετικά άτομα στην ομάδα του Snapchat, γιατί έτσι έχετε τη δυνατότητα να επιδείξετε ποικιλία διαφορετικού ύφους και εμπειριών, αποφεύγοντας έτσι την παγίδα που έχει το μέσο. Κι αυτή δεν είναι άλλη από το γεγονός πως το κοινό βαριέται εύκολα και θέλει απαραίτητα διαρκή δράση στο συγκεκριμένο μέσο.

Το Snapchat είναι πολύ περισσότερα από το να μοιραστείτε απλά μια φωτογραφία ή ένα σύντομο video clip. Η εφαρμογή ενθαρρύνει την ελευθερία στην έκφραση με μια τεράστια ποικιλία χαρακτηριστικών και εργαλείων που επιτρέπουν την παραμετροποίηση των Snaps ή των Stories που δημιουργείτε. Ουσιαστικά μάλιστα αυτά τα χαρακτηριστικά και τα εργαλεία αποτελούν τις πιο εθιστικές πτυχές της πλατφόρμες. Η σύνθεσή τους που διαρκώς εναλλάσσεται περιλαμβάνει: φακούς, φίλτρα, παραμετροποιήσιμα geofilters, εργαλεία doodling, κείμενο, emojis και πολλά ακόμα συναρπαστικά πράγματα.

Οι φακοί (lenses) συγκεκριμένα αυξάνουν αποδεδειγμένα τον εθισμό των χρηστών. Το Snapchat προσφέρει 10 δωρεάν lenses-animated φίλτρα που μπορούν να εφαρμοστούν στις Selfies, ενώ καθημερινά η σύνθεση των διαφορετικών διαθέσιμων lenses αλλάζει, κάτι που ενθουσιάζει τους χρήστες και τους “αναγκάζει” να επιστρέφουν διαρκώς στην πλατφόρμα.

Τα brands μπορεί να δέιξουν στο κοινό αποσπάσματα από εκθέσεις, επιδείξεις μόδας, πάρτι και events, όμως στο Snapchat είναι απαραίτητο να παίξουν και να χρησιμοποιήσουν τα έξτρα χαρακτηριστικά και εργαλεία που περιγράφονται παραπάνω. Είναι αποφασιστικής σημασίας για τα brands να επιδεικνύουν δημιουργικότητα στα Snaps που δημιουργούν ώστε να καταφέρνουν να διατηρούν την προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού.

Αξιοποιήστε το κοινό για να χτίσετε του followers σας

Είναι κρίσιμο να ξεκινήσετε άμεσα να χτίζετε το κοινό των followers σας στο Snapchat. Αυτή τη στιγμή τα brands έχουν τη μεγάλη ευκαιρία να γίνουν πρωτοπόροι στην υιοθέτηση του νέου μέσου κοινωνικής δικτύωσης και να προσαρμοστούν σε εξαιρετικά καλή σειρά στην πλατφόρμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, κάτι που αποτελεί κλειδί για την επιτυχία σε όλα τα social media. Το να έχει η επιχείρησή σας παρουσία στο Snapchat αυτή τη στιγμή, δείχνει πως δεν είστε ένας απαρχαιωμένος… δεινόσαυρος των social media, ενώ μπορείτε παράλληλα να εκμεταλλευτείτε την παρουσία σας σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να χτίσετε το κοινό σας στο Snapchat.

Μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αξιοποιήσετε το υπάρχον κοινό σας σε άλλα social media για να αυξήσετε τους followers σας στο Snapchat είναι οι παρακάτω:

  • Βάλτε το username σας στο Snapchat στο bio σας και στα προφίλ που διατηρείτε στους υπόλοιπους λογαριασμούς σας στα social media.
  • Δημιουργήστε το Snapcode του λογαριασμού σας-Είναι το μοναδικό λογότυπο με το φαντασματάκι που μπορεί να σκαναριστεί και δίνεται σε κάθε χρήστη και λειτουργεί σαν ειδικός QR κώδικας συγκεκριμένα για το Snapchat. Στη συνέχεια κάντε αυτό το λογότυπο εικόνα προφίλ σε άλλους λογαριασμούς που διατηρείτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Πάρτε το μοναδικό URL από το Snapchat (μπορείτε να το βρείτε στη σελίδα “Add friends” κάτω από το “Share Username” και μοιραστείτε το σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
  • Κάντε tweets, αναρτήσεις για τα διασκεδαστικά Snaps που έχετε δημιουργήσει ή μοιραστείτε τα σε άλλα social media στα οποία δραστηριοποιείστε.

Οι χρήστες έχουν επίσης τη δυνατότητα να παραμετροποιήσουν τον Snapcode τους, προσθέτοντας την προσωπική τους πινελιά, ενσωματώνοντας μια φωτογραφία, ένα λογότυπο ή ακόμα και μια animated Snapcode selfie. Εξίσου αποτελεσματικό για να αυξήσετε τους followers σας στο Snapchat είναι να “στρατολογήσετε” πρεσβευτές που μπορούν να διαδώσουν τα νέα για τον λογαριασμό σας στο Snapchat.

Μην το παρακάνετε

Η εποχή είναι ακόμα σχετικά πρώιμο για τα brands και το Snapchat και για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να δημιουργείτε Snaps με την κατάλληλη συχνότητα. Δεν θέλετε επίσης να πέσει η αποδοτικότητα και η αποτελεσματικότητά σας στις άλλες πλατφόρμες και δεν υπάρχει πρόβλημα αν για μια ημέρα δεν δραστηριοποιηθείτε στο Snapchat, ειδικά αν δεν έχετε κάτι πραγματικά ενδιαφέρον και διασκεδαστικό να αναρτήσετε. Δεν υπάρχει αρχείο για το πότε κάνατε το τελευταίο σας Snap, οπότε αυτά τα δεδομένα δεν καταγράφονται και δεν είναι διαθέσιμα στο κοινό. Τα brands πρέπει να έχουν παρουσία στο μέσο, αλλά είναι σημαντικό να το κάνουν με μέτρο. Θα μπορούσε μάλιστα να ισχυριστεί κανείς πως το “less is more” έχει εφαρμογή, εκτός φυσικά που κάποιο event είναι trending.

Η εφήμερη φύση του Snapchat, συνεπάγεται πως ακόμα και τα δημόσια Stories δεν είναι μόνιμα και αυτό μπορεί να είναι απελευθερωτικό για τα brands. Αντίθετα με τις πιο παραδοσιακές πλατφόρμες όπως το Twitter ή το Facebook που αναφέρουν στους επισκέπτες σας πότε έγινε η τελευταία σας ανάρτηση, αν κάποιος επισκεφτεί το λογαριασμό σας όσο έχετε live κάποιο Story, δεν θα γνωρίζει πότε αναρτήσατε κάτι για τελευταία φορά.

Κανείς δεν μπορεί να σας παρακολουθήσει και να σας καταγράψει

Ακριβώς λόγω της φύσης του Snapchat, είναι εξαιρετικά σημαντικό να εξασφαλίσετε πως το περιεχόμενο που αναρτάτε κάθε φορά είναι ποιοτικό και ενδιαφέρον. Αντί να το παρακάνετε διαρκώς, δημιουργώντας τελικά ασύνδετο και δύσκολο στην παρακολούθηση περιεχόμενο, επενδύστε λίγο χρόνο για να σκεφτείτε καλύτερα τα Snaps σας. Σχεδιάστε από πριν το Story που θα αναρτήσετε, ώστε να γνωρίζετε πως θα “αφηγηθείτε” την ιστορία όπως θέλετε, με την απαραίτητη συνοχή, κάνοντάς την ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική. Αυτός ο επιπρόσθετος σχεδιασμός μπορεί να προσφέρει μεγάλη συνέπεια και εξαιρετική συνοχή στο τελικό αποτέλεσμα.

Από την άλλη αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να είστε αυθόρμητοι, αφού το Snapchat έχει κυρίως να κάνει με αυτό, έχει να κάνει με την κάθε στιγμή που θέλετε να κερδίσετε και να περιγράψετε, όμως πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας τον σκελετό της ιστορίας που θα αφηγηθείτε. Διαλέξτε προσεκτικά τις στιγμές και το τάιμινγκ και προσπαθήστε να διατηρήσετε στο ακέραιο την προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού σας. Μην ξεχνάτε άλλωστε πως αν και το περιεχόμενο εξαφανίζεται από τον λογαριασμό σας στο Snapchat μετά από ένα δεδομένο χρονικό διάστημα, αυτό δεν σημαίνει πως εσείς ή οι followers σας δεν μπορούν να το αποθηκεύσουν.

Share This

Leave a Comment