3 σημαντικοί παράγοντες για να βελτιώσετε τον πυρήνα του μηνύματος για το brand σας

3 σημαντικοί παράγοντες για να βελτιώσετε τον πυρήνα του μηνύματος για το brand σας

Αν και άπαντες αναγνωρίζουν ένα εξαιρετικό σλόγκαν ή ατάκα, όταν το βλέμμα πέσει πάνω τους (Apple: “Think Different”, Nike: “Just Do It!”) ελάχιστες επιχειρήσεις, ειδικά μικρές και μικρομεσαίες, καταφέρνουν να δομήσουν μια στιβαρή σχετική στρατηγική, ώστε να επιτύχουν να περάσουν το κατάλληλο μήνυμα στο κοινό.

Το κλειδί για να επιτευχθεί σύνδεση και αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές είναι η ύπαρξη ενός μηνύματος που αποτελεί τον πυρήνα της επικοινωνίας και το οποίο καταφέρνει άμεσα και αποτελεσματικά να αντιπροσωπεύσει και να αντανακλά όχι μονάχα τις αξίες του brand, αλλά ταυτόχρονα και τις επιθυμίες των καταναλωτών.

Αν και αυτό μοιάζει εύκολο σε πρώτη ανάγνωση, το να εμπνεύσει κανείς το κοινό να αναλάβει δράση (να απαντήσει για παράδειγμα σε αυτό το μήνυμα και να ανταποκριθεί), απαιτεί πολλά περισσότερα από τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας και να φτιάξει ένα banner βάζοντας μερικές ευφάνταστες λέξεις στη σειρά. Πριν έρθει η ώρα να μοιραστείτε το μήνυμα αυτό που αποτελεί τον πυρήνα για την επικοινωνία, είναι αποφασιστικής σημασίας να αντιληφθείτε το σκοπό και τους στόχους που περικλείει το brand σας.

Το μήνυμα αυτό πρέπει να παρέχει τις λέξεις που βοηθούν τους καταναλωτές και τους υποψήφιους πελάτες να αντιληφθούν τις αξίες του brand, γιατί τα προϊόντα ή/και οι υπηρεσίες του είναι αξιόλογες και χρήσιμες και παράλληλα να τους δώσει να καταλάβουν τη συνολική κουλτούρα και τις αξίες που αποπνέει το ίδιο το brand. Πρέπει να εκφράζει τις υποσχέσεις του brand και να δημιουργεί πόθο και λαχτάρα για τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρησή σας.

Αυτό το μήνυμα-πυρήνας για το brand μπορεί να πάρει ποικίλες μορφές, όπως μια ατάκα, ένα διαφημιστικό σλόγκαν, ή μια επικεφαλίδα, όμως όλα διατηρούν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Τα πειστικά μηνύματα είναι σχεδόν πάντα σύντομα καταφέρνοντας όμως να μεταφέρουν τις πιο κρίσιμες πτυχές για το brand στο οποίο αναφέρονται. Ακολουθούν σημαντικοί παράγοντες που μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε αυτό το μήνυμα-πυρήνα για το brand σας.

Η συντομία κυριαρχεί

Πιθανότατα δεν έχετε ποτέ ακούσει για την επιτροπή των επεξεργαστών γάλακτος της Καλιφόρνια. Παρόλα αυτά όμως σχεδόν οι πάντες αναγνωρίζουν τη θρυλική τους πλέον ατάκα “Got Milk?”, η οποία ήταν μέρος μιας καμπάνιας με στόχο να κινητοποιήσει το κοινό, ώστε να επιλέξει ένα πιο υγιεινό ρόφημα από τα κλασσικά αεριούχα αναψυκτικά.

Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως η συγκεκριμένη επιτροπή δεν προσπαθούσε να μεγαλώσει το brand της και να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά του, αλλά ήθελε απλά να εμπνεύσει το αμερικάνικο έθνος να καταναλώνει περισσότερο γάλα. Όπως ακριβώς συνέβη με το επίσης θρυλικό σλόγκαν της Nike “Just Do it”, το “Got Milk?” είχε τεράστια και πανίσχυρη απήχηση στους καταναλωτές, καταφέρνοντας μάλιστα να υπερπηδήσει τα παραδοσιακά σύνορα που σχετίζονται με την ηλικία, το φύλο και την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση.

Διατηρήστε το μήνυμά σας σύντομο. Το σλόγκαν αποτελεί μια μικρή δήλωση της αποστολής του brand σας, αν όμως δεν μπορείτε να πείτε την ιστορία σας σε πενήντα λέξεις ή λιγότερες, μην περιμένετε πως οι καταναλωτές θα καταφέρουν να αντιληφθούν ποιοι είστε και γιατί χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

Επιπρόσθετα αν το μήνυμά σας είναι περιληπτικό, αυξάνετε τις πιθανότητες για τους καταναλωτές να μοιραστούν ευφιείς ατάκες και έξυπνα λογοπαίγνια με τους φίλους και τους συναδέλφους τους, κάτι που θα σας βοηθήσει να επεκτείνετε την έκθεση και την απήχηση του μηνύματος στόμα με στόμα.

Δεν αφορά εσάς

Όλοι έχουν ακούσει τη δημοφιλέστατη ατάκα χωρισμού: “Δεν φταις εσύ, εγώ φταίω”. Η αλήθεια είναι πως όταν πρόκειται να δημιουργήσετε πετυχημένες ατάκες και σλόγκαν θα πρέπει κατά κάποιο τρόπο να αντιστρέψετε αυτό το μήνυμα. Το μήνυμα πυρήνας του brand σας δεν έχει τόσο πολύ να κάνει με το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε, όσο αφορά τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών στους οποίους απευθύνεστε.

Θυμηθείτε πως η επιτροπή για την οποία συζητήσαμε προηγουμένως δεν έψαχνε αναγνωρισιμότητα, αλλά ήθελε να εμπνεύσει το κοινό να πίνει περισσότερο γάλα, ένα καθημερινό, σχετικά βαρετό προϊόν το οποίο διανέμεται από εκατοντάδες χονδρεμπόρους και λιανεμπόρους ανά τον κόσμο. Για τον ιδιοκτήτη μιας μικρής επιχείρησης, αυτή η στρατηγική μπορεί να σημαίνει πως πρέπει να δελεάσετε τον υποψήφιο πελάτη που λαχταρά να προστατέψει την ασφάλεια της οικογένειάς του και όχι να εκθειάσετε το σύστημα ασφαλείας που πουλάτε.

Επενδύστε χρόνο ώστε να αντιληφθείτε σε βάθος το κοινό στο οποίο στοχεύετε. Κάντε την απαραίτητη έρευνα. Ενθαρρύνετε υπάρχοντες και υποψήφιους πελάτες να συμπληρώσουν διαδικτυακές φόρμες μέσω της ιστοσελίδας σας ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να πάρετε feedback για τις ουσιαστικές τους ανάγκες και επιθυμίες. Προσέξτε πως μιλάνε και σε τι ακριβώς αναφέρονται κάθε φορά.

Η αντίληψη και τα συναισθήματα γεννούν δεδομένα και αριθμούς

Το καταναλωτικό ταξίδι είναι κάτι προσωπικό και το να δημιουργήσει κανείς σλόγκαν με απήχηση στο κοινό στο οποίο στοχεύουμε, αποτελεί μια αρκετά πολύπλοκη διαδικασία. Οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις γνωρίζουν πως πρέπει η ιστοσελίδα τους να είναι φιλική προς τις φορητές ηλεκτρονικές συσκευές, πως πρέπει να βελτιστοποιήσουν το SEO καθώς και άλλους σημαντικούς παράγοντες, όμως συχνά ξεχνούν πως οι πελάτες τους είναι άνθρωποι.

Το σλόγκαν της L’Oreal “Because You’re Worth It” (γιατί σου αξίζει), επικεντρώνεται στην επιθυμία των γυναικών να έχουν όμορφη, σαγηνευτική και ποθητή εμφάνιση. Το πρακτορείο marketing κατάφερε να μπει απευθείας στον πυρήνα του ζητήματος και επικεντρώθηκε στο πως οι άνθρωποι νοιώθουν χρησιμοποιώντας το προϊόν και όχι εκθειάζοντας τις αρετές του, όπως για παράδειγμα τη μείωση των ενδείξεων γήρανσης και την εξάλειψη των ατελειών της συγκεκριμένης σειράς καλλυντικών. Η υπόσχεση πίσω από το μήνυμα ήταν ξεκάθαρη. Η επένδυση αξίζει τον κόπο και εσείς (οι γυναίκες) επίσης την αξίζετε.

Σε ποσοστό 3:1 για την τηλεοπτική διαφήμιση και 2:1 για τα έντυπα media, η συναισθηματική αντίδραση στο μήνυμα επηρεάζει τις προθέσεις των καταναλωτών να αγοράσουν, περισσότερο από το περιεχόμενο. Προκαλέστε αυτή την απήχηση στα συναισθήματα εκφράζοντας ξεκάθαρα γιατί οι άνθρωποι πρέπει να ακολουθήσουν το brand σας και εξασφαλίστε πως το μήνυμά σας μεταφέρει σαφώς, τι πρόκειται να κερδίσει ο καταναλωτής από το προϊόν σας.

Share This

Leave a Comment