3 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τα GIFs και το marketing

3 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τα GIFs και το marketing

Για τους αμύητους να ξεκινήσουμε γράφοντας πως το GIFs είναι αρχεία κινούμενων εικόνων. Αν και υπάρχουν στο διαδίκτυο εδώ και αρκετό καιρό, τα GIFs έχουν επιστρέψει δυναμικά στη μόδα και τις σύγχρονες τάσεις του παγκόσμιου ιστού και τα brands -όπως συμβαίνει πάντα- παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις και δεν χάνουν την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν τα trends και να εμπλακούν στη δράση που αφορά τα GIFs.

Υπάρχουν δυο στρατόπεδα σε ότι αφορά την ορθή προφορά του όρου. Το πρώτο στρατόπεδο επιλέγει ένα απαλό “g” όπως στη λέξη “giraffe” και το δεύτερο ένα πιο σκληρό και απότομο όπως στη λέξη “garbage”. Όσοι επιλέγουν τον πρώτο τρόπο προφοράς, το κάνουν γιατί ο δημιουργός της συγκεκριμένης μορφής αρχείου, υποστηρίζει πως αυτός είναι ο σωστότερος. Όσοι από την άλλη επιλέγουν τον δεύτερο τρόπο το κάνουν εξαιτίας του γεγονότος πως το ακρωνύμιο σημαίνει “Graphics Interchange Format” και συνεπώς το “g” στο Graphics δεν μπορεί παρά να προφέρεται με την πιο σκληρή και απότομη προφορά.

via GIPHY

Όπως και να το προφέρει κανείς πάντως, δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία πως οι χρήστες των social media λατρεύουν τα GIFs. Το GIPHY (με σκληρό G προφέρεται χωρίς να υπάρχουν διαμάχες) γνωρίζει τα GIFs καλύτερα από οποιονδήποτε στο διαδίκτυο και έχει να προσφέρει τις παρακάτω χρήσιμες απόψεις και συμβουλές σε ότι αφορά τα συγκεκριμένα αρχεία και τη χρήση τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

To γενικό πλαίσιο (context) αποτελεί παράγοντα κλειδί
Τα GIFs μας επιτρέπουν να εκφραστούμε, να σχετιστούμε και να αλληλεπιδράσουμε με το κοινό με έναν αστείο και διασκεδαστικό τρόπο. Είναι όμως εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζουμε το γενικό πλαίσιο του GIF που δημοσιεύουμε κάθε φορά.

Το κύριο επιχείρημα εδώ είναι πως τα GIFs, όπως άλλωστε οτιδήποτε αναρτάται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι απαραίτητο να έχουν το κατάλληλο γενικό πλαίσιο που ευθυγραμμίζεται με το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε, πρέπει να έχουν το κατάλληλο context. Αν δεν συμβαίνει αυτό, τότε ξεκινούν τα προβλήματα.

Ας υποθέσουμε για παράδειγμα μοιράζεστε με τους followers σας στο Twitter κάποια ανάρτηση και θέλετε να προσθέσετε λίγο αλατοπίπερο και να την κάνετε λίγο περισσότερο συναρπαστική, προσθέτοντας ένα GIF για να τραβήξετε το βλέμμα του κοινού που κάνει scroll στο feed του. Γράφετε δυο-τρεις λέξεις κλειδιά καθώς αναζητάτε το GIF και… νάτο-βρήκατε το τέλειο GIF. Λέει ακριβώς αυτό που αναζητούσατε. Υπάρχει όμως ένα σημαντικό πρόβλημα. Δεν είστε σίγουρος από που προέρχεται αυτό το GIF.

via GIPHY

Αυτό θα πρέπει να σας προβληματίσει και να σας κάνει διστακτικούς στο να αναρτήσετε το συγκεκριμένο αρχείο. Η συντριπτική πλειοψηφία των GIFs στο διαδίκτυο είναι μικρά ψήγματα από την ποπ κουλτούρα, τα memes, κλιπάκια από τηλεοπτικά σόου, στιγμές από ταινίες, κάτι που συνεπάγεται πως εμπεριέχουν περισσότερο νόημα και περιεχόμενο από αυτό που βλέπετε να εμφανίζεται αποκλειστικά και μόνο σε αυτό το μικρό κομμάτι του GIF, σε αυτό το μικρό ψήγμα περιεχομένου που ανακαλύψατε.

Πριν λοιπόν μοιραστείτε οτιδήποτε είναι καλό να εξασφαλίσετε πως γνωρίζετε το γενικό πλαίσιο, ώστε να εξαλείψετε το ενδεχόμενο του ατυχήματος να μοιραστείτε ένα GIF που σε καμία περίπτωση δεν εκφράζει το μήνυμα που θέλατε να περάσετε και θεωρούσατε πως θα περάσετε. Είτε αυτό σημαίνει να ρωτήσετε κάποιο συνάδελφο ή φίλο, είτε να κάνετε μια σύντομη διαδικτυακή έρευνα, βεβαιωθείτε πως θα κάνετε το απαραίτητο έξτρα βήμα και δεν θα βιαστείτε να αναρτήσετε κάποιο GIF του οποίου δεν γνωρίζετε το context. Αυτή η επιπρόσθετη προσπάθεια αξίζει σίγουρα τον κόπο.

Αποφύγετε να είστε υπερβολικά χαλαροί και casual

Πολλές φορές η ανάρτηση ενός GIF είναι σαν να απαγγέλετε ατάκες από ταινίες. Όταν κάποιος χρησιμοποιεί το ιδανικό GIF, τότε το αποτέλεσμα είναι διασκεδαστικό. Όταν όμως ένα brand το παρακάνει με κάποιο meme ή προσπαθεί να γίνει υπερβολικά χαλαρό και casual στην προσέγγισή του, τότε το αποτέλεσμα είναι το εντελώς αντίθετο.

via GIPHY

Αν από την άλλη δεν χρησιμοποιείτε GIFs που αφορούν ατάκες από ταινίες, ή κλιπάκια από δημοφιλή τηλεοπτικά σόου, ποια μπορεί να είναι τελικά η χρησιμότητά τους; Κι όμως μπορεί να είναι μεγάλη και η επίδρασή τους αποτελεσματικότατη. Αν και τα χιουμοριστικά GIFs μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στη σύμπλεξη και την αλληλεπίδραση στα social media και να μεταμορφώσουν την εικόνα ενός brand κάνοντάς την οικεία στο κοινό, υπάρχουν πολλοί ακόμα επιπρόσθετοι τρόποι χρήσης των GIFs για να παρουσιάσει κανείς το brand του και να αποκομίσει σημαντικά οφέλη.

Τα GIFs μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να δοθεί κίνηση και animation στα δεδομένα, να δημιουργηθούν διαφημιστικά clips, ή να δημιουργήσει κανείς συναρπαστικά tutorials, how tos, demos προϊόντων, διαφημίσεις και πολλά ακόμα είδη περιεχομένου.

Αποφύγετε το υπερβολικά branded περιεχόμενο

Δημιουργήστε το δικό σας περιεχόμενο, αρκεί αυτό να ακολουθεί τους παραπάνω κανόνες και να μην είναι υπερβολικά branded. Δεν θέλετε πάντα να εμφανίζεται το logo σας, ή να υπάρχει κάποιο φίλτρο επικάλυψης που να το περιέχει. Όταν το GIF σας είναι φορτωμένο με λογότυπα, δεν έχει καλή απήχηση στο κοινό. Δημιουργήστε ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά GIFs, καταφέρνοντας να αιχμαλωτίσετε τις καλύτερες στιγμές και ατάκες για να προκαλέσετε τη σύμπλεξη και την αλληλεπίδραση του κοινού.

via GIPHY

Ας υποθέσουμε πως δημιουργήσατε ένα αυθεντικό και συναρπαστικό GIF για να μοιραστείτε στους εταιρικούς λογαριασμούς του brand σας στα social media και είστε πραγματικά περήφανος για το μικρό κομμάτι περιεχομένου που δημιουργήσατε.

Αυτό δεν σημαίνει πως θα πρέπει να το πνίξετε στη συνέχεια στα λογότυπα. Κρατήστε το απλό και αποφύγετε το υπερβολικό branding, προτιμώντας ένα μίνι λογότυπο στη γωνία, μια διακριτική τοποθέτηση προϊόντος, ή κανένα απολύτως branding. Μην κάνετε προφανές πως πρόκειται για branded περιεχόμενο και να είστε σίγουροι πως το κοινό θα αντιδράσει θετικότερα.

via GIPHY

Share This

Leave a Comment