Τρόποι να αλληλεπιδράσετε αποδοτικά με το κοινό σας στο Instagram

Τρόποι να αλληλεπιδράσετε αποδοτικά με το κοινό σας στο Instagram

Τα τελευταία τρία χρόνια, το Instagram έχει εξελιχθεί από μια πλατφόρμα στην οποία αναρτούσαμε φωτογραφίες του φαγητού μας πριν το καταναλώσουμε, σε ένα ισχυρότατο εργαλείο marketing για μερικά από τα μεγαλύτερα brands παγκοσμίως.

Η υιοθέτηση και η προσαρμογή στην πλατφόρμα από το κοινό και της επιχειρήσεις γνώρισε τεράστια άνθηση και αντίθετα με ότι συμβαίνει με άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι χρήστες γεμίζουν τα feeds τους στο Instagram με περιεχόμενο από brands. Μάλιστα το Instagram φέρεται να έχει τα μεγαλύτερα ποσοστά σύμπλεξης και αλληλεπίδρασης ανάμεσα στα brands και τους καταναλωτές, όταν το συγκρίνει κανείς με τις υπόλοιπες δημοφιλείς πλατφόρμες των social media.

Ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης στο οποίο το κοινό επιζητά την ανάμιξη των brands, μοιάζει ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα για τους marketing σκοπούς των επιχειρήσεων, όμως καλό θα είναι να μην θεωρείτε τα πάντα δεδομένα σε κανένα από τα social media. Οι οπαδοί σας αναμένουν να συμπεριφέρεστε στο Instagram ακριβώς με τον τρόπο που θα το έκαναν και οι ίδιοι: Να γεμίζετε δηλαδή το feed σας με όμορφες φωτογραφίες, να σχολιάζετε τις αναρτήσεις τρίτων και γενικά να αλληλεπιδράτε σε τακτική βάση. Ακολουθούν μερικές αποδεδειγμένα αποτελεσματικές μέθοδοι για να καταφέρετε να αξιοποιήσετε στο μέγιστο το Instagram.

Χρησιμοποιήστε τους επιδραστικούς χρήστες

Αν θέλετε να αυξήσετε το κοινό που σας παρακολουθεί, εξετάστε το ενδεχόμενο να ζητήσετε τη συνδρομή άλλων επιδραστικών χρηστών της πλατφόρμας. Οι επιδραστικοί χρήστες των social media έχουν μετατραπεί στο σύγχρονο περιβάλλον σε έναν τύπο διασημοτήτων. Συνεργαζόμενοι με αυτούς τους επιδραστικούς χρήστες επιτυγχάνετε να φτάσετε σε ευρύτερο κοινό, να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας και να δείξετε στους χρήστες του Instagram πως ακολουθείτε τις σύγχρονες τάσεις και δεν είστε ουραγοί στις εξελίξεις.

Ένας από τους παράγοντες αποφασιστικής σημασία για να συνεργαστείτε επιτυχώς με τους επιδραστικούς χρήστες, είναι να επιλέξετε τους κατάλληλους ανθρώπους που πραγματικά ταιριάζουν στο brand σας. Πρέπει πάντα να συνυπολογίζετε ποιο είναι το κοινό σας, πρέπει να θέλετε να βρείτε χρήστες όχι μονάχα με βάση τον όγκο των followers που διαθέτουν, αλλά αυτούς που έχουν τους κατάλληλους followers. Οι καλύτεροι επιδραστικοί χρήστες για την στρατηγική σας marketing στο Instagram, θα είναι αυτοί που έχουν απήχηση στο κοινό που στοχεύετε, που μπορούν να απαντήσουν στις ανάγκες και τις επιθυμίες του κοινού αυτού και να δημιουργήσουν αλληλεπίδραση βοηθώντας στο χτίσιμο κοινότητας.

Το να φτάσετε σε ένα ευρύ κοινό και μια πολυπληθή κοινότητα, διατηρεί αξία μονάχα αν καταφέρετε να δημιουργήσετε στιβαρή σύμπλεξη και αλληλεπίδραση. Προσπαθήστε να δείτε πέρα από τον όγκο των followers και επικεντρωθείτε στους χρήστες που καταφέρνουν να προκαλέσουν μεγάλο αριθμό αλληλεπιδράσεων και συζητήσεων. Συνεργαζόμενοι με αυτούς που ήδη προκαλούν μεγάλη αλληλεπίδραση, εξασφαλίζετε πως μπορείτε να γίνετε κομμάτι της συζήτησης αντί να χρειαστεί να ξεκινήσετε κάτι από το μηδέν.

Χρησιμοποιήστε το Regramming

Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να δημιουργήσετε αλληλεπίδραση με τους followers σας στο Instagram είναι να στραφείτε σε αυτούς για UGC (user generated content), για περιεχόμενο δηλαδή που θα σας παρέχουν οι ίδιοι οι χρήστες. Το regramming, η πρακτική δηλαδή να αναρτά κανείς μια φωτογραφία από τον λογαριασμό κάποιου τρίτου στο Instagram, αναγνωρίζοντας φυσικά την πηγή και αποδίδοντας στον χρήστη τα εύσημα, είναι ένας από τους ευκολότερους και πιο αποδοτικούς τρόπους να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας στο Instagram. Ο δημιουργός της φωτογραφίας παίρνει τα εύσημα σε προσωπικό επίπεδο από ένα brand και αυξάνει έτσι την έκθεση στο δικό του δίκτυο. Εσείς από την άλλη ως brand, αποδεικνύετε στο κοινό σας πως προσέχετε τις αναρτήσεις τους και είστε πρόθυμοι να μοιραστείτε το περιεχόμενο που παράγουν.

Αν η φωτογραφία σας αρέσει τόσο πολύ σε ένα από τα αγαπημένα σας brands, που το οδηγεί στο να τη μοιραστεί στο δικό του feed, είναι κάτι συναρπαστικό που αρέσει ιδιαίτερα στο κοινό. Δημιουργεί μια αμοιβαία επωφελή σχέση, η οποία μπορεί να μετατρέψει έναν χαλαρό οπαδό του brand, σε έναν πραγματικό πρεσβευτή του. Επιπρόσθετα σας βοηθάει να γεμίσετε το feed σας με τις καλύτερες φωτογραφίες και εξοικονομείτε τον χρόνο που θα απαιτούνταν για να δημιουργήσετε μόνοι σας το σύνολο του περιεχομένου που αναρτάτε.

Αυτές οι φωτογραφίες τρίτων που αναρτάτε θα ενθαρρύνουν και άλλους οπαδούς να αρχίσουν να μοιράζονται περιεχόμενο, κάτι που θα δημιουργήσει έναν κύκλο διαθέσιμου UGC περιεχομένου από τους ίδιους τους χρήστες που θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Πως όμως ενθαρρύνετε τους followers να μοιραστούν μαζί σας τις φωτογραφίες τους;

Μερικά tips για να προσελκύσετε UGC περιεχόμενο στο Instagram είναι τα παρακάτω:

– Να έχετε ένα ένα συναρπαστικό branded hashtag που ενθαρρύνει τη συνεισφορά περιεχομένου από τους χρήστες
– Διοργανώστε ένα φωτογραφικό διαγωνισμό στο Instagram
– Παραμείνετε στην κορυφή των tagged εικόνων
– Ενθαρρύνετε την υποβολή φωτογραφιών κατά τη διάρκεια branded ζωντανών γεγονότων

Χρησιμοποιήστε τις λεζάντες για να καλλιεργήσετε τη διεξαγωγή συζητήσεων

Πάρα πολλά brands συμπεριφέρονται στις λεζάντες που βάζουν στις φωτογραφίες που αναρτούν στο instagram ως μια μεταγενέστερη σκέψη. Αν και προφανώς το Instagram αποτελεί ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης με έμφαση στην εικόνα και προφανώς οι φωτογραφίες έχουν την μεγαλύτερη αξία και σημαντικότητα, όμως και η λεζάντα είναι ένα εξαιρετικά πολύτιμο κομμάτι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να προκαλέσετε μεγαλύτερη αλληλεπίδραση.

Μια καλή λεζάντα, είτε το πιστεύετε είτε όχι, δεν θα είναι πιθανότατα απλά μερικές λέξεις. Οι καλύτεροι χρήστες του Instgram παγκοσμίως έχουν την τάση να λένε μια ιστορία, να ρωτούν κάτι ή να χρησιμοποιούν διασκεδαστικά hashtags και emojis. Eπενδύοντας χρόνο και δίνοντας έμφαση στο να γράψετε την ιδανική λεζάντα, θα πετύχετε να δώσετε ζωή στη φωτογραφία που αναρτάτε και θα υποβοηθήσετε το κοινό να συνδεθεί με εσάς και το περιεχόμενο σας.

Συμμετέχετε στα σχόλια που σας αφορούν

Το να παρακολουθείτε και να καταγράφετε τι λένε οι followers σας για τις φωτογραφίες που αναρτάτε, τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά σχόλια φυσικά, αποτελεί έναν εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα της αλληλεπίδρασής σας με το κοινό. Ευχαριστήστε τους χρήστες που κάνουν ευγενικά και θετικά σχόλια, ή που κάνουν tag τους φίλους τους. Απαντήστε σε σχόλια στα οποία οι χρήστες κάνουν ερωτήσεις για τη φωτογραφία ή για το brand σας.

Επενδύοντας τον απαραίτητο χρόνο να το κάνετε, αποδεικνύετε πως ενδιαφέρεστε για ότι έχουν να συνεισφέρουν στην κουβέντα. Δεν απαιτεί πάρα πολύ χρόνο, όμως καταφέρνοντας να απαντήσετε στα σχόλια, τις ερωτήσεις και τις ανησυχίες που ανακύπτουν στο Instagram feed σας, επιτυγχάνετε ισχυρή αφοσίωση προς το brand και καταδεικνύετε πως ένα πραγματικό πρόσωπο κρύβεται πίσω από το λογαριασμό σας.

Share This

Leave a Comment