Το Snapchat ως ισχυρό εργαλείο marketing

Το Snapchat ως ισχυρό εργαλείο marketing

Τo Snapchat αποτελεί ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αφού διαθέτει περισσότερους από 100 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες και περί τα 400 εκατομμύρια snaps σε καθημερινή βάση. Παρόλα αυτά λίγοι έχουν καταφέρει να αντιληφθούν τη δυναμική και την αποτελεσματικότητα που μπορεί να προσφέρει, ως ένα ισχυρό εργαλείο marketing για τις επιχειρήσεις.

Κι όμως το Snapchat μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό όπλο στη φαρέτρα των marketers και μάλιστα έχει τη δυναμική να τους βοηθήσει να δημιουργήσουν καινοτόμες και άκρως αυθεντικές καμπάνιες, χάρις στις οποίες μπορεί να αυξηθεί σημαντικά η σύμπλεξη και η αλληλεπίδραση του κοινού, η αναγνωρισιμότητα του brand, προκαλώντας έτσι εξαιρετικά θετικό αντίκτυπο για κάθε επιχείρηση, που θα το ενσωματώσει στα κοινωνικά κανάλια στα οποία δραστηριοποιείται.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του Snapchat

Το Snapchat είναι ιδανικό για τις επιχειρήσεις, που θέλουν να στοχεύσουν στο νεανικό κοινό και τη δημογραφική ομάδα των 18-24, που δραστηριοποιείται έντονα στο συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και είναι ιδιαίτερα ενεργό, μιας και δυο στους τρεις χρήστες αναρτούν snaps στο λογαριασμό τους. Πρόκειται όμως για ένα κανάλι με ιδιαιτερότητες που πρέπει να συνυπολογιστούν για το βέλτιστο αποτέλεσμα.

Το κύριο χαρακτηριστικό του Snapchat, το οποίο και το διαφοροποιεί σημαντικά από όλα τα υπόλοιπα social media, είναι το στοιχείο του εφήμερου. Αντίθετα με τα παραδοσιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το περιεχόμενο στο Snapchat είναι εφήμερο και δεν αρχειοθετείται για να είναι προσβάσιμο ανά πάσα στιγμή, κάτι που ισχύει για το Facebook, το Twitter και τα υπόλοιπα μέσα.

Οι χρήστες έχουν περιορισμένο διαθέσιμο χρονικό διάστημα για να καταναλώσουν το περιεχόμενο που αναρτάται στο Snapchat και το οποίο έχει ημερομηνία λήξης. Ένα video ή μια φωτογραφία είναι διαθέσιμη για μικρό  χρονικό διάστημα στον κάθε χρήστη και μετά από λίγα μόλις δευτερόλεπτα χάνεται ως κάτι εντελώς εφήμερο, γεγονός που υπογραμμίζει την ανάγκη των marketers να εκμεταλλευτούν στο έπακρο κάθε στιγμή δραστηριοποίησής τους στο μέσο.

Τα Snapchat stories, είναι μια σειρά από snaps που δημιουργούν ένα μεγαλύτερο κομμάτι περιεχομένου και ένα αφήγημα που μπορεί να τονώσει την αναγνωρισιμότητα για κάθε brand, όταν αυτά τα stories δημιουργούνται με την αυθεντικότητα που δελεάζει ιδιαίτερα τη δημογραφική ομάδα που αποτελεί τον πυρήνα των χρηστών του Snapchat. To ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, παραμένει πως είναι διαθέσιμα στους followers για 24 ολόκληρες ώρες από τη δημιουργία τους και αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος, που τα Snapchat stories έχουν συνολικά περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο views σε καθημερινή βάση.

Ένα επίσης κρίσιμο χαρακτηριστικό του Snapchat, που το διαφοροποιεί σε σχέση με τα υπόλοιπα social media, είναι πως ενθαρρύνει τη χαλαρή και ανεπίσημη επικοινωνία, έχει ενσωματωμένη στο DNA του την αυθεντικότητα και το ρεαλισμό, στοιχεία που προσελκύουν σαν μαγνήτης το νεανικό κοινό. Αντίστοιχα με social media όπως το Vine και το Instagram διατηρεί επίσης το χαρακτηριστικό του αυθορμητισμού και ιδανικά καταγράφει το παρόν, το εδώ και το τώρα, κάτι που άλλωστε υπογραμμίζεται και από το εφήμερο με τα snaps να αυτοκαταστρέφονται και να παύουν να υπάρχουν μετά από μικρό χρονικό διάστημα.

Ιδανικά, οι αναρτήσεις στο Snapchat είναι χαλαρού χαρακτήρα, ευκολονόητες και σταθερά διαθέτουν διασκεδαστικό και casual χαρακτήρα, διαφοροποιούμενα από την τυπική εταιρική “ξύλινη” γλώσσα και συμπεριφορά. Με τον τρόπο αυτό οι marketers μπορούν να “εξανθρωπίσουν” το brand που προωθούν, να το φέρουν πιο κοντά στο κοινό και να προκαλέσουν σύνδεση και αλληλεπίδραση. Δεν επιλέγονται οι αντικειμενικά καλύτερες, ποιοτικότερες και επαγγελματικότερες φωτογραφίες, αλλά αυτές που έχουν έναν πιο χαλαρό, ανεπίσημο και αυθόρμητο τόνο, καθώς το νεανικό κοινό ταυτίζεται ευκολότερα και συνδέεται εντονότερα μέσω αυτής της προσέγγισης.

Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται χάρις στη δυνατότητα που δίνει το Snapchat για να “πειράξει” κανείς, να σχεδιάσει, να γράψει και να κάνει κολάζ πάνω στις φωτογραφίες και τα snaps που δημοσιεύει, κάνοντάς τες μοναδικές και διασκεδαστικές. Ο τρόπος δημιουργίας του περιεχομένου για το Snapchat, διαφέρει δηλαδή σαφώς από αυτόν που χρησιμοποιείται στα παραδοσιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το Snapchat αποτελεί ιδανικό μέσο για social media marketing σε πραγματικό χρόνο, για την κάλυψη ζωντανών γεγονότων όπως το λανσάρισμα νέων προϊόντων ή/και υπηρεσιών, εμπορικές εκθέσεις, μοναδικά events, έξτρα ειδικό περιεχόμενο που δεν είναι διαθέσιμο αλλού, αλλά και τη δημιουργία διαγωνισμών, προσφορών και εκπτώσεων, ενώ μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει guest περιεχόμενο από τους πιο επιδραστικούς χρήστες του Snapchat για να μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα της κάθε καμπάνιας. Περισσότερα για τους τρόπους που μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει ιδανικά το Snapchat θα αναλύσουμε σε επόμενο κείμενο.

 

Share This
1 Comment
  1. […] Source: ContentMarketing Link: Το Snapchat ως ισχυρό εργαλείο marketing […]

Leave a Comment