Το digital marketing δεν είναι τόσο δύσκολο

Το digital marketing δεν είναι τόσο δύσκολο

Πολλοί άνθρωποι έχουν ένα αίσθημα φοβίας σε σχέση με το digital marketing και υπό μια έννοια αυτό παραμένει κάτι κατανοητό. Πρέπει να γίνουν τόσα πολλά, το μυαλό μας πρέπει να συγκρατεί διαρκώς αρκετά πράγματα και κυρίως όλα όσα νομίζαμε πως ξέραμε συχνά αλλάζουν με μεγάλη ταχύτητα καθώς το τοπίο του ψηφιακού marketing εναλλάσσεται με γοργούς ρυθμούς. Αυτός είναι και ο λόγος που το digital marketing φαίνεται να κουβαλάει ένα πέπλο φόβου και ανησυχίας για αρκετούς ανθρώπους στο χώρο.

Από την άλλη όμως είναι προφανές πως πρόκειται για κάτι απαραίτητο προκειμένου οι επιχειρήσεις να έχουν πραγματικές πιθανότητες επιτυχίας στο σύγχρονο περιβάλλον. Σε τελική ανάλυση το digital marketing παραμένει ένα κομμάτι marketing, ενώ πλέον αποτελεί μια καθιερωμένη και αναπόσπαστη πρακτική για κάθε επιχείρηση που θέλει να εκθέσει τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες της σε ένα καλά στοχευμένο κοινό. Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να εξαλείψουμε τα στοιχεία που συχνά κάνουν το ψηφιακό marketing εκφοβιστικό σε αρκετούς, επιχειρώντας να δώσουμε μια καθαρή εικόνα σε σχέση με το γιατί δεν αποτελεί κάτι τόσο δύσκολο όσο ίσως φανταζόμαστε, αλλά και τι χρειάζεται να κάνει η επιχείρησή σας για να το ενσωματώσει επιτυχώς στο οπλοστάσιό της εντός του 2016.

Πρώτα από όλα είναι αποφασιστικής σημασίας να αντιληφθεί κανείς τι ακριβώς είναι. Μην πάει το μυαλό σας σε δύσκολους και πολύπλοκους ορισμούς, αλλά σε κάτι πρωτογενές και απλό: “Το Digital marketing είναι οποιαδήποτε μορφή marketing για προϊόντα και υπηρεσίες το οποίο συμπεριλαμβάνει οποιοδήποτε είδος ηλεκτρονικής συσκευής ή για να το θέσουμε ακόμα πιο απλά πρόκειται για το ψηφιακό, το ηλεκτρονικό marketing“.

Εξίσου σημαντικό είναι να αντιληφθεί κανείς γιατί το digital marketing είναι τόσο σημαντικό για κάθε επιχείρηση. Πρόκειται και πάλι για κάτι απλό. Το κοινό χρησιμοποιεί κατά κόρον πλέον τις ηλεκτρονικές συσκευές για να αποκτήσει πρόσβαση σε πληροφορίες. Αν υποθέσουμε πως θέλετε να κάνετε marketing σε μια ανεπτυγμένη ή αναπτυσσόμενη περιοχή, είναι προφανές πως το κοινό στο οποίο στοχεύετε έχει πρόσβαση σε ψηφιακή πληροφορία, όπως για παράδειγμα το διαδίκτυο. Μην ξεχνάτε πως περισσότεροι από 3.3 δισεκατομμύρια άνθρωποι ανά τον πλανήτη είναι χρήστες του διαδικτύου.

Ακόμα μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των ανθρώπων που συνδέονται μέσω τηλεφώνου ή άλλης φορητής ηλεκτρονικής συσκευής, με τους συνολικούς χρήστες κινητών τηλεφώνων παγκοσμίως να ξεπερνούν τα 4.4 δισεκατομμύρια. Συνεπώς το ψηφιακό marketing είναι απαραίτητο για κάθε επιχείρηση που θέλει να φτάσει στο κοινό το οποίο στοχεύει να προσελκύσει.

Το ψηφιακό marketing λοιπόν γίνεται με τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών και είναι απαραίτητο εργαλείο επιβίωσης για κάθε επιχείρηση. Χωρίζεται μάλιστα σε επτά κύριες κατηγορίες:

– Social media marketing
– Email marketing
– Affiliate marketing/παραγωγή leads
– Marketing για τις μηχανές αναζήτησης (Συχνά το βλέπετε ως SEO-Search Engine Optimization ή SEM-Search Engine Marketing)
– Βελτιστοποίηση των ποσοστών μετατροπής (CRO-Conversion rate optimization)
– Content marketing
– Pay-per-click διαφήμιση (PPC)

Μια επιπρόσθετη κατηγορία που θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε είναι τα analytics. Δεν πρόκειται για μια μέθοδο ψηφιακού marketing, αλλά κυρίως για έναν τρόπο κατανόησης και ανάλυσης όλων των υπόλοιπων μεθόδων και για αυτή θα διαβάσετε περισσότερα προς το τέλος του κειμένου. Προσπαθώντας τώρα να απλοποιήσουμε τη διαδικασία του ψηφιακού marketing έχουμε τα παρακάτω βήματα.

1-Αναπτύξτε μια στιβαρή στρατηγική για το ψηφιακό marketing

Αυτό το πρώτο βήμα αποτελεί αδιαμφισβήτητα το πιο δύσκολο πιθανότατα κομμάτι της διαδικασίας. Ο καταρτισμός μιας στιβαρής στρατηγικής. Κι αυτό γιατί συχνά το digital marketing είναι τόσο πολύπλοκο που οι marketers δεν ξέρουν από που να ξεκινήσουν. Οι περισσότεροι ξεκινούν τη σχετική συζήτηση κάνοντας αναφορά σε ένα συνοθύλευμα διαφορετικών τακτικών και προσεγγίσεων. Στην πραγματικότητα όμως η στρατηγική του digital marketing ξεκινά με τους πελάτες, με το να αντιληφθούμε ποιοι είναι, που βρίσκονται, τι επιθυμίες και ανάγκες έχουν και πως μπορούμε να φτάσουμε σε αυτούς και να περάσουμε το σωστό μήνυμα.

2-Προσλάβετε ειδικούς στο ψηφιακό marketing

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζετε το εξής: Δεν είστε σε θέση, δεν πρέπει και δεν πρόκειται να κάνετε όλα όσα απαιτούνται για το digital marketing της επιχείρησής σας μόνος σας. Μπορείτε να δοκιμάσετε να το κάνετε αλλά θα απογοητευτείτε και θα εκνευριστείτε. Μπορείτε να συνεχίσετε να κάνετε ένα κομμάτι του, όμως ποτέ δεν θα είστε σε θέση να ολοκληρώνετε με επιτυχία όλες τις απαραίτητες διαδικασίες που συνθέτουν το σύνολό του, αποκλειστικά μόνοι σας. Ακόμα κι αν είστε ο άνθρωπος ορχήστρα και επιχειρείτε μόνος σας, μην έχοντας πόρους για βοήθεια, θα αναπτύξετε δεξιότητες για να ολοκληρώνετε σωστά μια ή δυο από τις παραπάνω μεθόδους και θα βρείτε μια άκρη. Δεν θα μπορέσετε όμως να τις εφαρμόζετε όλες μαζί και να το κάνετε επιτυχημένα.

Αν θέλετε να εκμεταλλευτείτε το σύνολο των διαθέσιμων πρακτικών και να αδράξετε τα πλεονεκτήματα που έχουν να προσφέρουν, θα χρειαστεί να προσλάβετε προσωπικό. Το digital marketing, ευτυχώς ή δυστυχώς είναι το βασίλειο των ειδικών και της εξειδίκευσης. Σίγουρα θα μπορέσετε να βρείτε ταλαντούχους ανθρώπους που μπορούν να ολοκληρώσουν με μεγάλη επιτυχία διαδικασίες όπως τα social media, το SEΟ και το PPC, αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρείτε κάποιον που θα γνωρίζει σε βάθος όλες τις πτυχές και των επτά μεθόδων που αναφέρθηκαν παραπάνω.

3-Εκτελέστε με αυτοπεποίθηση

Πρέπει να αφήσετε πίσω σας τις αμφιβολίες, τους δισταγμούς και το φόβο. Κάντε όσα έχετε σχεδιάσει να κάνετε και μάλιστα με αυτοπεποίθηση και τόλμη. Το διαδίκτυο δεν έχει πολύ χώρο για τους άτολμους και κάθε τι που κάνετε είναι άμεσα διαθέσιμο σε οποιονδήποτε έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο. Από τη στιγμή που δημοσιεύετε ένα tweet, ή κάνετε μια ανάρτηση, ή τοποθετείτε μια διαφήμιση, ή αλλάζετε τη landing page της ιστοσελίδας σας, όλα είναι άμεσα σε δημόσια θέα. Είναι σημαντικό να έχετε αυτοπεποίθηση τόλμη και πίστη στη στρατηγική που έχετε χαράξει.

4-Αναλύστε τακτικά

Θέλετε έναν ξεκάθαρο και κρυστάλλινο οδικό χάρτη, που θα σας υποδεικνύει ακριβώς τι να κάνετε, που να πάτε, πως να υλοποιήσετε και τι αποτελέσματα θα έχει κάθε σας κίνηση; Αυτός ο χάρτης είναι υπαρκτός για κάθε επιχείρηση και λέγεται analytics. Το εξαιρετικό πλεονέκτημα του ψηφιακού marketing είναι πως έχετε τη δυνατότητα να αντιλαμβάνεστε κάθε ψήγμα της προσέγγισης και της τακτικής που χρησιμοποιείτε κάθε φορά. Τα δεδομένα είναι πάντα διαθέσιμα είτε πρόκειται για την επισκεψιμότητα, τα δημογραφικά στοιχεία, τα bounce rates, τα ποσοστά μετατροπής, το κόστος ανά click, τα impressions και την ταχύτητα σελίδας, καθώς και χιλιάδες ακόμα μετρήσεις. Εκμεταλλευτείτε τα και αναλύστε τακτικά πόσο αποτελεσματικά λειτουργεί η κάθε σας προσέγγιση.

Η πραγματική πρόκληση είναι να βρείτε το άτομο ή το λογισμικό που θα σας αναλύσει τι ακριβώς σημαίνει αυτός ο ορυμαγδός δεδομένων και αριθμών που συλλέγετε. Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από δωρεάν αλλά και πληρωμένες λύσεις και SaaS πλατφόρμες που θα σας παρουσιάζουν τα analytics με κατανοητό και εύκολα ερμηνεύσιμο τρόπο.

Να ξέρετε πως ο καλύτερος δάσκαλος για το ψηφιακό marketing είναι η εμπειρία που αποκομίζει κανείς όταν το εφαρμόζει και το υλοποιεί για τη δική του επιχείρηση. Μάθετε λοιπόν να κολυμπάτε και τολμήστε να βγείτε στα ανοιχτά. Η εμπειρία θα σας κάνει σταδιακά ακόμα καλύτερους.

Share This

Leave a Comment