Τι είναι οι ψηφιακές δημόσιες σχέσεις; (Digital PR)

Τι είναι οι ψηφιακές δημόσιες σχέσεις; (Digital PR)

Μια από τις ερωτήσεις που συχνά ανακύπτουν σε συζητήσεις σχετικά με τις ψηφιακές δημόσιες σχέσεις και πως αυτές επηρεάζουν τη βιομηχανία των PR, είναι η εξής θεμελιώδης: “Πως ορίζει κανείς τις ψηφιακές δημόσιες σχέσεις και ποιες είναι οι απαραίτητες στρατηγικές για την επιτυχία;”

Η ανάπτυξη των ψηφιακών δημόσιων σχέσεων έχει αλλάξει ριζικά και με ραγδαίους ρυθμούς. Δεν έχει πλέον να κάνει μόνο με τις σχέσεις που αφορούν τα media, ούτε με την παραγωγή δελτίων τύπου, όπως συνέβαινε πριν από μια δεκαετία. Οι ψηφιακές δημόσιες σχέσεις αφορούν πλέον το συνδυασμό του παραδοσιακού PR με το content marketing, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την έρευνα, ώστε να επιτυγχάνουν τη μεταμόρφωση των στατικών ειδήσεων σε δημόσιες συζητήσεις, καθώς και να έχουν επίσης τη δυναμική να παρακάμπτουν τα media ώστε να μπορούν να απευθύνονται απευθείς στο διαδικτυακό κοινό στο οποίο στοχεύουμε.

Οι ειδήσεις και οι πληροφορίες μπορούν να διασκορπίζονται μακρύτερα, ταχύτερα και πιο άμεσα σε ένα συγκεκριμένο κοινό στόχευσης, με μεγαλύτερη επιτυχία από κάθε άλλη ιστορική στιγμή. Μας επιτρέπει να μεγιστοποιούμε τον αντίκτυπο κάθε πληροφορίας όπως ποτέ στο παρελθόν. Αντί να παραμένουμε ικανοποιημένοι από μια και μόνο τοποθέτηση στα media, οι ειδήσεις και οι πληροφορίες μας πρέπει να γνωρίζουν τη μέγιστη δυνατή έκθεση και να αγγίζουν ευρύτατα το κοινό στο οποίο στοχεύουμε. Πλέον μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα social media, τα blogs τις κριτικές, τα σχόλια και το περιεχόμενο, όχι απλά για να μοιραστούμε πληροφορίες, αλλά για να δημιουργήσουμε διάλογο, να συνδεθούμε και να αλληλεπιδράσουμε.

Επαναπροσδιορισμός + Αξία = Content Marketing

Ένας τρόπος με τον οποίο οι επαγγελματίες των δημόσιων σχέσεων, ενσωματώνουν το content marketing στο οπλοστάσιό τους, είναι ο επαναπροσδιορισμός του περιεχομένου που ήδη υπάρχει διαθέσιμο (όπως για παράδειγμα τα παραδοσιακά δελτία τύπου) σε νέο, φρέσκο περιεχόμενο. Ένα μεμονωμένο δελτίο τύπου, μπορεί να επαναπροσδιοριστεί και να ανακυκλωθεί σε μια Slideshare παρουσίαση, μια ανάρτηση σε ένα blog, ένα infographic στο Pinterest, μια νέα ενημέρωση στο LinkedIn, μια δημοσίευση σε μια εμπορική σελίδα στο Facebook, ένα editorial άποψης σε μια τοπική εφημερίδα, μια ιστοσελίδα και τόσα ακόμα.

Μοιραζόμαστε, επαναπροσδιορίζουμε, μοιραζόμαστε ξανά και επαναλαμβάνουμε αυτή τη διαδικασία αρκετές φορές στο σύγχρονο περιβάλλον των ψηφιακών δημόσιων σχέσεων. Ένα κομμάτι περιεχομένου μπορεί πλέον να παρουσιάζεται σε πολλαπλές πηγές, κανάλια και μέσα.

Αντί απλά να τοποθετεί κανείς το δελτίο τύπου στα μέσα, μπορεί να το μετατρέψει σε μια ανάρτηση σε ένα blog, η οποία συνδέει την είδηση με μια άποψη που μπορεί να προκαλέσει αλληλεπίδραση, να γίνει το πεδίο που θα προκαλέσει την  ανάφλεξη για συζήτηση ενός σχετικού ζητήματος,  να επιμορφώσει, ή να γίνει η αφορμή για μια εποικοδομητική συνεδρία ερωταπαντήσεων (Q&A). Είναι αποφασιστικής σημασίας να μπορούμε να φέρουμε μια offline καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά να καταφέρνουμε να κάνουμε παράλληλα και το αντίστροφο.

Ο επαναπροσδιορισμός του περιεχομένου, δεν συνεπάγεται απλά να ξαναγράψουμε το κομμάτι. Είναι απαραίτητο να κάνουμε το βήμα παραπάνω και να μεταμορφώσουμε το κομμάτι του περιεχομένου που διαθέτουμε σε κάτι που παρέχει πραγματική αξία στο κοινό. Μην επιχειρείτε να εμφανιστείτε χρήσιμοι στο κοινό με τη μορφή ενός δούρειου ίππου, δημιουργώντας δηλαδή περιεχόμενο με τοποθέτηση του προϊόντος σας, προσποιούμενοι πως προσφέρετε κάτι χρήσιμο, ενώ ουσιαστικά απλά κραυγάζετε με στόχο την πώληση, αλλά προτιμήστε μια προσέγγιση που εμπεριέχει αυθεντικά το “πως μπορούμε πραγματικά να σας εξυπηρετήσουμε”.

Πείτε αντίο στο απομονωμένο περιεχόμενο και καλωσορίστε το cross-promotion

Οι σύγχρονες δημόσιες σχέσεις δεν επιτρέπουν την απομόνωση του περιεχομένου, ούτε μπορούν να λειτουργήσουν με τα διάφορα τμήματα να λειτουργούν μεμονωμένα. Το content marketing, η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), η εξυπηρέτηση και η υποστήριξη πελατών και όλοι αυτοί οι τομείς, πρέπει να συγχωνεύονται στην τελική, συνολική λύση για την οποία είμαστε υπεύθυνοι κάθε φορά. Αν δεν γνωρίζετε τα βασικά, η σύγχρονη συγκυρία αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία για προσπαθήσετε να τα μάθετε και μάλιστα σε βάθος.

Από τη στιγμή που έχετε έτοιμο το περιεχόμενό σας, κάντε το έξτρα βήμα ενσωματώνοντας το δεύτερο θεμελιώδες κομμάτι των ψηφιακών δημόσιων σχέσεων, που δεν είναι άλλο από το SEO. Αυτή η συγκεκριμένη λειτουργικότητα δεν θα πρέπει να ανήκει μεμονωμένα στο τμήμα IT, ούτε σε αυτό των web προγραμματιστών. Πρόκειται για μια διεργασία που αφορά το marketing και για το λόγο αυτό θα πρέπει να διατρέχει κάθε δραστηριότητα και διαδικασία του PR. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να δώσετε ώθηση στο περιεχόμενο που δημοσιεύετε στο διαδίκτυο και αυτό μπορεί να γίνει σαφώς καλύτερα αν έχετε καλά δομημένη και καλά επιμελημένη προσέγγιση, αντί να επαναπαύεστε στην τύχη για τον αντίκτυπο που θα προκαλέσουν οι αναρτήσεις σας.

Ενσωματώστε λέξεις κλειδιά για την αναζήτηση, ώστε να καταφέρετε να εκθέσετε τις πληροφορίες που δημοσιεύετε σε όλο το κοινό που αναζητά αντίστοιχο περιεχόμενο. Χρησιμοποιήστε την έρευνα που κάνετε για τις λέξεις κλειδιά, για να πετύχετε να δημιουργήσετε trends για τα δελτία τύπου και τις αναρτήσεις στο blog σας και μάθετε πως θα καταφέρνετε να ενσωματώνετε με τον βέλτιστο τρόπο τις λέξεις αυτές σε κάθε κομμάτι περιεχομένου που δημιουργείτε για να μεγιστοποιήσετε την απήχηση και τον αντίκτυπό του.

Μετά μοιραστείτε το στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάτι που αποτελεί το τρίτο κομμάτι του τρίπτυχου περιεχόμενο/αναζήτηση/social (χωρίς συγκεκριμένη σειρά). Είναι επίσης εξαιρετικά σημαντικό και άκρως απαραίτητο να μάθετε να χτίζετε λίστες στο Twitter για να παρακολουθείτε και να κατηγοριοποιείτε τους δημοσιογράφους και όσους δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στα μέσα. Μπορείτε εδώ να διαβάσετε ένα εξαιρετικό άρθρο για το συγκεκριμένο θέμα, για μια από τις απαραίτητες δεξιότητες, τις οποίες πρέπει να κατέχει κάθε επαγγελματίας που δραστηριοποιείται στις δημόσιες σχέσεις.

Όλοι γνωρίζουν πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι για τη δημιουργία σχέσεων και αλληλεπίδρασης με το κοινό (τον πυρήνα δηλαδή των δημόσιων σχέσεων). Τα πέντε τελευταία χρόνια τα social media έχουν επηρεάσει ριζικά την αναγνωρισιμότητα για τα brands με τη δυναμική ενός… ψηφιακού τσουνάμι. Είναι λοιπόν κρίσιμο να εκμεταλλευτείτε αυτή τη δυναμική για να προωθήσετε και να μοιραστείτε το περιεχόμενό σας.

Παραμείνετε περίεργοι και ακόρεστοι στην αναζήτηση για γνώση

Πρέπει να προσπαθείτε διαρκώς να μαθαίνετε. Δεν έχει υπάρξει ποτέ πιο σημαντικό να προσπαθείτε ασταμάτητα να μαθαίνετε, να αποκτάτε νέες δεξιότητες, οι οποίες είναι αποφασιστικής σημασίας για την επαγγελματική σας επιτυχία στο marketing και στις δημόσιες σχέσεις.

Είτε είστε ένας επαγγελματίας με εμπειρία, είτε νέος στη βιομηχανία των δημόσιων σχέσεων, πρέπει διαρκώς να προκαλείτε τον εαυτό σας για να μαθαίνετε και να εφαρμόζετε κάθε νέα δεξιότητά σε κάθε τομέα της δραστηριοποίησής σας και να υιοθετείτε νέες διαδικασίες, που ταιριάζουν στο εκάστοτε περιβάλλον στο οποίο εργάζεστε. Είναι απαραίτητο να επενδύσετε στον εαυτό σας.

Share This
1 Comment
  1. […] Source: ContentMarketing Link: Τι είναι οι ψηφιακές δημόσιες σχέσεις; (Digital PR) […]

Leave a Comment