Πως να συνδεθείτε και να αλληλεπιδράσετε αποδοτικά με τους πελάτες σας στο Facebook

Πως να συνδεθείτε και να αλληλεπιδράσετε αποδοτικά με τους πελάτες σας στο Facebook

Το να επιτυγχάνετε να δημοσιεύετε ενδιαφέρον περιεχόμενο, κάνοντάς το με συνέπεια στην εταιρική σας σελίδα στο Facebook, αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι που απαιτείται, προκειμένου να συνδεθείτε και να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας, όμως οι προσπάθειές σας δεν πρέπει να σταματούν εκεί. Το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, καλλιεργεί και εμπνέει τη συζήτηση και την αλληλεπίδραση και για το λόγο αυτό θα πρέπει να βρίσκεστε διαρκώς σε ετοιμότητα, προκειμένου να μπορείτε να απαντάτε στους οπαδούς και τους ακολούθους σας, όταν αυτοί αναρτούν κάποια ερώτηση ή σχόλιο στη σελίδα σας στο Facebook.

H παρακολούθηση των συνομιλιών και της ανταλλαγής σχολίων που γίνονται στο Facebook, θα σας βοηθήσουν να εγκαθιδρύσετε σημαντικές και στενές σχέσεις με το κοινό σας, κάτι που με τη σειρά του θα κάνει τους πελάτες σας, τους ιδανικότερους πρεσβευτές για το brand, τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες σας. Είτε απαντάτε στην ερώτηση που κάποιος πελάτης δημοσίευσες στο Timeline σας, είτε αναρτάτε ένα σχόλιο σε απάντηση κάποιου άλλου, αυτός ο τύπος αλληλεπίδρασης με το κοινό παραμένει ο πλέον αποτελεσματικός, ιδιαίτερα όταν  συμβαίνει σε πραγματικό χρόνο.

Ακολουθούν τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αλληλεπιδράσετε και να εμπλακείτε σε συζητήσεις με το κοινό σας κάνοντάς το σε έγκαιρο χρόνο, ώστε να αποκομίσετε τα μέγιστα δυνατά οφέλη:

Παρακολουθήστε στενά όλες τις εισερχόμενες αναρτήσεις, δημοσιεύσεις και μηνύματα

Υπάρχει μια σειρά από τρόπους με τους οποίους οι πελάτες προσπαθούν να αλληλεπιδράσουν μαζί σας και να περάσουν αυτό που επιθυμούν στη σελίδα σας στο Facebook. Μια ανάρτηση στη σελίδα σας, ένα ιδιωτικό μήνυμα, ή ένα σχόλιο σε κάποια από τις δημοσιεύσεις σας. Για να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη από την παρουσία του brand σας στο Facebook, είναι αποφασιστικής σημασίας να παρακολουθείτε για κάθε πιθανό σημείο επαφής και αλληλεπίδρασης του κοινού με την εταιρική σας σελίδα.

Υπάρχουν εφαρμογές και εργαλεία που σας επιτρέπουν να καταγράψετε και να παρακολουθήσετε με λεπτομέρεια κάθε δραστηριότητα που συμβαίνει στη σελίδα σας στο Facebook, σε πραγματικό μάλιστα χρόνο, κάτι που αποτελεί έναν υπερπολύτιμο σύμμαχο ώστε να μειώσετε τους χρόνους που απαιτούνται για να ανταποκριθείτε και να απαντήσετε, ειδικά στις περιπτώσεις που κάποιος πελάτης επιλέγει έναν άμεσο τρόπο για να επικοινωνήσει μαζί σας, μέσω της σελίδας σας στο Facebook.

Παρακολουθήστε όλα τα σχόλια στις δημοσιεύσεις της σελίδας σας

Μετά τις πρόσφατες αλλαγές στον αλγόριθμο του Facebook, η επιχείρησή σας πιθανότατα επενδύει περισσότερο χρόνο στην κατάρτιση της στρατηγικής marketing σχετικά με το περιεχόμενο που δημοσιεύετε, προκειμένου να αυξήσετε έτσι το κοινό το οποίο αγγίζουν οι αναρτήσεις σας. Η παρουσία όμως του brand σας στο Facebook, δεν περιορίζεται, ούτε εξαντλείται στην παραγωγή, τον προγραμματισμό και τη διαχείριση του περιεχομένου.

Είναι απαραίτητο να παρακολουθείτε κάθε τύπο αλληλεπίδρασης που αφορά το περιεχόμενο και να απαντάτε σε όλες τις ερωτήσεις. Αν συνυπολογίσει κανείς πως ένα μεγάλο κομμάτι των καταναλωτών, βρίσκουν καταφύγιο στα Social media, όταν ουσιαστικά αναζητούν υποστήριξη πελατών, τότε είναι πιθανό να ανακαλύψετε ερωτήματα από το κοινό τα οποία είναι παντελώς άσχετα με το δημοσιοποιημένο περιεχόμενο.

Παρόλα αυτά θα πρέπει να επενδύσετε χρόνο, προκειμένου να απαντήσετε και σε τέτοια σχόλια και ερωτήσεις, ώστε οι πελάτες σας να γνωρίζουν πως οι προσπάθειές τους για να αλληλεπιδράσουν μαζί σας και να φτάσουν τα ερωτήματά τους προς εσάς, δεν πήγαν χαμένες.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμα κι αν κάποιο άσχετο σχόλιο ενός πελάτη δεν περιέχει κάποιο αίτημα για υποστήριξη, είναι σημαντικό να κάνετε μια προσπάθεια να συνδεθείτε με αυτόν και να αλληλεπιδράσετε μαζί του. Αν έχετε προγραμματίσει τις δημοσιεύσεις σας χρησιμοποιώντας κάποια από τις διαθέσιμες εφαρμογές θα έχετε καταφέρει να απελευθερώσετε αρκετό χρόνο προκειμένου να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας.

Υπάρχουν άλλωστε επίσης εργαλεία που σας επιτρέπουν να παρακολουθείτε όλα τα εισερχόμενα σχόλια και μάλιστα να βλέπετε με άμεσο τρόπο τα πιο πρόσφατα, ακόμα κι αν αφορούν μια δημοσίευση που αναρτήθηκε μήνες πριν. Με τον τρόπο αυτό καταφέρνετε να αυξήσετε τις εμφανίσεις παλαιότερου περιεχομένου και να εξασφαλίσετε πως δεν θα αφήνετε αναπάντητο κανένα σχόλιο που το κοινό σας αφήνει στο Facebook.

Δουλέψτε ομαδικά

Ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης, είναι συχνά δύσκολο να απαντάτε σε κάθε χρήστη που αφήνει ένα σχόλιο ή μια ερώτηση, άμεσα ή έστω σε πολύ έγκαιρο χρόνο. Παρόλα αυτά οι γρήγοροι χρόνοι απόκρισης, αποτελούν πλέον ζητούμενο και σχεδόν προαπαιτούμενο στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον και μάλιστα έρευνες έχουν καταδείξει πως το 30% των καταναλωτών επισκέπτονται τις σελίδες των εταιριών στο Facebook για να κάνουν παρατηρήσεις και να εκφράσουν ανησυχίες.

Ακριβώς για το λόγο  αυτό, υπογραμμίζεται πως είναι αποφασιστικής σημασίας να έχετε ένα σύστημα που θα σας επιτρέπει να μπορείτε να επικεντρώνεστε και να επενδύετε χρόνο ώστε να συμμετέχετε στις συζητήσεις και να απαντάτε με τον πλέον έγκαιρο και έγκυρο τρόπο σε κάθε σχόλιο.

Υπάρχουν διαθέσιμα εργαλεία στο διαδίκτυο τα οποία σας επιτρέπουν να αλληλεπιδράτε συντονισμένα ως ομάδα με το κοινό. Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε αυτές τις εφαρμογές και τα εργαλεία ώστε να καθορίσετε ποιο μέλος της ομάδας κρίνετε ανά πάσα στιγμή πως είναι το πλέον κατάλληλο για να απαντήσει στα σχόλια στη σελίδα σας στο Facebook. Έχετε επιπρόσθετα τη δυνατότητα να επισημάνετε τις αναρτήσεις και τα σχόλια που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή και να αναθέσετε τις απαντήσεις και τη διευθέτηση των θεμάτων σε συγκεκριμένο μέλος της ομάδας σας.

Share This

Leave a Comment