Πως να προωθήσετε ένα… βαρετό brand στα Social Media

Πως να προωθήσετε ένα… βαρετό brand στα Social Media

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως πολλά από τα αποκαλούμενα “βαρετά” προϊόντα και υπηρεσίες, βοηθούν τον κόσμο να… συνεχίζει να γυρίζει. Είναι απαραίτητα και ορισμένα από αυτά διαχρονικά. Αντίθετα όμως με τα προϊόντα κράχτες που κάθε καταναλωτής λαχταρά να αποκτήσει, είναι δύσκολο να τα προωθήσει κανείς στα Social Media. Άλλωστε πως να προωθήσεις ένα εντομοκτόνο σπρέι ή λογιστικές υπηρεσίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν όλοι οι followers που διαθέτεις ξημεροβραδιάζονται κάνοντας like, retweet και μοιράζονται διαρκώς videos από χαριτωμένα κατοικίδια και πληροφορίες για την κυκλοφορία και τα features του νέου ρολογιού της Apple;

Είναι απαραίτητο λοιπόν να βρει κανείς τρόπους να αλληλεπιδράσει και να συνδεθεί με τους followers, χωρίς παράλληλα να τους προσφέρει μια συνολικά βαρετή και μη ελκυστική εμπειρία. Διαβάστε μερικούς εξαιρετικούς τρόπους προώθησης, των λεγόμενων “βαρετών” brands στα Social Media.

Χρησιμοποιήστε viral περιεχόμενο

H PetFlow πουλάει ζωοτροφές και αξεσουάρ για κατοικίδια. Οι ιδρυτές της γρήγορα αντιλήφθηκαν πως τα προϊόντα τους δεν ήταν και ότι συναρπαστικότερο για τους followers και επέλεξαν να προσελκύσουν καινούργιους φίλους στο Facebook, δημοσιεύοντας αστείες φωτογραφίες ζώων και memes.

Αυτό δούλεψε για λίγο καιρό, όμως στη συνέχεια άλλαξε ο αλγόριθμος του Facebook και έτσι οι δημοσιεύσεις της PetFlow σταδιακά κατάφερναν να φτάσουν σε όλο και μικρότερο κοινό. Η εταιρία προσαρμόστηκε και μετέτρεψε το εταιρικό της blog σε ένα… εκδοτικό μεγαθήριο. Γέμισαν το blog με δημοσιεύσεις του ίδιου δημοφιλούς viral περιεχομένου, που τους είχε βοηθήσει προηγουμένως να προσελκύσουν μεγάλο κοινό στο Facebook. Δημιούργησαν συνεχή ροή δημοσιεύσεων στο blog, με αστεία memes και viral videos κατοικίδιων και τα μοιράστηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η μεγάλη βάση όσων ήδη αλληλεπιδρούσαν με την εταιρία στο Facebook, αντέδρασε πολύ θετικά στο περιεχόμενο του blog και συνέχισε να το μοιράζεται επαναδημοσιεύοντάς το στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάτι που προκάλεσε μια πλημμυρίδα επισκέψεων τόσο στο blog όσο και στο διαδικτυακό e-shop της επιχείρησης. Είναι απίστευτο πως μέσα σε δέκα μόλις μήνες το blog της Petflow έφτασε τους 50 εκατομμύρια αναγνώστες τον μήνα!

Αν το προϊόν ή οι υπηρεσίες που εμπορεύεστε, προσφέρεται για viral περιεχόμενο, τότε η επιχείρησή σας έχει την τύχη με το μέρος της. Τo viral περιεχόμενο διαμοιράζεται σε υψηλότατους ρυθμούς και ποσοστά και αποδίδει εξαιρετικά σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Προκειμένου να βρείτε viral περιεχόμενο που σχετίζεται με το προϊόν και το target group σας, παρακολουθήστε τα Google Trends, το Reddit, το προφίλ των ανταγωνιστών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και τις διαδικτυακές κοινότητες. Τσεκάροντας καθημερινά τα trends, θα καταφέρετε να αναπτύξετε μια έμφυτη κατανόηση, για το τι πραγματικά θέλουν να μοιράζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι πελάτες σας.

Επιμόρφωση

Ο θάνατος είναι ένα θέμα το οποίο το κοινό, προφανώς και θέλει να αποφεύγει, ενώ η παραμικρή σχετική νύξη είναι κάθε άλλο παρά ευπρόσδεκτη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σκεφτείτε την πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει ένα σύγχρονο γραφείο κηδειών, που θέλει να προωθήσει τις υπηρεσίες του μέσω του διαδικτύου. Κι όμως υπάρχει τρόπος και η Caitlin Doughty, νεκροθάφτης και επιχειρηματίας ξεκίνησε ένα κανάλι στο YouTube με όνομα: “Ρώτα έναν νεκροθάφτη”, που είχε επιτυχία και αριθμεί ήδη περί τους 50.000 οπαδούς.

Τα videos που δημοσιεύει η Caitlin καλύπτουν θέματα όπως “Πως να μιλήσετε στα παιδιά σας για το θάνατο” ή “Πως να διαχειριστείτε τον θάνατο του κατοικίδιού σας”. Γύρισε ακόμα και ένα show στο οποίο πήρε συνέντευξη από μια drag queen, ρωτώντας την για το θάνατο και συζητώντας για ζητήματα όπως “Όταν πεθάνεις, ποιον μπορείς πραγματικά να εμπιστευτείς για το μέικ απ σου;” O στόχος της είναι να επιμορφώσει το κοινό, να υπογραμμίσει το αναπόφευκτο της θνησιμότητας, κάνοντας το  όμως με διασκεδαστικό και προσιτό τρόπο.

Μέσω της ενημέρωσης του κοινού, η Caitlin βρήκε έναν μοναδικό, διασκεδαστικό τρόπο να μιλήσει για τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται και να χτίσει ένα προφίλ ως νεκροθάφτης, χωρίς φυσικά να διαφημίζει πιεστικά τις υπηρεσίες της. Οι οπαδοί της φαίνεται να το απολαμβάνουν και ένα… υποπροϊόν της επιτυχίας της, είναι πως το γραφείο της θεωρείται πλέον ένα από τα καλύτερα στο Λος Άντζελες.

Γίνετε πηγή απαντήσεων

Το κοινό λατρεύει τις δωρεάν συμβουλές. Άλλωστε ποιος ξέρει περισσότερα σχετικά με τον τομέα δραστηριοποίησής σας στην αγορά, από εσάς; Οι πελάτες μπορεί να μην επιθυμούν πάντα, ούτε να έχουν ανάγκη, να γνωρίζουν τι ακριβώς πουλάτε, όμως αν μπορείτε να βρείτε έναν τρόπο να αναγνωριστείτε ως η πηγή που παρέχει απαντήσεις σχετικά με το πεδίο που δραστηριοποιείστε ως επιχείρηση, οι πελάτες θα έρθουν σε εσάς όταν θελήσουν να αγοράσουν κάτι.

Εταιρία που πουλά ηλεκτρικές σκούπες κατάφερε με τον τρόπο αυτό να απογειωθεί, χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάνοντας συνεδρίες στο Reddit με τον τίτλο “Ρωτήστε μας οτιδήποτε” κατάφερε να εκτοξεύσει την επιρροή της στο κοινό, γνωρίζοντας και η ίδια, τεράστια έκπληξη σε σχέση με το πλήθος των ερωτήσεων του κοινού, σε σχέση με τις ηλεκτρικές σκούπες.

Αν θέλετε να ακολουθήσετε αυτή την προσέγγιση, ξεκινήστε να καλωσορίζετε ερωτήσεις από τους followers στα Social Media και προσπαθήστε να παρέχετε πολύτιμες και χρηστικές απαντήσεις. Με την πάροδο του χρόνου θα χτίσετε ένα προφίλ που θα σας βοηθήσει να αναγνωριστείτε ως η αυθεντική πηγή που παρέχει τις πιο αξιόπιστες απαντήσεις σχετικά με τους τύπους προϊόντων που εμπορεύεστε ή τις υπηρεσίες που παρέχετε.

Αναφερθείτε στην κοινότητα, όχι στο brand σας

Είναι σημαντικό να αντιληφθείτε πως οι followers δεν ενδιαφέρονται για το brand σας, στο βαθμό που το κάνουν για την ικανοποίηση των δικών τους αναγκών. Αντί να μοιράζεστε λοιπόν διαρκώς περιεχόμενο επικεντρωμένο αποκλειστικά στην επιχείρησή σας, είναι αποφασιστικής σημασίας να δημοσιεύετε περιεχόμενο που απαντά και ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού.

Αν για παράδειγμα εμπορεύεστε βρεφικά προϊόντα μπορείτε να δημιουργήσετε ένα blog που θα παράσχει πολύτιμη βοήθεια σε εγκυμονούσες και μητέρες. Είναι σημαντικό να παράγετε περιεχόμενο που είναι ενδιαφέρον και χρήσιμο στην κοινότητα, από την οποία θα αντλήσετε την πελατειακή σας βάση. Δεν προωθεί απευθείας τις πωλήσεις, όμως θα σας βοηθήσει να προσελκύσετε μεγαλύτερο πλήθος χρηστών του διαδικτύου και θα καλλιεργήσετε παράλληλα μια θετική σύνδεση μεταξύ του brand και του κοινού.

Share This

Leave a Comment