Πως να επιλέξετε την κατάλληλη social media καμπάνια

Πως να επιλέξετε την κατάλληλη social media καμπάνια

Όταν ξεκινάει κανείς να δημιουργεί καμπάνιες στα social media, είναι εύκολο να αντιμετωπίσει δυσκολίες. Οι καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να πραγματοποιηθούν σε τεράστια ποικιλία διαφορετικών μορφών, με τις επιχειρήσεις να ενσωματώνουν σε αυτές διαφορετικές στρατηγικές και να κυνηγούν μεγάλη γκάμα στόχων.

Στην πραγματικότητα όμως οι marketing καμπάνιες στα social media, δεν είναι τόσο δύσκολη υπόθεση. Με λίγη υποστήριξη και εμπειρία, κάθε καμπάνια που τρέχετε μπορεί να δημιουργήσει αλληλεπίδραση με το κοινό, δημιουργία περιεχομένου από τους ίδιους τους χρήστες, αλλά και την εξαγωγή στοιχείων και χρήσιμων δεδομένων, τα οποία θα αποτελέσουν υπερπολύτιμο σύμμαχο για την ομάδα των πωλήσεων.

Για να δημιουργηθούν και να καταγραφούν αυτά τα χρήσιμα δεδομένα είναι απαραίτητο να επικεντρωθείτε στο κοινό σας και τα ενδιαφέροντά του, να καταγράψετε τάσεις, ώστε να μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα δεδομένα για μια στοχευμένη καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αν αναρωτιέστε τι είδους καμπάνια θα πρέπει να τρέξετε στα social media, διαβάστε τα παρακάτω πιθανά σενάρια που θα σας βοηθήσουν να πάρετε τη σωστή απόφαση.

Αν θέλετε να διαπιστώσετε πόσο πολύ, θέλουν οι πελάτες τα προϊόντα σας…

Προσφέρετέ τα ως έπαθλο, ή ως μέρος ενός ακόμα μεγαλύτερου επάθλου μέσω κάποιας κλήρωσης. Οι κληρώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν πιθανότατα τις πλέον δημοφιλείς και συχνές καμπάνιες. Το κοινό θέλει να κερδίζει προϊόντα, ενώ το στοιχείο της τύχης διατηρεί τα πράγματα σε απόλυτα δίκαια επίπεδα για όλους τους συμμετέχοντες. Οι επιχειρήσεις παραμετροποιούν τη φόρμα που πρέπει να συμπληρωθεί, ώστε η συμμετοχή να είναι έγκυρη και με τον τρόπο αυτό καταφέρνουν να αποσπάσουν όλα τα δεδομένα που επιθυμούν από το κοινό.

Ακόμα και μια πολύ απλή φόρμα συμμετοχής που απαιτεί μόνο το όνομα και την ηλεκτρονική διεύθυνση των συμμετεχόντων, μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα αποτελεσματική και να προσφέρει συλλογή χρήσιμων στοιχείων. Η συγκεκριμένη τακτική των κληρώσεων στα social media, είναι εξαιρετικά γρήγορη ως διαδικασία και παράλληλα ιδιαίτερα εύκολη και αποδοτική μέθοδος για κάθε επιχείρηση.

Αν το κοινό σας είναι… δημιουργικό

Προσκαλέστε τους χρήστες να αλληλεπιδράσουν μαζί σας στο Pinterest. Μια καμπάνια που τρέχει σε Gallery του Pinterest, προσκαλεί τους συμμετέχοντες να αναρτήσουν μια προκαθορισμένη εικόνα στο προσωπικό τους board, προωθώντας έτσι το brand σας στους ακόλουθους των δικών σας οπαδών.

Μπορούν επίσης να αναρτήσουν μια δική τους φωτογραφία για το διαγωνισμό, παρέχοντας έτσι φρέσκο περιεχόμενο, που έχει δημιουργηθεί από τους ίδιους τους χρήστες. Μια τέτοια καμπάνια καλλιεργεί την αλληλεπίδραση και τη σύμπλεξη με το κοινό, παρέχει περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί από το κοινό σας, ενώ παράλληλα σας βοηθά να εξάγετε στοιχεία και δεδομένα ιδιαίτερα χρήσιμα σε κάθε επιχείρηση.

Αν θέλετε να χτίσετε αλληλεπίδραση και παράλληλα να συλλέξετε δεδομένα…

Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να τρέξετε έναν διαγωνισμό ή ένα κουίζ για τους ακολούθους σας στα social media. Είτε το κουίζ αφορά την ιστορία της επιχείρησής σας, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, είτε αυτό σχετίζεται με κάτι εντελώς άσχετο με το brand σας, το κοινό έχει την ευκαιρία να επιδείξει τις γνώσεις του. Μπορείτε να καταρτίσετε τις ερωτήσεις σας σε μορφή πολλαπλών απαντήσεων, σωστό ή λάθος, ή ακόμα και να αφήσετε ελεύθερο το πεδίο για τις απαντήσεις. Απλά ενσωματώστε τις σωστές απαντήσεις καθώς χτίζετε το κουίζ και δώστε έτσι την ευκαιρία στο κοινό να διαπιστώσει άμεσα, αν βρήκε τις σωστές και πού έκανε λάθος.

Ενθαρρύνετε τους χρήστες να μοιραστούν τον σύνδεσμο με το κουίζ. Οι οπαδοί που τα έχουν πάει καλά θα θελήσουν να καυχηθούν στους φίλους τους, ενώ όσοι δεν τα πάνε καλά θα επιθυμούν να προκαλέσουν τους δικούς τους και να συγκριθούν μαζί τους.

Μπορείτε επίσης να ζητήσετε από τους χρήστες να εισάγουν κάποια στοιχεία τους πριν συμμετάσχουν στο κουίζ. Με το συγκεκριμένο τρόπο, ψυχαγωγείτε το κοινό, αλληλεπιδράτε μαζί του ενώ παράλληλα συγκεντρώνετε δεδομένα για αυτό και εξάγετε χρήσιμα συμπεράσματα. Επιπρόσθετα μαθαίνετε ποιοι είναι οι πιο φανατικοί και αφοσιωμένοι σας πελάτες, σε περίπτωση που θέλετε να τρέξετε περισσότερο στοχευμένες καμπάνιες.

Αν θέλετε να λάβετε αποφάσεις…

Γιατί να μην ρωτήσετε τους οπαδούς σας, σχετικά με κάποια απόφαση που αφορά την επιχείρησή σας; Τρέξτε μια ψηφοφορία, ένα γκάλοπ για να διαπιστώσετε άμεσα τι πιστεύει το κοινό για την εταιρία σας και τι θεωρεί πως θα μπορούσε να είναι η επόμενη σας κίνηση. Είτε θέλετε να ανακαλύψετε αν ένα υποψήφιο για λανσάρισμα προϊόν θα έχει επιτυχία, είτε απλά αναρωτιέστε πως αισθάνεται το κοινό για τις υπηρεσίες σας, μια τέτοια διαδικασία αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο για να αντιληφθείτε τον παλμό των πελατών σας.

Τα γκάλοπ δουλεύουν καλύτερα όταν υποστηρίζονται οπτικά και για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να συμπεριλάβετε εικόνες ή/και φωτογραφίες. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα κουίζ θέλετε τα γκάλοπ αυτά να διαμοιραστούν από τους χρήστες στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό. Δεν είναι όμως πάντα εύκολο να προτρέψετε το κοινό να μοιραστεί μια ψηφοφορία και για το λόγο αυτό είναι απαραίτητο να εξασφαλίσετε πως είναι οπτικά ελκυστική και εμπεριέχει τα γραφήματα και τις εικόνες που θα βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Share This

Leave a Comment