Πως να δώσετε ώθηση στην παρουσία σας στα Social Media

Πως να δώσετε ώθηση στην παρουσία σας στα Social Media

Είτε είστε μια μικρή ή μικρομεσαία επιχείρηση που προσπαθείτε να αποφασίσετε σε ποια σημεία θα επικεντρωθείτε σε ότι αφορά τις προσπάθειές σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε είστε ένας μεγάλος οργανισμός που επιζητάτε τη ενίσχυση της διαδικτυακής σας αποτελεσματικότητας, υπάρχει μια σειρά από τρόπους για να βελτιώσετε την παρουσία σας στα social media. Υπάρχουν αμέτρητες παράμετροι και παραλλαγές που παίζουν αποφασιστικό ρόλο στο να ενισχύσετε το προφίλ και το status σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ένα από τα πλέον συνηθισμένα ζητήματα που αντιμετωπίζει κανείς σε αντίστοιχες περιπτώσεις, είναι πως απλά δεν γνωρίζει από που να ξεκινήσει. Παρακάτω υπογραμμίζονται οι τρόποι για να βελτιώσετε την παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ποιοτικό περιεχόμενο

Η Huffington Post ανακήρυξε το 2015 ως την “Χρονιά της ποιότητας έναντι της ποσότητας” σε ότι αφορά το marketing στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και είχε δίκιο όταν προέβη σε αυτή τη δήλωση. Όταν σκεφτόμαστε σχετικά με την ποιότητα έναντι της ποσότητας, ουσιαστικά αναφερόμαστε στον αριθμό των μηνυμάτων που δημοσιεύονται, τον αριθμό των λογαριασμών που διαχειριζόμαστε, τον αριθμό των followers που αποκτάμε, ή μια ποικιλία άλλων μετρήσιμων παραμέτρων.

Ο ρόλος των marketers είναι να παραμένει ευέλικτος ώστε να μπορεί να συμπεριλαμβάνει πολλά περισσότερα στις προσπάθειές του σε σχέση με όσα παραδοσιακά συνήθιζε να περικλείει. Επιπρόσθετα σε ότι αφορά την αποδοτική επικοινωνία, οι marketers καλούνται να αντιληφθούν τις νέες και εναλλασσόμενες πλατφόρμες, να συλλέγουν και να αναλύουν τα δεδομένα, αλλά και να ανακαλύπτουν νέα εργαλεία ώστε να καταφέρνουν να γίνονται αποτελεσματικότεροι.

Το να καταφέρει κανείς να συμβαδίζει με το διαρκώς εναλλασσόμενο τοπίο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν συνεπάγεται απαραίτητα πως πρέπει να δημοσιεύεται συχνότερα περιεχόμενο, ούτε πως πρέπει να δημιουργούνται πολλαπλοί λογαριασμοί σε περισσότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αντίθετα το να επικεντρώνεται κανείς στην ανάρτηση περιεχομένου υψηλής ποιότητας και αξίας για το κοινό ή/και να διαχειρίζεται πραγματικά καλά δυο με τρεις λογαριασμούς στα social media, αντί να το κάνει μέτρια για περισσότερους, αποτελούν παράγοντες κρίσιμης σημασίας.

Όταν επικεντρωνόμαστε στο να αποκτήσουμε μεγάλο αριθμό followers, ή να δημοσιεύουμε συχνότερα περιεχόμενο, συχνά γίνεται εύκολο να χάσουμε τους αρχικούς μας στόχους, είτε αυτοί έχουν σχέση με τα ποσοστά αλληλεπίδρασης, είτε με την αναγωρισιμότητα του brand, είτε με την αύξηση στα ποσοστά μετατροπής (conversion rates) και τις πωλήσεις. Τα likes δεν συνδέονται απευθείας και γραμμικά με τις πωλήσεις, ούτε με την αναγνωρισιμότητα του brand, αφού πολλά από αυτά είναι πιθανό να προέρχονται από ουσιαστικά αδιάφορους χρήστες. Η αλήθεια λοιπόν είναι πως ο αριθμός  των follower είναι πολύ λιγότερο σημαντικός από τον τύπο των followers που διαθέτετε στα social media.

Κανονίστε τη διεξαγωγή ενός social media ελέγχου/επιθεώρησης

Προκειμένου να καθορίσετε τους στόχους σας, πρέπει να ξέρετε ποια συστατικά της social media παρουσίας σας λειτουργούν αποτελεσματικά και ποια από αυτά δεν το κάνουν με τον τρόπο που θα έπρεπε. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω μιας σχετική επιθεώρησης. Διερευνώντας και αξιολογώντας την εταιρική σας δραστηριότητα στα social media θα αποκτήσετε υπερπολύτιμη επίγνωση σε ότι αφορά το ROI (Return on Investment) για τις καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τι πραγματικά θέλει το κοινό  σας, ενώ θα  καταφέρετε να αναγνωρίσετε περιοχές της στρατηγικής σας, οι οποίες μπορούν να βελτιστοποιηθούν για περισσότερη αποτελεσματικότητα.

Επιπρόσθετα αφού διεξαχθεί η επιθεώρηση, θα καταφέρετε να αντιληφθείτε ποια social media πλατφόρμα, προσφέρει τη μεγαλύτερη αξία στην επιχείρησή σας. Από την εξυπηρέτηση πελατών ή τις πωλήσεις μέχρι τα επίπεδα της διαδικτυακής αλληλεπίδρασης, θα αποκτήσετε πρόσβαση σε σημαντικά και χρήσιμα δεδομένα. Τα κύρια σημεία που θα πρέπει να εμπεριέχει ο έλεγχος αυτός είναι τα παρακάτω:

Δημιουργήστε ένα υπολογιστικό φύλλο για την επιθεώρηση των social media
Κάντε έρευνα στο Google για την παρουσία σας στα social media
Αξιολογήστε τα προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Διασφαλίστε πως τα προφίλ αυτά είναι σωστά brand-αρισμένα
Συγκεντροποιήστε την κυριότητα των κωδικών πρόσβασης
Δημιουργήστε μια σχετική διεργασία

Στοχεύστε σε μια συγκεκριμένη κοινότητα

Αφού ολοκληρώσετε την επιθεώρηση, θα έχετε μια πολύ καθαρότερη εικόνα του κοινού το οποίο θέλετε να φτάσετε. Παρά το γεγονός πως μπορεί αν αισθάνεστε πως θέλετε το κοινό στο οποίο στοχεύετε να είναι… οποιοσδήποτε αρκεί να διαβάζει το περιεχόμενό που δημοσιεύετε, θα δείτε πολύ καλύτερα αποτελέσματα και αλληλεπίδραση αν έχετε σαφώς στοχευμένη στρατηγική. Για να σας βοηθήσουμε να στοχεύσετε καλύτερα, καλό θα είναι να συνυπολογίσετε τα παρακάτω στατιστικά στοιχεία.

Το  38% των διαδικτυακών χρηστών επιλέγουν πλέον για την πρόσβασή τους στα social media, μια φορητή συσκευή (smartphone, tablet κλπ)
Το 23% των χρηστών του Twitter κερδίζουν περισσότερα από 30.000 δολάρια τον χρόνο
Το 54% των millennials χρησιμοποιούν τ ο LinkedIn για να διαβάσουν επιχειρηματικές ειδήσεις και να αναζητήσουν επαγγελματικές συμβουλές.
Το 76% των χρηστών του Tumblr και το 74% του Instagram είναι teenagers

Αυτού του είδους τα δεδομένα μπορούν να σας βοηθήσουν να αποφασίσετε, πάντα σε σχέση με τους στόχους του brand και της εταιρίας σας, αν θέλετε να επικεντρώσετε την προσοχή σας στο Tumblr, εκεί που οι νεαροί χρήστες είναι η συντριπτική πλειοψηφία, ή στο Twitter, εκεί όπου υπάρχει σημαντικός αριθμός σχετικά εύπορων χρηστών. Από τη στιγμή που θα αισθανθείτε πως έχετε στοχεύσει σε μια συγκεκριμένη κοινότητα, είναι καλό να αναρωτηθείτε και τα παρακάτω.

Τι έχει πραγματικά ανάγκη η συγκεκριμένη κοινότητα;

Αν μπορέσετε να αντιληφθείτε σε βάθος, τι αναζητά και έχει ανάγκη το κοινό στο οποίο θα απευθυνθείτε, τότε είναι αναπόφευκτο πως θα καταφέρετε να συνδεθείτε μαζί του σε στενό μάλιστα επίπεδο. Αναγνωρίζοντας τι θέλουν να διαβάζουν, να μοιράζονται και με τι επιθυμούν να αλληλεπιδρούν, θα καταφέρετε να δημιουργείτε στοχευμένο περιεχόμενο που θα παραμένει ευθυγραμμισμένο με τις ανάγκες τους και θα αυξήσετε τις πιθανότητες για μεγάλη αλληλεπίδραση.

Τι θέλετε να γνωρίζει το κοινό για την επιχείρησή σας;

Έχοντας καταφέρει να αλληλεπιδράσετε με την κοινότητα στην οποία στοχεύετε και παρέχετε αξιόλογες πληροφορίες και περιεχόμενο, πρέπει να αναρωτηθείτε τι θέλετε το κοινό να γνωρίζει το κοινό για την επιχείρησή σας. Θα πρέπει να αξιολογήσετε τη φωνή του brand σας και πως αυτή θα αντηχεί τους συνολικούς στόχους και τις επιδιώξεις σας. Πριν μοιραστείτε περιεχόμενο σκεφτείτε πως ο τόνος, το στύλ και το ύφος θα αντανακλάται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πως αυτό θα επηρεάζει το πως αντιλαμβάνεται το κοινό το brand σας.

Share This

Leave a Comment