Πως να βελτιώσετε το επικοινωνιακό σας πλάνο με τα Social Media

Πως να βελτιώσετε το επικοινωνιακό σας πλάνο με τα Social Media

Πριν ξεκινήσετε να επικοινωνείτε με το κοινό σχετικά με την επιχείρησή σας, είναι αποφασιστικής σημασίας να έχετε καταρτίσει ένα σχέδιο και μια στρατηγική. Αυτό το προσχέδιο που αποκαλείται IMC (Integrated marketing communication), πρέπει να σκιαγραφεί όλους εκείνους τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους κάποιος οργανισμός θα επικοινωνήσει τη συνολική του παρουσία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του. Είναι ένας αποτελεσματικός οδικός χάρτης για τις ομάδες μάρκετινγκ, ώστε κατά τη διάρκεια της υλοποίησης να αποφευχθούν εσωτερικές διαμάχες και διαφωνίες μεταξύ των μετόχων, καθώς και να επιτευχθεί μείωση της αγωνίας του άγχους και κάθε… κακοτοπιάς, σχετικά με κάθε προωθητικό project.

Όπως ακριβώς συμβαίνει και με την στρατηγική της επιχείρησής σας σε ότι αφορά το marketing, αυτό το προσχέδιο θα εξελίσσεται διαρκώς. Αυτό σημαίνει πως αφού ολοκληρώσετε το πρώτο σας  IMC πλάνο, θα πρέπει να συνεχίσετε να κάνετε παραμετροποιήσεις και ρυθμίσεις, καθώς θα εξελίσσονται και τα επικοινωνιακά σας κανάλια και δίκτυα. Το IMC σχέδιό σας θα ενσωματώνει διαφορετικά επικοινωνιακά μέσα, συμπεριλαμβανομένης της online και offline διαφήμισης, τις δημόσιες σχέσεις, το content marketing και φυσικά ένα μεγάλο κομμάτι του, θα αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα Social Media άλλωστε χτίστηκαν έχοντας ως βασική προϋπόθεση και στόχο τη βελτίωση της επικοινωνίας, κάτι που εξηγεί γιατί αποδεικνύονται σταθερά, ένας παράγοντας-κλειδί στο IMC πλάνο κάθε επιχείρησης.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν καταφέρει να κερδίσουν πάρα πολύ έδαφος στον κόσμο του μάρκετινγκ τα τελευταία χρόνια, έχοντας καταστεί ένα ζωτικής σημασίας επικοινωνιακό κανάλι και παράλληλα μια υπερπολύτιμη πηγή πληροφοριών και δεδομένων σχετικά με τους πελάτες κάθε επιχείρησης. Ακολουθούν τρόποι που θα σας βοηθήσουν να τα ενσωματώσετε αρμονικά και αποτελεσματικά στο IMC πλάνο της εταιρίας σας.

Χρησιμοποιήστε τα social media για έρευνα αγοράς

Ένα σωστό IMC πλάνο πρέπει να περιλαμβάνει απαραίτητα ένα τμήμα καταγραφής ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων από την έρευνα της αγοράς. Αυτοί οι τομείς παρέχουν πληροφόρηση σχετικά με το ποιο είναι το κοινό στο οποίο στοχεύει η επιχείρηση και για το λόγο αυτό καθοδηγούν τη στρατηγική και την επικοινωνιακή τακτική της εταιρίας. Το να συγκεντρώσει κανείς δεδομένα για αυτούς τους τομείς ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων, δεν είναι πάντα εύκολο και τις περισσότερες φορές αποδεικνύεται κουραστικό και το κυριότερο δαπανηρό. Σε αυτό το σημείο ακριβώς γίνονται αντιληπτές τόσο η συνδρομή όσο και οι υπηρεσίες  που μπορούν να παρέχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα social networks περιέχουν σχετικά δεδομένα σε τεράστια αφθονία και μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να αποκαλύψει κανείς άκρως λεπτομερή πληροφόρηση σχετικά με το κοινό στο οποίο στοχεύει η κάθε επιχείρηση.

Τα Social Media καθοδηγούν τις δημόσιες σχέσεις

Στο παρελθόν, κάθε φορά που υπήρχαν ειδήσεις που έπρεπε να επικοινωνήσει η κάθε επιχείρηση, οι επαγγελματίες των δημόσιων σχέσεων θα έπρεπε να αποστείλουν τα σχετικά emails, fax και να κάνουν ένα σωρό τηλεφωνήματα για να ενημερώσουν τα ειδησεογραφικά μέσα και συνολικά τα media, πως ο πελάτης τους θα έκανε κάποιο σχετικό σχόλιο σε σχέση με την επικαιρότητα και ότι έπρεπε να επικοινωνήσει στο κοινό. Τα social media είναι πάντα έγκαιρα και εύκολα διαθέσιμα και έχουν πετύχει να βελτιώσουν δραστικά διαδικασίες όπως αυτή που περιγράφεται παραπάνω.

Η ταχύτητα και η συνάφεια είναι αποφασιστικοί παράγοντες για το PR τμήμα κάθε επιχείρησης και μέσω των Social media μπορεί κανείς να έχει σχόλια μόλις μερικά λεπτά μετά τη δημοσιοποίηση κάποιας σχετικής είδησης. Είναι σημαντικό οι πηγές σας να είναι συνδεδεμένες με το κοινό και με τη ραγδαία ανάπτυξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυτό ακριβώς το κοινό ζει πλέον… εντός των social media.

Χρησιμοποιήστε τα social media για διαφήμιση

Η διαφήμιση έχει αλλάξει δραστικά τα πέντε τελευταία χρόνια. Αν η σχετική σας στρατηγική και ο προϋπολογισμός που καταρτίζετε δεν περιλαμβάνει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι σίγουρα η ώρα να αναπροσαρμόσετε το πλάνο σας. Στο σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα παρουσίας της διαφήμισης στα Social Media, αυτός ο τρόπος προώθησης έχει καταφέρει ήδη να αποδειχθεί ως ο βέλτιστος σε σχέση τιμής/απόδοσης. Έχοντας τη δυνατότητα να στοχεύσετε επακριβώς στο κοινό που επιθυμείτε, να μετρήσετε εύκολα και αποτελεσματικά το ROI της διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να κάνετε άμεσες και γρήγορες αλλαγές σε κάθε σας διαφημιστική καμπάνια, δεν αποτελεί σίγουρα έκπληξη πως αυτός ο τύπος διαφήμισης κερδίζει συνεχώς έδαφος και δημοτικότητα στον επιχειρηματικό στίβο και καταφέρνει να περιλαμβάνεται όλο και περισσότερο στους σχετικούς προϋπολογισμούς των εταιριών.

Χρησιμοποιήστε τα analytics εργαλεία

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να  φτιάξετε reports για το IMC πλάνο σας, όμως με την μεγάλη άνθηση των εργαλείων analytics για τα social media, είναι σημαντικό να συμπεριλάβετε τα δεδομένα που προκύπτουν από αυτά ακριβώς τα εργαλεία. Αντλήστε πληροφορίες σε σχέση με το πόσους ανθρώπους καταφέρατε να αγγίξετε με τις καμπάνιες σας, πόσοι επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα σας ανακατευθυνόμενοι  μέσω περιεχομένου που δημοσιεύτηκε στα social media και θα καταφέρετε έτσι να αντιληφθείτε σε βάθος, ποιο είδος επικοινωνίας είναι το αποτελεσματικότερο και το καταλληλότερο για το κοινό στο οποίο στοχεύετε.

Share This

Leave a Comment