Γιατί οι CEO πρέπει να έχουν παρουσία στα Social Media

Γιατί οι CEO πρέπει να έχουν παρουσία στα Social Media

Στο σύγχρονο περιβάλλον είναι ιδιαίτερα σπάνιο να βρεις κάποιον που δεν διαθέτει λογαριασμό στο Facebook, εκτός αν αυτός ο κάποιος, τυγχάνει να είναι ένας από τους CEO που έχουν περίοπτη θέση στο Fortune 500. Μια νέα ανάλυση από το CEO.com καταδεικνύει πως οι επικεφαλής των πιο ισχυρών επιχειρήσεων του πλανήτη, συνεχίζουν να θεωρούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως έναν περισπασμό, αν όχι κάτι χειρότερο.

Το 61% δεν διαθέτουν την παραμικρή παρουσία στα social media. Ακόμα και όσοι από αυτούς διαθέτουν ένα λογαριασμό στο Facebook, στο Twitter ή σε κάποια άλλη πλατφόρμα, σπάνια συμμετέχουν σε συζητήσεις και είναι ουσιαστικά ενεργοί.

Την ίδια στιγμή οι τάσεις που αφορούν το καταναλωτικό κοινό, έχουν την ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση. Παγκόσμια περισσότεροι από δυο δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν ενεργή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ο μέσος χρήστης ξοδεύει περί τις δυο ώρες σε καθημερινή βάση σε αυτές τις πλατφόρμες. Οι μελέτες έχουν αποδείξει πως οι millennials παρακολουθούν περισσότερο το YouTube από την τηλεόραση, ενώ τρεις στους τέσσερις καταναλωτές υποστηρίζουν πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες. Είναι επίσης αδιαμφισβήτητο πως αυτές οι τάσεις θα συνεχίσουν να κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Το εύλογο ερώτημα που ανακύπτει για τους CEO είναι το εξής: Οι πελάτες σας βρίσκονται στα social media-Δεν θα έπρεπε να βρίσκονται και αυτοί εκεί;

Δεν είστε το τμήμα marketing της επιχείρησης που διευθύνετε

Είναι σαφές και βέβαιο πως οι όποιες αλλαγές δεν είναι εύκολες στην υιοθέτηση και στην προσαρμογή, ειδικά όσο ανεβαίνουμε στην ιεραρχία. Για πολλά στελέχη, ο χρόνος, η καλύτερα η έλλειψή του, αποτελούν το σημαντικότερο εμπόδιο για τη χρήση των social media. Επιπρόσθετα πολλοί CEO, απλά θεωρούν πως επειδή ήδη απασχολούν marketers και ανθρώπους που εκπονούν και εφαρμόζουν social media στρατηγικές για την επιχείρηση, δεν είναι απαραίτητο να ενσκήψουν και οι ίδιοι και να αφοσιωθούν στο να χτίσουν μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ποιος ο λόγος να εμπλακούν οι ίδιοι, σκέφτονται.

Οι παραπάνω πεποιθήσεις επιδεινώνονται από τις λιμνάζουσες παρανοήσεις πως το Twitter και το Facebook είναι μέρη στα οποία το κοινό μοιράζεται φωτογραφίες από το πρωινό του και όχι χώρος στον οποίο μπορούν να διεξαχθούν επαγγελματικές και επιχειρηματικές συζητήσεις. Επιπρόσθετα υπάρχει πάντα ο απτός και πραγματικός φόβος της αποτυχίας. Οι γκάφες των υψηλόβαθμων στελεχών των επιχειρήσεων είναι πιθανό να επιφέρουν -και όντως το έχουν ήδη κάνει σε αρκετές περιπτώσεις- τεράστια αρνητική φήμη σε παγκόσμια κλίμακα.

Το επιχείρημα όμως που σπανίως ακούγεται, είναι αυτό που αφορά την άλλη πλευρά του νομίσματος, τα πλεονεκτήματα δηλαδή που μπορούν να απορρεύσουν όταν οι CEO χρησιμοποιήσουν με τον κατάλληλο τρόπο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμα και χωρίς να αναρτούν διαρκώς καινούργιο περιεχόμενο. Η ορθή χρήση των social media μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικό εργαλείο παραγωγικότητας, ένα παγκόσμιο κανάλι εκπομπής, μια πηγή δεδομένων και πληροφόρησης για τους καταναλωτές και τον ανταγωνισμό, καθώς και ένα όχημα για αποτελεσματικές δημόσιες σχέσεις.

Συναντήστε τους πελάτες σας σε πραγματικό χρόνο

Κάθε CEO μπορεί για παράδειγμα να ξεκινήσει την ημέρα του παρακολουθώντας το Twitter feed, το οποίο έχει ρυθμίσει για να καταγράφει τα mentions που αφορούν την επιχείρηση. Κάθε πρωί μπορεί να διαβάζει “ωμά” και αφιλτράριστα σχόλια από χρήστες σε σχέση με το τι η επιχείρηση κάνει καλά, αλλά και τι κάνει λάθος, να γίνεται κοινωνός αιτημάτων για νέα προϊόντα ή/και υπηρεσίες αλλά και παραπόνων για αυτά, καθώς και ερωτημάτων από το κοινό για υποστήριξη και εξυπηρέτηση.

Μπορεί όλα αυτά να μην ακούγονται τόσο συναρπαστικά, όμως για να αποκτήσει κανείς πρόσβαση σε τόσο χρήσιμα δεδομένα, συνήθως απαιτούνταν επαγγελματικά focus groups, ανάλυση και επένδυση προσπάθειας από ειδικούς. Τα social media δίνουν πλέον τη δυνατότητα στους CEO να έχουν άμεση και αφιλτράριστη πρόσβαση στο τι πιστεύει το καταναλωτικό κοινό, σε πραγματικό χρόνο, χωρίς μεσάζοντες και αυλοκόλακες. Ακόμα καλύτερα απαιτεί τον ελάχιστο χρόνο και προσπάθεια. Επενδύοντας ελάχιστο χρόνο και κάνοντας scroll σε ένα καλοστημένο feed, οι CEO αισθάνονται τον πραγματικό παλμό των καταναλωτών.

Χτίστε εμπιστοσύνη εντός και εκτός επιχείρησης

Οι εποχές που οι CEO παραμένουν απόμακροι στο παρασκήνιο κινώντας τα νήματα χωρίς να αλληλεπιδρούν με τους κοινούς θνητούς έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Στο σύγχρονο περιβάλλον οποιοσδήποτε θέλει να χτίσει δεσμούς εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές και αρμονικές σχέσεις με το προσωπικό, πρέπει απαραίτητα να προσφέρει ένα ανθρώπινο και αληθινό πρόσωπο στο brand που διευθύνει. Τα social media αντιπροσωπεύουν έναν από τους πλέον ισχυρούς και αποτελεσματικούς τρόπους που κάθε CEO μπορεί να χρησιμοποιήσει για να καταφέρει κάτι τέτοιο.

Όταν οι CEO αναρτούν κάτι στα social media, ένα ποσοστό που αγγίζει το 70% των senior επαγγελματιών, υποστηρίζουν πως αυτό μετατρέπει την επιχείρηση σε ένα ελκυστικότερο μέρος εργασίας, σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν έναν τρόπο να διατηρηθούν οι δίαυλοι επικοινωνίας με το προσωπικό ανοιχτοί, ενώ ταυτόχρονα συμπιέζουν την εταιρική ιεραρχία, η οποία συνήθως παρεμποδίζει την ανταλλαγή απόψεων και επικοινωνίας μεταξύ των CEO και των πιο χαμηλόβαθμων υπαλλήλων.

Και σε αυτό το κομμάτι, η ανταμοιβή συγκρινόμενη με την προσπάθεια που απαιτείται είναι πάρα πολύ μεγάλη και δεν γίνεται να αγνοηθεί. Χωρίς καν να γίνει κάποιο meeting, χωρίς να αναλωθεί σε μια μακροσκελή παρουσίαση, ο CEO μπορεί να συνδεθεί και να αλληλεπιδράσει άμεσα με την ομάδα που εργάζεται για την επιχείρηση.

Παγκόσμια εκπομπή και απήχηση ακολουθώντας παράλληλα το δικό σας πρόγραμμα

Προφανώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ένα οικείο εργαλείο για διάλογο σε μορφή τετ-α-τετ. Παράλληλα όμως είναι μια ανεξάντλητα επεκτάσιμη πλατφόρμα για να εκπέμψει κανείς το μήνυμα που επιθυμεί σε μαζικό και ευρύτατο κοινό. Θέλετε να μοιραστείτε τον ενθουσιασμό σας για ένα νέο προϊόν; Μια σύντομη ανάρτηση στο Facebook από τον CEO μπορεί να μετατρέψει ένα αντίστοιχο καθιερωμένο δελτίο τύπου να μοιάζει συγκριτικά ως κάτι τόσο αναποτελεσματικότερο. Όταν μάλιστα αυτές οι αναρτήσεις προέρχονται από τον λογαριασμό του ίδιου του CEO, κουβαλούν αδιαμφισβήτητα έναν επιπρόσθετο αέρα αυθεντίας και βαρύτητας, κάτι που βοηθά το μήνυμα να φτάσει μακρύτερα και να αγγίξει ευρύτερο κοινό.

Εν τέλει πάντως, το μεγαλύτερο κίνητρο για τους CEO, προκειμένου να αποκτήσουν παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ίσως απλά να είναι η αναγκαιότητα. Τα social media αντιπροσωπεύουν μια αλλαγή στην κουλτούρα και όχι μονάχα στην τεχνολογία, κάτι που ήδη έχει περάσει και στους εργασιακούς χώρους. Πλέον το αποτύπωμα που αφήνουν στις επιχειρήσεις θα είναι διαρκώς και μεγαλύτερο.

Οι ερευνητές θεωρούν πως 1.3 τρισεκατομμύρια δολάρια πρόκειται να… “ξεκλειδώσουν” από τις επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να υιοθετήσουν και να εφαρμόσουν social τεχνολογίες τα αμέσως προσεχή χρόνια. Όχι μονάχα ως εργαλεία marketing, αλλά ταυτόχρονα στις πωλήσεις, στην εξυπηρέτηση πελατών αλλά και στις εσωτερικές ενδοεταιρικές επικοινωνίες. Στο τέλος λοιπόν θα είναι εξαιρετικά δύσκολο αν όχι αδύνατο για κάθε CEO να κατευθύνει την επιχείρηση της οποίας ηγείται σε μια τέτοια μεταμόρφωση, χωρίς ο ίδιος να έχει προσαρμοστεί στο νέο τοπίο.

Σε ότι αφορά τις διαρκείς δικαιολογίες περί έλλειψης χρόνου ή κάποιες άλλες που αφορούν την ασφάλεια, η πραγματικότητα είναι πως η τεχνολογία έχει ήδη δώσει απαντήσεις. Υπάρχουν ήδη πάρα πολλά ισχυρότατα εργαλεία, φτιαγμένα για επιχειρήσεις, με τα οποία διαχωρίζεται ο “θόρυβος” από το καθαρό σήμα που εκπέμπουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και είναι πλέον πολύ πιο εύκολο να εντοπιστούν οι συζητήσεις που έχουν νόημα τη στιγμή ακριβώς που εκτυλίσσονται.

Από την άλλη πάρτε το παράδειγμα του Barack Obama, που διαθέτει λογαριασμό στο Twitter. Αν ο πλανητάρχης με όλους τους κινδύνους σε ότι αφορά την ασφάλεια και όλους τους χρονικούς περιορισμούς που απορρέουν από το ρόλο του, επέλεξε να δώσει προτεραιότητα στην παρουσία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κατάφερε μάλιστα να βρει τρόπο να το κάνει αποτελεσματικά, τότε μάλλον κανένας CEO δεν μπορεί να έχει επαρκή δικαιολογία για να μην το προσπαθήσει.

Share This

Leave a Comment