Λάθος τακτικές στη στρατηγική των Social Media

Λάθος τακτικές στη στρατηγική των Social Media

Συχνά διαβάζει κανείς στο διαδίκτυο για τακτικές που πρέπει να συμπεριλάβει στη στρατηγική του σχετικά με τα social media: tips, hacks, trends και άλλα ζητήματα τα οποία προφανώς και οποιοσδήποτε εργάζεται στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να γνωρίζει. Τι γίνεται όμως με τις τακτικές που πρέπει να αποφεύγονται; Πολλές συνηθισμένες πρακτικές είναι επιεικώς αναποτελεσματικές, ενώ στο χειρότερο σενάριο, μπορεί να βλάψουν ανεπανόρθωτα την επιχείρησή σας. Η αλήθεια είναι πως όταν μιλάμε για γκάφες στον χώρο των social media, τα παραδείγματα είναι πολλά και πρακτικά ανεξάντλητα, όμως στο παρακάτω κείμενο θα εξετάσουμε μερικά από τα πλέον συνηθισμένα και επιβλαβή.

Like-baiting

To Like-baiting, όπως συνήθως και το click-baiting είναι η τακτική της χρησιμοποίησης προβοκατόρικων ή αμφιλεγόμενων τίτλων για να προκαλέσουμε την προσοχή του κοινού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και με τον τρόπο αυτό να “αλιεύσουμε” τα likes και τα clicks. Στις περισσότερες μάλιστα περιπτώσεις το περιεχόμενο δεν παρέχει στον αναγνώστη καμία καινούργια πληροφορία, ούτε του προσφέρει  κάποια οξυδερκή και διορατική ανάλυση, ενώ συνήθως δεν έχει σχέση με τους επιχειρηματικούς στόχους της εταιρίας. Προφανώς και θα προσφέρει μερικά likes, shares και retweets περιστασιακά, όμως συνορεύει επικίνδυνα με το spam, κάνει ελάχιστα για να εμπλέξει ουσιαστικά τον αναγνώστη και για το λόγο αυτό, η συντριπτική πλειοψηφία του κοινού θα απορρίψει αυτό το περιεχόμενο μεμιάς. Είναι σημαντικό να τονιστεί επίσης πως το Facebook πρόσφατα προσάρμοσε τις ρυθμίσεις του αλγορίθμου του, προκειμένου να χαλιναγωγήσει τέτοιου είδους συμπεριφορές. Είναι λοιπόν απαραίτητο να αποφευχθεί αυτή η τακτική σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αγορά Likes και Followers

Ξέρατε πως είναι δυνατό να αγοράσει κανείς ακόλουθους και likes σε συγκεκριμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Ναι! Είναι καλή ιδέα κάτι τέτοιο; Όχι. Παρόλα αυτά παραμένει μια δημοφιλής πρακτική που ακολουθείται ευρέως. Το να καταφέρει κανείς να τριπλασιάσει ή να τετραπλασιάσει τους followers του, με ελάχιστο ή καθόλου κόπο και δουλειά από την πλευρά του, είναι σίγουρα κάτι δελεαστικό, όμως ουσιαστικά ο πολλαπλασιασμός των followers που αποκτά δεν είναι τίποτα άλλο, παρά ένας κενός και… κούφιος αριθμός. Το κοινό αυτό δεν ενδιαφέρεται στο παραμικρό για το τί έχετε να πείτε και σε τι πραγματικά δραστηριοποιήστε. Η ποιότητα του κοινού που σας ακολουθεί μειώνεται και  μαζί με αυτό μειώνεται και ο πραγματικός αντίκτυπος που έχει κάθε σας post, κάθε ψηφίδα περιεχομένου που ανεβάζετε. Πρόκειται ξεκάθαρα για μια lose-lose πρακτική.

Υπερβολικά πολλές δημοσιεύσεις

Οι άνθρωποι σας ακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γιατί τους αρέσετε, τους ενδιαφέρει αυτό που κάνετε ή αυτό που κατασκευάζετε, ή ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζετε το brand σας και αλληλεπιδράτε μαζί τους. Αυτό είναι εξαιρετικό γιατί σημαίνει πως εμπλέκονται με το brand σας και είναι δεκτικοί σε αυτό. Αλλά η αφοσίωσή τους, δεν είναι δυνατόν να τους προκαλέσει ανοσία, όταν ο ρυθμός με τον οποίο δημοσιεύετε τα post σας γίνεται αντικειμενικά κουραστικός. Είναι σημαντικό να είστε συγκρατημένοι, όταν δημοσιεύετε περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορεί να θέλετε να μοιραστείτε πολλά με το κοινό σας, όμως πριν δημοσιεύσετε κάτι θα πρέπει να αναρωτηθείτε: “Τους ενδιαφέρει πραγματικά;”. Αν δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, το μόνο που θα κερδίσετε δημοσιεύοντας κάτι αντίστοιχο είναι να χάσετε γρήγορα την προσοχή, την ανοχή τους και σταδιακά και τους ίδιους τους followers σας, ειδικά αυτούς που δεν είναι ανθεκτικοί στο spamming.

Άγνοια για το ROI (Return on Investment) των Social Media

Σίγουρα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ένα σχετικά φθηνό κανάλι μάρκετινγκ. Αν συνυπολογίσει κανείς όμως τις ώρες που απαιτούνται για τον σχεδιασμό μιας ελκυστικής στρατηγικής και την εκτέλεσή της, τότε ο λογαριασμός σταδιακά μεγαλώνει. Το να καταγράφετε και να μετράτε το ROI είναι αποφασιστικής σημασίας για να διασφαλίσετε πως όχι απλά η στρατηγική σας δουλεύει σωστά και εύρυθμα και είναι ικανή να αποδώσει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, αλλά και πως δεν χάνετε ουσιαστικά χρήματα, αντί να αποκομίζετε όφελος από αυτή. Υπάρχουν εργαλεία όπως το HootSuite Pro που μπορεί να σας προσφέρει την απαιτούμενη ανάλυση, η οποία θα σας βοηθήσει να κάνετε πιο ασφαλείς και αποδοτικές τις καμπάνιες σας.

Χρησιμοποίηση των  social media αποκλειστικά για διαφήμιση

Στο ίδιο πνεύμα με τις υπερβολικά πολλές δημοσιεύσεις, είναι και μια άλλη συνηθισμένη τακτική, που θέλει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη διαφήμιση προϊόντων και υπηρεσιών. Είναι μια πρακτική που πολύ γρήγορα μπορεί να θαμπώσει την ελκυστικότητά σας στους πελάτες και να μειώσει παράλληλα την εμπιστοσύνη τους. Κάνετε μεγάλες προσφορές; Λανσάρετε ένα νέο προϊόν; Ασφαλώς και θα το αναφέρετε στα Social Media. Αλλά μην το υπενθυμίζετε στους followers σας σε κουραστικά συχνούς ρυθμούς. Να είστε σίγουροι πως το ξέρουν ήδη από την προηγούμενη φορά που το αναφέρατε. Περισσότερο από την προώθηση τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν στόχο να εμπλέξουν όσο το δυνατόν το κοινό σας. Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να μοιράζεστε εξαιρετικό και καλά επιμελημένο περιεχόμενο, να αλληλεπιδράτε με το κοινό και απλά να διασφαλίζετε με τον τρόπο αυτό πως η επιχείρηση και το brand σας μένουν στις πρώτες θέσεις προτεραιότητας στο μυαλό των πελατών σας.

Διαγραφή αρνητικών σχολίων

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη αυτών που είναι νεόκοποι στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι η διαγραφή κάθε μηνύματος που είναι φορτισμένο με αρνητικό χαρακτήρα. Μοιάζει αντιφατικό το να αφήνει κανείς αυτές τις καταδικαστικές μαρτυρίες να είναι ορατές σε όλους… Παράλληλα όμως αντιπροσωπεύει μια πραγματικά μεγάλη ευκαιρία 1) Να ευχαριστήσεις τον πελάτη που κάνει το αρνητικό σχόλιο σε ένα δημόσιο ουσιαστικά μέρος και 2) Να αντιμετωπίσεις δημόσια ένα πρόβλημα που υπήρχε εντός της επιχείρησής σου και το οποίο πιθανότατα δεν είχες ήδη αντιληφθεί. Δεν θα καταφέρεις πάντα φυσικά να ευχαριστήσεις τους πάντες, όμως το βέβαιο είναι πως μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να καταπραΰνεις την κατάσταση και να φανείς καλός, όσο κάνεις ακριβώς αυτό. Με το να απαντάς δημόσια, είναι πιθανό ακόμα και να μεταστρέψεις την κατάσταση και το αρνητικό κλίμα και να λάβεις πολύ περισσότερα οφέλη. Προφανώς και όταν μιλάμε για αρνητικά σχόλια, εξαιρούμε τα προσβλητικά τα απειλητικά και τα υβριστικά… αυτά ασφαλώς και είναι σωστό να διαγράφονται.

Δεν μένετε ενήμεροι για τις εξελίξεις

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν έναν διαρκώς και ταχύτατα εναλλασσόμενο κόσμο. Αυτό που ίσχυε χθες, ίσως είναι πλέον ξεπερασμένο και δεν έχει καμία αξία αύριο. Συνεπώς είναι δική σας αρμοδιότητα να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις, αλλά και να διατηρήστε διαρκώς επαρκώς ενημερωμένοι. Στην αρχή αυτό θα σας φανεί ίσως δύσκολο και αποθαρρυντικό, όμως υπάρχουν αστείρευτοι πόροι στο διαδίκτυο που μπορούν να αποδειχθούν υπερπολύτιμοι σύμμαχοι και συνοδοιπόροι.

Share This

Leave a Comment