Εντυπωσιάστε τον εργοδότη σας με τα Social Media

Εντυπωσιάστε τον εργοδότη σας με τα Social Media

Έχετε ήδη περάσει από τη διαδικασία συνέντευξης στην αναζήτηση εργασίας με σημαντική επιτυχία, υποσχόμενοι πως μπορείτε να ολοκληρώσετε πολλά και σημαντικά πράγματα στα κανάλια δραστηριοποίησης της επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αισθάνεστε πολύ καλά με τον εαυτό σας.

Ας κάνουμε fast-forward μερικών εβδομάδων. Η λάμψη της προσφοράς εργασίας που σας έγινε, έχει αρχίσει να σβήνει και ας υποθέσουμε πως είναι η πρώτη ημέρα στον καινούργιο ρόλο σας, ως content marketer ή social media manager στην επιχείρηση. Πρέπει να αποδείξετε τις ικανότητές σας στο marketing και να διασφαλίσετε πως τα εύστοχα και διασκεδαστικά GIFs που αναρτάτε, θα γίνουν μετατροπές με υψηλούς ρυθμούς, θα πετύχετε να προσελκύσετε νέους πελάτες και να βοηθήσετε στην αύξηση του τζίρου της επιχείρησής, κάτι που εν τέλει απασχολεί κυρίως τον εκάστοτε εργοδότη σας.

Ας επαναλάβουμε το συγκεκριμένο κομμάτι. Ο εργοδότης σας θεωρεί πως είστε σούπερ δημιουργικοί κλπ., όμως αυτό που θέλει στην πραγματικότητα είναι να δει τους τζίρους και τα κέρδη της επιχείρησης να αυξάνονται, εξαιτίας της δικής σας θετικής επίδρασης. Ξέρετε πως λειτουργούν άλλωστε οι εργοδότες. Αν δεν μπορέσετε να καταδείξετε την αξία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την επιχείρηση, τότε είναι προφανές πως δεν μπορείτε να ελπίζετε σε προαγωγή, ούτε ακόμα χειρότερα πρόκειται να σας πάρει κανείς στα σοβαρά, στο νέο σας ρόλο. Ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα, δεν θα καταφέρετε μονάχα να εντυπωσιάσετε τον εργοδότη σας, αλλά θα πετύχετε να βάλετε την ομάδα σας στον χάρτη, εργαζόμενοι προς την κατεύθυνση ευρύτερων επιχειρησιακών στόχων.

Διεξαγωγή επιθεώρησης/ελέγχου για τα social media

Ξεκινήστε κάνοντας μια επιθεώρηση με την οποία θα ελέγξετε όλους τους υπάρχοντες λογαριασμούς της επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρόκειται βασικά για έναν αντικειμενικό και αξιόπιστο τρόπο για να ξεκινήσετε το χτίσιμο της ατζέντας σας για τα social media. Ο έλεγχος αυτός πρέπει να περιλαμβάνει τα παρακάτω:

– Παρουσία στα social media-Καταγράψτε όλους τους εταιρικούς λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
– Στόχοι. Ποιός είναι ο λόγος ύπαρξης πίσω από κάθε social κανάλι. Υπάρχει ένα μεγαλύτερο σχέδιο που έχει εκπονηθεί και κρύβεται πίσω από το σύνολο ή κάποια συγκεκριμένα social κανάλια;
– Κοινό στόχευσης. Καταγράψτε τις περσόνες στις οποίες στοχεύετε και θέλετε να μετατρέψετε σε πελάτες. Έχετε διαφορετικό τύπο κοινού σε κάθε social κανάλι;
– Συχνότητα. Αριθμός αναρτήσεων κάθε εβδομάδα ανά κάθε διαφορετικό Social κανάλι. Υπάρχει σταθερότητα και συνέπεια στη συχνότητα;
– Τύπος περιεχομένου. Καταγραφή των διαφορετικών τύπων περιεχομένου που αναρτάται στα Social media.
– Μετρήσεις και analytics. Πως μετριέται η επιτυχία σε κάθε κανάλι. Έχουν τεθεί οι απαραίτητες οντότητες για τις μετρήσεις και έχει καταφέρει η επιχείρηση να φτάσει τους στόχους που έχει βάλει;

Συλλέγοντας τα παραπάνω δεδομένα μπορείτε εύκολα και γρήγορα να αντιληφθείτε τι η επιχείρηση κάνει καλά και τι χρειάζεται να βελτιώσετε. Ο έλεγχος αυτός δεν είναι απαραίτητα μια ανάλυση, όμως θα πρέπει να οδηγήσει σε κάτι τέτοιο.

Δημιουργήστε ένα πλάνο για το social media marketing

Η ζωή θα ήταν υπέροχη αν όλα ξεκινούσαν και τελείωναν με τον έλεγχο που περιγράφεται παραπάνω. Όμως στην ουσία ο συγκεκριμένος έλεγχος είναι απλώς ένα εργαλείο παρατήρησης, ώστε στη συνέχεια να αναλύσετε τα αποτελέσματά του και να δομήσετε ένα πλάνο για το social media marketing της επιχείρησης (όπως για παράδειγμα τι μπορείτε να κάνετε καλύτερα και πως μπορείτε να μετρήσετε την επιτυχία). Η αναφορά που θα δημιουργήσετε θα πρέπει να αποτελεί ουσιαστικά μια επέκταση του ελέγχου και να καλύπτει τα παρακάτω:

– Τι γίνεται καλά και για ποιο λόγο
– Πεδία αδυναμίας ή/και ευκαιρίας
– Τι θεωρείτε πως μπορεί και πρέπει να γίνει (για παράδειγμα να θέσετε ξεκάθαρους στόχους)
– Πως πρόκειται να μετρήσετε την επιτυχία (στόχοι και σημεία αναφοράς)
– Το κοινό στόχευσης και πως πρόκειται να απευθυνθείτε σε αυτό

Είναι σημαντικό να παρέχετε μια πρόταση στρατηγικής, η οποία θα βασίζεται στα στοιχεία και τα αποτελέσματα του ελέγχου που περιγράφεται στο προηγούμενο βήμα. Με τον λόγο αυτό θα καταφέρετε να διαχειριστείτε τις απαιτήσεις του εργοδότη σας, θέτοντας στόχους σε σχέση με το τί είναι πραγματικά εφικτό και όχι σε σχέση με ευρύτερα ιδανικά σενάρια που δεν πρόκειται να επαληθευτούν.

Δημιουργήστε εβδομαδιαίες ή μηνιαίες αναφορές

Ας υποθέσουμε πως ο εργοδότης σας, ενέκρινε την στρατηγική που προτείνατε για το social media marketing. Αντί να εφορμήσετε προσπαθώντας να υλοποιήσετε τη στρατηγική αυτή, είναι σημαντικό να έχετε από την αρχή στο μυαλό σας το φινάλε. Καταγράψτε την απόδοση και την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών σας σε εβδομαδιαία ή δισεβδομαδιαία βάση και μοιραστείτε τις αναφορές που δημιουργείτε με τη συχνότητα που θεωρείτε πως είναι η πλέον κατάλληλη (συνήθως εβδομαδιαία ή μηνιαία). Ανάλογα με το εργαλείο που χρησιμοποιείτε θα έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθείτε τα analytics, να μετράτε την απόδοση σας και να δημιουργείτε αναφορές.

Εξετάστε το ενδεχόμενο να διατηρείτε δυο διαφορετικούς τύπους αναφορών, μια για την ομάδα της οποίας ηγείστε και μια που θα μοιράζεστε με την υπόλοιπη επιχείρηση (του εργοδότη σας συμπεριλαμβανομένου). Η ομάδα σας θα αντιλαμβάνεται πλήρως όλους τους τεχνικούς όρους και προφανώς τέτοιες αναφορές δεν θα είναι τόσο φιλικές προς τους υπόλοιπους αναγνώστες. Από την άλλη θα πρέπει οι συνολικές αναφορές που θα αναφέρονται στο πλήρες εύρος της επιχείρησης να συντίθεται με τρόπο που συμπεριλαμβάνει όλα τα δεδομένα των analytics. Αν θέλετε για παράδειγμα μια παρουσίαση με τη μορφή slides, τότε θα πρέπει να μοιάζει κάπως έτσι:

1o slide: Μια περίληψη για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο που εξετάζεται.
2ο slide: Οι πιο σημαντικές επιτυχίες και οι περιοχές στις οποίες υπάρχει χώρος για βελτίωση.
3ο slide: Ευχαριστίες προς συγκεκριμένους εργαζομένους, καμπάνιες και προγράμματα.

Μην ξεχνάτε πως ένας από τους καλύτερους τρόπους να φτιάξετε φίλους εντός της επιχείρησης είναι να πιστώνετε, στα άτομα που είχαν συνεισφορά στην όποια επιτυχία σας, την απαραίτητη αναγνώριση.

Βρείτε τα… “λαβράκια” στα social media πριν τον εργοδότη σας

Υπάρχει μια σειρά πολλών πραγμάτων για τα social media τα οποία θα είναι προσχεδιασμένα εξ’ αρχής. Από τις καμπάνιες, στο περιεχόμενο που θα αναρτάται στο εταιρικό blog και τις προγραμματισμένες εβδομαδιαίες συζητήσεις. Υπάρχει παράλληλα όμως και η καθημερινότητα, η επικαιρότητα και πράγματα που θα συμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο, για τα οποία θα πρέπει να είστε ενήμεροι. Αν ο εργοδότης σας ξέρει κάποια επίκαιρη είδηση που αφορά την επιχείρηση ή τους τομείς δραστηριοποίησής της στην αγορά, πριν από εσάς, τότε οι οιωνοί δεν είναι σίγουρα θετικοί. Πρέπει να είστε τα αυτιά και τα μάτια για την βιομηχανία στην οποία δραστηριοποιείται η εταιρία σας. Οι παρακάτω τρόποι μπορεί να σας βοηθήσουν να βρίσκεστε πάντα στην αιχμή των εξελίξεων:

– Σετάρετε Google Alerts για λέξεις κλειδιά, επιδραστικούς χρήστες και ανταγωνιστές
– Δημιουργήστε search streams για λέξεις κλειδιά στο εργαλείο διαχείρισης που διαθέτετε για τα social media
– Εγγραφείτε συνδρομητές σε email λίστες, newsletters, RSS feeds σχετικά με τους τομείς και την αγορά στην οποία που δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας
– Ενεργοποιήστε Twitter Alerts για λογαριασμούς ειδησεογραφικών πρακτορείων και ιστοσελίδων όπως για παράδειγμα το @BBCBreaking κλπ.

Συνεργαστείτε με άλλα τμήματα για να ενισχύσετε τη στρατηγική σας

Αν θέλετε η δραστηριοποίησή σας στα social media να παραμένει σταθερά σχετική με την επιχείρηση για την οποία εργάζεστε, είναι αποφασιστικής σημασίας να συνεργαστείτε με όλα τα τμήματα της εταιρίας και με άλλες ομάδες για να μεγιστοποιήσετε τον αντίκτυπο των προσπαθειών σας. Πρόκειται να τρέξουν σύντομα νέες προσφορές και καμπάνιες; Έχετε διαθέσιμους από το δυναμικό της επιχείρησης ανθρώπους που μπορούν να γράψουν κάποιο guest post ή να μιλήσουν σε κάποιο συνέδριο και μπορούν να το κάνουν επιτυχημένα; Είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζετε τέτοιου είδους πράγματα και να συμμετέχετε σε αυτά, ώστε να μπορείτε να αντιπροσωπεύετε αποτελεσματικά όλες τις δραστηριότητες της επιχείρησής σας στα social media. Καταθέστε προτάσεις και δώστε δημιουργικές κατευθύνσεις. Χτίστε κλίμα εμπιστοσύνης με τα υπόλοιπα τμήματα της επιχείρησης για να απογειώσετε την αποτελεσματικότητά σας.

Προφανώς και “πουλήσατε” ένα κάρο πράγματα κατά τη διάρκεια της συνέντευξης για να πάρετε τη δουλειά. Η αλήθεια είναι πως δεν μπορείτε να τα παραδώσετε όλα. Τουλάχιστον όχι από την πρώτη στιγμή που πιάνετε δουλειά. Πρώτα από όλα λοιπόν πρέπει να διαχειριστείτε τις προσδοκίες και να δείξετε πως συμμετέχετε ενεργά και πως ενδιαφέρεστε για τη δουλειά σας και τους στόχους της επιχείρησης. Πρέπει να δείξετε πως έχετε τη δυνατότητα να ηγηθείτε, πως σκέφτεστε στρατηγικά και ενεργείτε με βάση ένα καλοσχεδιασμένο πλάνο που έχει αφετηρία και τερματισμό να βοηθήσει την επιχείρηση να πετύχει τους στόχους της.

Share This

Leave a Comment