Διδάσκοντας τα Social Media

Διδάσκοντας τα Social Media

Το κύριο πρόβλημα, όταν διδάσκει κανείς τη χρήση των social media, είναι η ανεξάντλητη ποσότητα των πραγμάτων που μπορούν πράγματι να περάσουν στον μαθητή από τον διδάσκοντα. Εκατοντάδες πλατφόρμες, τεράστιος πλούτος από διαδικτυακό περιεχόμενο και συμβουλές και παράλληλα η διαρκής εξέλιξη και βελτιστοποίηση τόσο των καλύτερων πρακτικών όσο και της τεχνολογίας. Το να διδάσκει κανείς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μοιάζει συχνά με μια αέναη μάχη ανάβασης σε ένα υψίπεδο, αφού υπάρχει πάντα κάτι καινούργιο να μάθει κανείς και συνεπώς και να διδάξει.

Είτε διδάσκεται ένα μεμονωμένο άτομο, είτε μια ομάδα ανθρώπων ή ακόμα και μια μεγάλη τάξη μαθητών, είναι σημαντικό να επιστρέφετε στα βασικά της διδασκαλίας. Το διαρκές κυνήγι για τις τελευταίες εξελίξεις και πρακτικές συχνά προκαλούν την παράλειψη των βασικών μεθόδων και των θεμελιωδών tips, κάτι που δυσκολεύει τη διδασκαλία των social media και ταυτόχρονα επιφέρει κόπωση και αποπροσανατολισμό στον διδάσκοντα.

Δεν ξέρετε από που να αρχίσετε; Ρωτήστε!

Μια από τις μεγάλες προκλήσεις για τη διδασκαλία των social media είναι η μεγάλη ποικιλία των τεχνικών ικανοτήτων. Μια πολύ καλή συμβουλή είναι να ρωτήσετε τους μαθητές σας λοιπόν, τι ακριβώς γνωρίζουν σχετικά με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε ποιο επίπεδο βρίσκονται οι σχετικές ψηφιακές τους ικανότητες. Αυτό θα σας βοηθήσει αποφασιστικά να καθορίσετε το ρυθμό της εκμάθησης αλλά και την ύλη που θα χρειαστεί να καλύψετε ανά συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Με τον τρόπο αυτό μαθαίνετε με αρκετά μεγάλη ακρίβεια, από που θα ξεκινήσετε να χτίζετε τη γνώση των μαθητών σας σχετικά με τα social media, αλλά και πως θα τους εφοδιάσετε με τις απαραίτητες δεξιότητες. Είναι πάντα σημαντικό να κάνετε την σχετική έρευνα, μοιράζοντας ένα τεστ με διάφορες ερωτήσεις που θα σας αποκαλύψουν το επίπεδο γνώσεων στο οποίο βρίσκονται οι μαθητές σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δωρεάν εργαλεία όπως το Google Forms, το SurveyMonkey και το Qualtrics.

Aνατροφοδότηση (feedback)

To feedback αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο για να εξασφαλίσετε  πως ότι διδάσκετε είναι σχετικό με τη σύγχρονη και τρέχουσα αγορά. Πρέπει η ύλη και το περιεχόμενο που διδάσκεται να είναι σχετικό με την αγορά και αυτό μπορείτε να το διασφαλίσετε ζητώντας από τους επαγγελματίες της βιομηχανίας να επισκοπήσουν τα βιογραφικά σημειώματα των μαθητών. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζετε πως οι μαθητές διδάσκονται τις κατάλληλες δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να έχουν επαγγελματική επιτυχία στον τομέα δραστηριοποίησής τους. Προκειμένου να επικυρώσετε το περιεχόμενο της διδασκαλίας, είναι καλό να ρωτήσετε τους επιλεγμένους επαγγελματίες της αγοράς, ερωτήσεις όπως οι παρακάτω:

Η συγκεκριμένη γνώση και οι δεξιότητες θα ήταν επωφελείς για τη δική σας ομάδα προσωπικού;
Μπορείτε να προσφέρετε κριτική και παρατηρήσεις σε σχέση με τη διδακτέα ύλη;
Μπορείτε να κάνετε προτάσεις για δεξιότητες εκμεταλλευόμενοι τη διορατικότητα ως άνθρωπος που δραστηριοποιείται εντός της συγκεκριμένης αγοράς;
Θα προσλαμβάνατε κάποιον που έχει διδαχτεί τις συγκεκριμένες δεξιότητες;

Έρευνα

Το εξαιρετικά θετικό πράγμα σε σχέση με τα Social media είναι πως βρίσκονται κυριολεκτικά παντού. Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν διαθέσιμες πάρα πολλές πηγές, οι οποίες μπορούν να σας βοηθήσουν αποφασιστικά να διδάξετε άλλους την… τέχνη της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι μια ενδελεχή και επιμελή έρευνα για να ανακαλύψετε τις πηγές αυτές.

Blogs

Ta blogs αποτελούν μια εξαιρετική πηγή για να βρείτε σχετικές πληροφορίες για τα social media. Με την κοινή χρήση περιεχομένου από τα blogs καταφέρνετε να έχετε πρόσβαση σε πραγματικά σενάρια, σχόλια αλλά και την επίδειξη των καλύτερων και αποτελεσματικότερων πρακτικών χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Εργαλεία περιεχομένου για  τα Social Media

Ένα κομμάτι τη διδασκαλίας των social media περιλαμβάνει την ανάπτυξη δεξιοτήτων που επιτρέπει τη δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου. Μερικά ιδιαίτερα χρήσιμα εργαλεία που μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να αναπτύξουν τέτοιες ικανότητες είναι τα παρακάτω

Canva (για visuals και infographics)
Storify  (για την επιμέλεια περιεχομένου)
WordsSwag (για την παραμετροποίηση και την προσθήκη κειμένου στο Instagram)
Piktochart (για visuals και infographics)

Διαβάστε βιβλία

Παρά την προφανή προκατάληψη, μπορείτε να μάθετε πολλά για τα social media διαβάζοντας… τυπωμένες λέξεις. Τα βιβλία μπορεί να αποτελέσουν ένα εξαιρετικό συμπλήρωμα για τη διδασκαλία χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Μην ξεχνάτε τις θεμελιώδεις δεξιότητες

Υπάρχουν τόσα πολλά που πρέπει κανείς να μάθει σχετικά με τα social media, κάτι που συχνά μας κάνει να παραβλέπουμε τις σχετικές θεμελιώδεις δεξιότητες που είναι απαραίτητες για να γεννηθεί η επιτυχία στον τομέα. Είναι σημαντικό να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση στην επικοινωνία, το πρωτόκολλο και τη δεοντολογία που παραμένουν κάθε στιγμή αποφασιστικής σημασίας δεξιότητες για όποιον θέλει να έχει πετυχημένη πορεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Παραδείγματα

Εξετάστε τι περιλαμβάνει η πρέπουσα δεοντολογία σε ότι αφορά τα social media.

Δώστε έμφαση στη σημασία των σωστών δεξιοτήτων επαγγελματικής επικοινωνίας. Καθώς διδάσκετε, κριτικάρετε τους μαθητές σας σε ότι αφορά τις δραστηριότητές τους στα social media. Κριτικάρετε την ορθογραφία, τη γραμματική τους, το ύφος και τη μορφή του περιεχομένου που δημοσιοποιούν.

Μεγάλο κομμάτι της χρήσης των social media έχει να κάνει με την επιμέλεια περιεχομένου και αυτό σημαίνει πως είναι απαραίτητες οι ερευνητικές δεξιότητες. Ενθαρρύνετε την ανάπτυξη περιεχομένου που χρησιμοποιεί ποικιλία πηγών: blogs, jurnals, ειδησεογραφικά Site κλπ.

Βρείτε ισορροπία

Αν θυμάστε τακτικά τα παραπάνω βασικά θα μπορέσετε να περιηγηθείτε με επιτυχία σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο, όπως είναι αυτό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό μπορεί να σημαίνει το συνδυασμό περισσότερο παραδοσιακών και θεμελιωδών δεξιοτήτων με νέο περιεχόμενο και καινούργιες μαθησιακές εμπειρίες. Το να βρεθεί η απαραίτητη ισορροπία μεταξύ παλιών και νέων μεθόδων, είναι το κλειδί για μια επιτυχημένη διδασκαλία.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως υπάρχει τεράστια ποικιλία πηγών και στρατηγικών που μπορεί κανείς να εξετάσει όταν διδάσκει social media. Συνοψίζοντας, το να ρωτά κανείς ανθρώπους, να ανακαλύπτει νέες πηγές, να επικεντρώνεται στις θεμελιώδεις δεξιότητες και να διατηρεί τις σωστές ισορροπίες, θα τον βοηθήσει να γίνει πετυχημένος δάσκαλος.

Share This

Leave a Comment