Δημοφιλή tips για τα Social Media που δεν πρέπει να υιοθετείτε

Δημοφιλή tips για τα Social Media που δεν πρέπει να υιοθετείτε

Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις στη ζωή, όταν ακούει κανείς τις ίδιες ακριβώς συμβουλές συνεχώς, τη μια φορά μετά την άλλη. Συχνά αυτές οι συμβουλές είναι αντικρουόμενες σε βαθμό που ίσως αισθάνεστε πως θα ήταν καλύτερα αν δεν ήταν απαραίτητο να τις ακούσετε ούτε μια φορά.

Για παράδειγμα όταν ανακοινώσατε την εγκυμοσύνη στους οικείους σας, αναγκαστήκατε να ακούστε ένα σωρό αυτόκλητους συμβουλάτορες για το αν θα πρέπει να μάθετε το φύλο του μωρού πριν έρθει η στιγμή της γέννας, ή αν είναι καλό να λάβετε φαρμακευτική αγωγή για να καταπολεμήσετε τον πόνο κατά τη διάρκεια του τοκετού.

Σαν social media manager ή content marketer είναι βέβαιο πως το συναίσθημα πως πρέπει να αντιμετωπίσετε μια τεράστια ποικιλία συμβουλών, tips και αυτόκλητων ειδικών που σας προτείνουν κάθε είδους λύσεις, δεν είναι σίγουρα κάτι ξένο. Ο όγκος της πληροφορίας που καλείστε να αντιμετωπίσετε σε καθημερινή βάση είναι πραγματικά κατακλυσμιαίος.

Ως κάποιος που μένετε σταθερά ενήμερος για όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και τις πιο σύγχρονες και αποτελεσματικές πρακτικές και στρατηγικές, έχετε πιθανότατα ακούσει αρκετές φορές κάποιες από τις παρακάτω συμβουλές και tips. Μένοντας πάντα επικεντρωμένοι στο να διατηρείτε πάντα κριτική στάση και πνεύμα κόντρα στις δημοφιλείς απόψεις, είναι πάντα θετικό να αμφισβητείτε τις κοινές πεποιθήσεις που αφορούν τα social media.

H επιτυχία μετριέται σε followers

Πρόκειται για ένα από τα πλέον δημοφιλή θέματα στον κόσμο του social media marketing και αφορά τον αριθμό των followers που διαθέτει ένας εταιρικός λογαριασμός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αν και υπάρχει ένα ψήγμα αλήθειας στις αντιλήψεις που προϋποθέτουν έναν επαρκή αριθμό των followers ενός εταιρικού λογαριασμού στα social media, ώστε να υποστηριχθεί η αυθεντία και το επιχειρηματικό status, η συγκεκριμένη άποψη είναι κατά βάση λανθασμένη. Αν μια επιχείρηση επικεντρώνεται αποκλειστικά και μόνο στον αριθμό των followers που ακολουθούν τον λογαριασμό του brand, τότε πιθανότατα χάνει μεγάλες ευκαιρίες για να αναπτυχθεί περαιτέρω και να το κάνει ουσιαστικά και αποτελεσματικά.

Η επιτυχία της στρατηγικής σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν πρέπει να επικεντρώνεται στην ποσότητα των followers, αλλά κυρίως στην ποιότητά τους. Αν προσεγγίζετε το πλάνο σας με στρατηγικό στόχο να αυξήσετε τη σύμπλεξη και την αλληλεπίδραση με τους followers, τότε θα δείτε φυσικά την κοινότητα των χρηστών σας να μεγαλώνει. Συχνά οι εταιρίες χρησιμοποιούν τον αριθμό των followers, ως ένδειξη για το αν η στρατηγική τους στα social media είναι επιτυχημένη.

Αυτό είναι άστοχο και μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο στην απώλεια ευκαιριών για ουσιαστική ανάπτυξη της κοινότητας, αλλά και σε αμφιλεγόμενες πρακτικές όπως για παράδειγμα την αγορά followers. Τι είναι πιο ντροπιαστικό για ένα brand; Να διαθέτει λιγότερους followers από ένα συγκεκριμένο αριθμό, ή να πιαστεί στα πράσα επιχειρώντας να αγοράσει νέους followers. Η απάντηση είναι προφανής και απόλυτη.

Κρατάτε τους social λογαριασμούς σας αποστειρωμένους

Αν έχετε βρεθεί ποτέ σε φάση αναζήτησης εργασίας, μια από τις πλέον δημοφιλείς συμβουλές που έχετε πιθανότατα ακούσει, είναι να κάνετε ένα γερό ξεκαθάρισμα στους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Να προσπαθήσετε δηλαδή να διατηρήσετε τα πάντα σούπερ-επαγγελματικά και άκρως συμβατικά, αν θέλετε να έχετε πιθανότητες να βρείτε την ιδανική εργασία. Η συμβουλή σας προτρέπει να αφαιρέσετε από τους λογαριασμούς σας στα social media αναρτήσεις με αστεία quotes, φωτογραφίες από όμορφα ζωάκια, άρθρα για αμφιλεγόμενα κοινωνικά ζητήματα και οτιδήποτε άλλο δεν μπορεί να λειτουργήσει ως ένα άκρως επαγγελματικό και συμβατικό βιογραφικό.

Κι όμως πολλές φορές κάτι τέτοιο μπορεί να έχει τα ακριβώς αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα και μπορεί να βλάψει αντί να ενισχύσει τις πιθανότητες σας. Έχοντας μια διαδικτυακή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η οποία δεν είναι εντελώς αποστειρωμένη, οι μελλοντικοί σας εργοδότες έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την προσωπικότητά σας, να διαπιστώσουν αν έχετε αίσθηση του χιούμορ και συνολικά να μάθουν πράγματα για τον χαρακτήρα και την προσωπικότητά σας.

Κάτι που επίσης φαίνεται να είναι κοινή πεποίθηση, είναι πως όταν τελικά είστε σε κάποια δουλειά, είναι απαραίτητο οι λογαριασμοί που διατηρείτε στα social media να λειτουργούν ως μια αντανάκλαση του πιο επαγγελματικού σας εαυτού. Πολλοί μάλιστα υποστηρίζουν πως δεν θα πρέπει να αναρτάται τίποτα που μπορεί ακόμα και να υπονοήσει πως ζείτε μια κανονική ζωή εκτός του εργασιακού σας περιβάλλοντος. Το μόνο που θα πρέπει να αντανακλάται υποστηρίζουν, είναι πως σκέφτεστε μονάχα πλάνα για το marketing, KPIs και νέες social στρατηγικές. Προφανώς και πρόκειται για μια εντελώς λανθασμένη πρακτική. Οι followers σας γνωρίζουν προφανώς πως δεν εργάζεστε 24/7 και αν δίνετε αυτή την αίσθηση μέσω των social λογαριασμών σας, τότε τους μετατρέπετε σε κάτι με παντελή έλλειψη οποιασδήποτε αυθεντικότητας.

Οι αποστειρωμένοι λογαριασμοί χωρίς την παραμικρή αυθεντικότητα δεν βοηθούν. Η ειλικρίνεια στον εργασιακό χώρο προϋποθέτει το προφανές βήμα πως το προσωπικό αποτελείται από πραγματικούς ανθρώπους και όχι από ρομπότ. Προφανώς αυτό δεν σημαίνει πως είναι καλό να αναρτά κανείς ρατσιστικά σχόλια, να μοιράζεται προκατειλημμένες πεποιθήσεις, ούτε ανάρμοστο περιεχόμενο στους λογαριασμούς των social media. Χρησιμοποιήστε την κρίση σας για το τι θα αναρτάτε, αλλά αφήστε να φανεί η προσωπικότητα, ο χαρακτήρας και τα πραγματικά σας ενδιαφέροντα.

Διαγραφή της αρνητικότητας

Η συγκεκριμένη συμβουλή συνήθως παρουσιάζεται ως κοινή λογική, όμως πραγματικά κάτι τέτοιο απέχει από την πραγματικότητα. Αν και είναι κατανοητό πως μπορεί κανείς να αισθανθεί ότι είναι καλύτερο να σβήσει άμεσα ή να αποκρύψει οποιουδήποτε είδους αρνητικό σχόλιο που αφορά το brand που εκπροσωπεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα παράπονα ή ακόμα και οι έντονες παρατηρήσεις (όταν εκφράζονται με σεβασμό και χωρίς επιθετική και προσβλητική γλώσσα ή περιεχόμενο) μπορεί να αποτελέσουν μια εξαιρετική πηγή χρήσιμης πληροφορίας. Αν για παράδειγμα ένας πελάτης παραπονεθεί πως τα λουλούδια που στάλθηκαν για λογαριασμό του δεν έφτασαν σε καλή κατάσταση στον παραλήπτη, η εταιρία έχει μια θαυμάσια ευκαιρία να επιδείξει τα αντανακλαστικά της και τις εξαιρετικές της ικανότητες για την εξυπηρέτηση των πελατών. Ένα αρνητικό σχόλιο σας δίνει τη δυνατότητα να:

– Ικανοποιήσετε τον πελάτη σε ένα δημόσιο χώρο

– Να αντιμετωπίσετε δημόσια ένα εσωτερικό εταιρικό πρόβλημα το οποίο πιθανόν να μη γνωρίζατε πως υπάρχει

Έτσι λοιπόν, απαντώντας στο αρνητικό σχόλιο και προσφέροντας μια λύση που υπερβαίνει τα καθιερωμένα, ουσιαστικά παρουσιάζετε δημόσια την αφοσίωση της επιχείρησής προς τους πελάτες της, ενώ παράλληλα διασφαλίζετε τη διαφάνεια. Αν βλέπατε έναν branded λογαριασμό στα Social media που είχε 100% θετικά σχόλια και αλληλεπιδράσεις, θα γινόσασταν σίγουρα καχύποπτος και δεν θα δείχνατε εμπιστοσύνη στη συγκεκριμένη επιχείρηση. Απαντώντας σε δίκαια παράπονα και στον αρνητισμό με σεβασμό και αφοσίωση, προσθέτετε αξία και αυθεντικότητα στην επιχείρησή σας.

Share This

Leave a Comment