Γιατί 3 δισεκατομμύρια ακόμα άνθρωποι πρόκειται να εγγραφούν σύντομα στα Social media

Γιατί 3 δισεκατομμύρια ακόμα άνθρωποι πρόκειται να εγγραφούν σύντομα στα Social media

H Google προσπαθεί να συνδέσει τον αναπτυσσόμενο κόσμο στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας μια αρμάδα τεράστιων μπαλονιών που θα περιστρέφονται στην στρατόσφαιρα. Ο Elon Musk σχεδιάζει να παρέχει internet σε όλον τον πλανήτη, μέσω ενός δικτύου εκατοντάδων δορυφόρων. To project του Facebook, το Internet.org ήδη παρέχει δωρεάν low-data υπηρεσίες διαδικτύου σε εννιά εκατομμύρια mobile συσκευές από την Κένυα μέχρι την Κολομβία, ενώ διανύει μόλις τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του.

Η πρόκληση να καταργηθεί κάθε σύνορο σχετικό με την παγκόσμια συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο, έχει ήδη οδηγήσει σε ένα κύμα επενδύσεων από νεωτεριστές και καινοτόμους, μικρούς και μεγάλους σε μέγεθος. Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τρία δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλον τον κόσμο που αυτή τη στιγμή δεν διαθέτουν σύνδεση στο διαδίκτυο αναμένεται σύντομα να την εντάξουν στην καθημερινότητά τους. Όταν αυτό θα γίνει σύντομα πραγματικότητα, είναι προφανές πως το συντριπτικό ποσοστό τους θα εγγραφεί στα social media. Τα στατιστικά που καταδεικνύουν αυτή τη δυναμική και αποδεικνύουν την επερχόμενη έκρηξη στα social media είναι συναρπαστικά:

Τα Social Media στον αναπτυσσόμενο κόσμο


Τα 2/3 των ανθρώπων στις αναπτυσσόμενες χώρες δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο

Καθώς όλος ο αναπτυγμένος κόσμος πλησιάζει στη στιγμή που θα διαθέτει πλέον καθολική πρόσβαση στο διαδίκτυο για κάθε του πολίτη (αυτή τη στιγμή η διείσδυση έχει ξεπεράσει το 82%), εξακολουθεί να υπάρχει ένας σημαντικός ψηφιακός διαχωρισμός μεταξύ των ανεπτυγμένων και των αναπτυσσόμενων χωρών. Σύμφωνα με τον παγκόσμιο οργανισμό τηλεπικοινωνιών, τα 2/3 του πληθυσμού στις αναπτυσσόμενες χώρες παγκοσμίως, εξακολουθούν να μην έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Η κάλυψη των mobile συσκευών σε ότι αφορά τα δεδομένα και το mobile internet αυξήθηκε από το 58% στο 95% την τελευταία 15ετία

Το να έχει κανείς πρόσβαση σε ένα δίκτυο για το κινητό του τηλέφωνο, πλέον σημαίνει πως έχει ταυτόχρονα πρόσβαση σε mobile internet, κι αυτό πλέον ισχύει σχεδόν παντού. Μεταξύ του 2001 και του 2015, το ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού που μπορεί να έχει πρόσβαση σε ένα δίκτυο που προσφέρει mobile internet, αυξήθηκε από το 58% στο 98%. Στην παρούσα φάση, το κόστος αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο ώστε το κοινό να συνδεθεί με το διαδίκτυο και όχι η τεχνολογία η οποία έχει ολοκληρώσει όλα σχεδόν τα απαραίτητα βήματα για να συνδέσει στο διαδίκτυο το σύνολο του  πληθυσμού.

1GB δεδομένων το μήνα, κοστίζουν λιγότερο από το 5% του μέσου εισοδήματος σε 111 χώρες

Συνυπολογίζοντας το γεγονός πως το πόσο προσιτή είναι για το κοινό, η σύνδεση στο διαδίκτυο, αποτελεί ένα σημαντικότατο εμπόδιο, το οποίο παραμένει στην εξίσωση, πρέπει να σημειωθεί, πως μια παράμετρος που αξίζει κανείς να παρακολουθήσει για να κάνει διαπιστώσεις, είναι ο αριθμός των αγορών παγκοσμίως, στις οποίες μια σύνδεση στο διαδίκτυο (είτε μέσω σταθερής γραμμής, είτε mobile) δεν είναι απαγορευτικά ακριβή σε σχέση με το μέσο εισόδημα. Αυτή τη στιγμή 1GB δεδομένων κοστίζουν λιγότερο από το 5% του κατά κεφαλήν ακαθάριστου εθνικού εισοδήματος σε 111 χώρες. Σε κράτη με ραγδαία αναπτυσσόμενη οικονομία, όπως η Νιγηρία, αυτός ο δείκτης της εξίσωσης έχει αρχίσει και προσαρμόζεται με εξαιρετικά γοργούς ρυθμούς.

Το 65% των Νιγηριανών πιστεύουν πως το Facebook είναι… το διαδίκτυο

Σε μια πρόσφατη δημοσκόπηση που έγινε για λογαριασμό μιας εταιρίας κινητής τηλεφωνίας, το 65% των Νιγηριανών συμφώνησαν με την πρόταση “To Facebook είναι το internet”. Αν και η μεθοδολογία διεξαγωγής της δημοσκόπησης αφήνει χώρο για αμφισβήτηση των αποτελεσμάτων, αποτελεί σίγουρα απόδειξη, πως η πρώτη φορά σύνδεσης με το διαδίκτυο στην εποχή των social media, σημαίνει εκτός των άλλων και την υιοθέτηση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ως κάποιο τουλάχιστον βαθμό.

Το Internet.org είναι διαθέσιμο σε περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους σε 17 χώρες μέσω περισσότερων από 12 παρόχων

Το Internet.org, το project του Facebook, γιόρτασε την επέτειο ενός χρόνου παρουσίας στις 27 Ιουλίου, έχοντας καταφέρει να ολοκληρώσει και να πετύχει αρκετά ορόσημα σε σχετικά πολύ μικρό διάστημα. Θα συμφωνήσετε πως 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι, είναι ένα τεράστιο νούμερο που επιτεύχθηκε μέσα σε έναν μόλις χρόνο, αν και αξίζει να σημειωθεί πως για να πιαστεί, αποφασιστικής σημασίας ήταν η συνεργασία του Facebook με την Reliance Communications στην Ινδία. Με τη δυναμική που προσφέρει ένας διαδικτυακός κολοσσός των social media και χωρίς να απαιτείται πλέον το χτίσιμο νέας φυσικής υποδομής, το Internet.org εξαπλώνεται ραγδαία και αναμένεται να παίξει σημαίνοντα ρόλο στη συνδεσιμότητα του αναπτυσσόμενου κόσμου στο διαδίκτυο.

Το 2015 οι διαφημιστές θα δαπανήσουν 23.7 δισεκατομμύρια δολάρια στα Social media

Το ποσό αυτό συνιστά τεράστια αύξηση επιπέδου 33% σε σχέση με το ποσό που δαπανήθηκε την αμέσως προηγούμενη χρονιά και έχει στόχο τους καταναλωτές που είναι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Καταδεικνύει με ανάγλυφο τρόπο τη δυναμική που έχουν πλέον τα social media, καθώς και  τους ραγδαίους ρυθμούς με τους οποίους αναπτύσσονται.

Share This

Leave a Comment