Γιατί χρειάζεστε UGC αλλά και branded περιεχόμενο

Γιατί χρειάζεστε UGC αλλά και branded περιεχόμενο

Το UGC (User generated content), το περιεχόμενο δηλαδή που παράγεται από τους ίδιους τους χρήστες, αποτελεί ένα εξαιρετικά ισχυρό εργαλείο στο σημερινό οπλοστάσιο κάθε επιχείρησης που αφορά το marketing. Είναι η απόδειξη πως διαθέτετε αφοσιωμένους οπαδούς, προϊόντα και υπηρεσίες που αξίζουν και προκαλούν συζητήσεις και δραστηριοποιείστε σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης που εκτιμούν το ποιοτικό περιεχόμενο που προσφέρετε.

 

Όσο περισσότερα brands στρέφονται προς το UGC, ανακύπτει εύλογα το ερώτημα αν οι επιχειρήσεις μπορούν να βασίζονται πλέον αποκλειστικά και μόνο στο περιεχόμενο που παράγουν οι χρήστες.

Παρά την τεράστια ισχύ που παρέχει το UGC, η αλήθεια είναι πως όλες οι επιχειρήσεις χρειάζονται branded marketing υλικό.  Ανεξάρτητα από τον προϋπολογισμό το μέγεθος του αντίστοιχου τμήματος κάθε εταιρίας, τον διαθέσιμο χρόνο, τους πόρους και την προσπάθεια, η δημιουργία υψηλής ποιότητας branded περιεχομένου συνεχίζει να αποτελεί τον πυρήνα για τη συνολική επιτυχία του marketing της επιχείρησής σας. Στην πραγματικότητα το UGC είναι ουσιαστικά πολύ περισσότερο ισχυρό εργαλείο, όταν λειτουργεί παράλληλα με το δικό σας περιεχόμενο. Παρακάτω θα διαβάσετε τους λόγους για τους οποίους είναι απαραίτητο να συνεχίσετε να παράγετε το δικό σας branded marketing υλικό.

Δουλεύουν εξαιρετικά μαζί

Η δύναμη και η αποτελεσματικότητα του UGC είναι αδιαμφισβήτητη, αφού το περιεχόμενο που παράγεται από τους χρήστες είναι κατά 20% περισσότερο επιδραστικό στις αγοραστικές αποφάσεις του κοινού σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μέσο. Παράλληλα όμως αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό τρόπο για να υποστηριχθεί το δικό σας branded περιεχόμενο. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες το branded περιεχόμενο είναι κατά 28% περισσότερο αποτελεσματικό όταν λειτουργεί σε συνεργασία με το UGC. Αυτό σημαίνει πως το δικό σας περιεχόμενο θα γίνει περισσότερο αποδοτικό από ποτέ, αν καταφέρετε να ενσωματώσετε UGC στο πορτφόλιο των marketing προσπαθειών σας.

Το να εγκαταλείψετε το branded περιεχόμενο μοιάζει ουσιαστικά με το να φύγετε από μια γαμήλια τελετή πριν κόψουν την  τούρτα. Απλά μην το κάνετε. Δεν είναι ανάγκη να παράγετε τις ποσότητες branded περιεχομένου, τις οποίες δημιουργούσατε στο παρελθόν, αλλά θα καταφέρετε αυτό το περιεχόμενο να είναι περισσότερο αποτελεσματικό. Τo UGC που δημιουργούν οι οπαδοί σας, θα πρέπει να σας δώσει έμπνευση και ιδέες για τους τύπους του branded marketing περιεχομένου που πρέπει να δημιουργείτε.

Εσείς αλλά και οι αφοσιωμένοι χρήστες σας χρειάζονται ενισχύσεις

Οι οπαδοί σας έχουν τη δυνατότητα και συχνά όντως παράγουν εξαιρετικά κομμάτια UGC περιεχομένου, όμως όλο το UGC δεν είναι προφανώς ίδιας αξίας. Για κάθε φωτογραφία που δημιουργείται από έναν επαγγελματία, θα υπάρχουν πολλές που θα τραβηχτούν από τους χρήστες σε ένα υποφωτισμένο σημείο ενός club. Μπορείτε φυσικά να προσπαθείτε να ζητάτε τις ιδανικές συνθήκες για το UGC περιεχόμενο στις langing pages της καμπάνιας που τρέχετε και μπορείτε να φιλτράρετε τις φωτογραφίες και τα videos που δεν  αντιπροσωπεύουν το brand σας με τον ακριβή τρόπο που θα θέλατε να το κάνουν, όμως κάνοντας τα παραπάνω μπορεί τελικά να μην σας απομείνει ικανός όγκος UGC περιεχομένου για να χρησιμοποιήσετε επαρκώς ως προωθητικό υλικό.

Αν δημοσιεύετε τις ίδιες και τις ίδιες φωτογραφίες, ο αντίκτυπος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν θα είναι αυτός που επιθυμείτε. Υποστηρίζοντας το UGC με μια σταθερή ροή αυθεντικού branded περιεχομένου, θα έχετε πάντα την εφεδρεία φωτογραφιών και video για να κάνετε τη διαφορά στα tweets και τα Posts σας στα Social media. Επιπρόσθετα αυτά τα κομμάτια του δικού σας branded περιεχομένου, θα εμπνεύσουν τους οπαδούς και τους ακολούθους σας, που θα θελήσουν να δημιουργήσουν αντίστοιχης ποιότητας περιεχόμενο, θα αναζητήσουν με περισσότερο ζήλο την αποδοχή σας και θα ανέβουν επίπεδο στο περιεχόμενο που παράγουν για να προβάλετε τη δουλειά τους στα  κανάλια των social media στα οποία δραστηριοποιήστε.

Το UGC δεν θα αγγίξει το σύνολο του κοινού

Μερικές φορές ο καλύτερος τρόπος για να φανεί ειλικρινές και αυθεντικό το UGC περιεχόμενο που αναρτάτε, είναι να έχει κάποια ελαττωματάκια. Σκεφτείτε φωτογραφίες μέσα από ένα παράθυρο αεροπλάνου, ή στη μέση της πίστας ενός club. Τα θολά σημεία, η όχι τέλεια εστίαση και αυτά τα μικρά ελαττώματα προσδίδουν στο UGC τον αυθορμητισμό που χαρακτηρίζει και καθορίζει αυτού του τύπου το περιεχόμενο.

Αυτό όμως δεν είναι κάτι που θα εκτιμήσει το σύνολο του κοινού. Υπάρχει ακόμα και σήμερα ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που δεν κάνουν διαδικτυακά τις αγορές τους και η συνολική κουλτούρα τους υπαγορεύει να μην είναι σε θέση να εκτιμήσουν φωτογραφίες που δεν αποπνέουν επαγγελματισμό. Δεν θα βάζατε μια τέτοια φωτογραφία στον κατάλογο που θα μοιράσετε πόρτα-πόρτα… Συνεπώς το δικό σας branded περιεχόμενο θα είναι πάντα απαραίτητο για να έχετε όλα τα εφόδια να αγγίξετε το σύνολο του κοινού, τόσο διαδικτυακά όσο και offline.

To UGC περιεχόμενο πρέπει να αποτελεί κομμάτι της marketing εργαλειοθήκης σας. Είναι μια μορφή περιεχομένου που εμπιστεύονται σε τεράστιο βαθμό ηλικιακές ομάδες όπως οι millennials και μπορεί να σας βοηθήσει να απογειώσετε την αποτελεσματικότητα των marketing προσπαθειών σας. Δεν θα πρέπει όμως να ξεχνάτε πως είναι εξίσου απαραίτητο να συνεχίσετε να παράγετε αυθεντικό δικό σας branded περιεχόμενο για να εξασφαλίσετε τα μέγιστα δυνατά οφέλη.

Share This

Leave a Comment