Γιατί τα brands έχουν την ανάγκη να εξουσιάζουν τις “στιγμές” στα social media

Γιατί τα brands έχουν την ανάγκη να εξουσιάζουν τις “στιγμές” στα social media

Εξαιτίας της τρέχουσας ψύχωσης με το Netflix -42.5 δισεκατομμύρια ώρες μόνο τον περασμένο χρόνο για να είμαστε ακριβείς- υπάρχει ένας φόβος στον κόσμο της ψυχαγωγίας και το marketing σχετικά με το ότι το κοινό έχει σταματήσει να ζει το παρόν, την τρέχουσα -κάθε φορά- στιγμή. Το ερώτημα που ανακύπτει, είναι αν το marketing σε πραγματικό χρόνο εξακολουθεί να έχει τη δυνατότητα να είναι αποτελεσματικό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η απάντηση είναι καταφατική.

Ουσιαστικά μάλιστα πλέον δημιουργούμε πλέον περισσότερες τέτοιες στιγμές και στην πραγματικότητα το πεδίο της μεγάλης διαδικτυακής μάχης για το 2016 δεν πρόκειται να είναι άλλο από αυτό των ζωντανών γεγονότων. Οι κολοσσοί των social media, όπως το Facebook, το Twitter και το Snapchat προσπαθούν με όλα τα διαθέσιμα μέσα να εξουσιάσουν αυτές τις στιγμές. Σε μερικά χρόνια από τώρα θα λέμε στα εγγόνια μας ιστορίες για μια θρυλική μάχη μεταξύ ενός φαντάσματος (Snapchat), ενός μπλε πουλιού που τιτιβίζει (Twitter) και ενός… Zuckerberg.

Είτε πρόκειται για τα 19 κανάλια που παρουσιάζονται στα Snapchat stories, είτε στις στιγμές του TWitter και την ενσωμάτωση του Periscope, είτε για το στόχο του Youtube να εξουσιάζει κάθε συζήτηση σε πραγματικό χρόνο που γίνεται κατά τη διάρκεια του Super Bowl, είτε ακόμα για το νέο Sports Stadium του Facebook, το 2016 θα είναι η χρονιά που όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα δώσουν μάχη για να κατακτήσουν τις στιγμές που ζει το κοινό. Κυρίαρχο μέχρι πρότινος στον στίβο της συγκεκριμένης μάχης ήταν το Twitter με τη μεγάλη του αμεσότητα, όμως ο ανταγωνισμός έχει σκληρύνει πάρα πολύ και τα πράγματα δεν θα είναι τόσο εύκολα πλέον για το μπλε πουλάκι του Twitter.

Τα brands πρέπει να ακολουθούν τις επιταγές του κοινού

Όταν πλέον τα brands κάνουν marketing δεν υπάρχουν πλέον τα projects των δυο μηνών, αλλά πλέον σχεδιάζεται και διανέμεται περιεχόμενο που είναι πανέτοιμο και έχει αφομοιώσει όλες τις τελευταίες τάσεις και τα trends των πρόσφατων συζητήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το brand σας θα πρέπει να κινηθεί αναλόγως. Δεν θα είστε προφανώς σε θέση να προβλέψετε κάθε στιγμή, όμως σίγουρα γνωρίζετε πως τα μεγάλα γεγονότα προσφέρουν έδαφος για trending και θα πρέπει να είστε απόλυτα προετοιμασμένοι για αυτά.

Στο marketing είναι αποφασιστικής σημασίας να κινείστε προς την κατεύθυνση που βρίσκεται το κοινό κι αυτό δεν είναι κάτι δύσκολο. Μπορείτε πολύ ευκολότερα να δουλέψετε με ένα υπάρχον κοινό, από το να χτίσετε αποκλειστικά μόνοι σας το δικό σας. Ασφαλώς και θα πρέπει να λειτουργήσετε κάτω από πολύ σφοδρότερο ανταγωνισμό, όμως μην τον αφήνετε να σας φοβίσει. Χωρίς ανταγωνισμό θα υπάρχει ο κίνδυνος πως κανείς δεν πρόκειται προσέχει τι έχετε να πείτε και τι μήνυμα θέλετε να περάσετε. Γιατί όμως αυτό είναι τόσο σημαντικό τώρα, αυτή τη χρονιά;

Τα ζωντανά γεγονότα παράγουν στιγμές στα social media

Σε ότι αφορά τα σπορ και την ψυχαγωγία, γίνεται αντιληπτό πως όσο περισσότερο μιλάμε σχετικά με κάτι, τόσο περισσότερο τα παρακολουθούμε. Τα fantasy games, αναγκάζουν το κοινό να παρακολουθεί ακόμα και τις πιο βαρετές αναμετρήσεις ανάμεσα σε μετριότατες ή και κακές ομάδες, μια Δευτέρα ή μια Πέμπτη βράδυ. Υπάρχει επίσης και ένα επιπρόσθετο κίνητρο για αυτό-είτε για να καυχηθώ στους φίλους μου, είτε προσπαθώντας να εκπληρώσω το φαινομενικά αδύνατο, κάθε εβδομάδα διαλέγω τους εννιά καλύτερους παίκτες της ημέρας με στόχο να γίνω εκατομμυριούχος μέσα σε ένα μόλις βράδυ.

Οι συζητήσεις γύρω από τα ζωντανά γεγονότα κάνουν κάτι αντίστοιχο. Όταν παρακολουθεί κανείς το Game of Thrones, το Scandal ή το The Bachelor, θέλει να το δει ζωντανά, ώστε να έχει τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσει και να συζητήσει τις απόψεις του με το υπόλοιπο κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να απολαύσει έτσι μια ενισχυμένη συνολικά ψυχαγωγική εμπειρία. Στη σύγχρονη κουλτούρα, κανείς δεν θέλει να είναι ο τελευταίος που θα μάθει τα νέα, που θα δει το πιο πρόσφατο επεισόδιο της αγαπημένης του σειράς. Το κοινό παρακολούθησε το Making a Murderer στο Netflix, επειδή οι φίλοι του, ανάρτησαν θυμωμένα post στο feed τους στο Facebook. Τελικά έπρεπε να το δει κανείς γιατί είχε πλέον γίνει μια συλλογική στιγμή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Εκεί ακριβώς είναι και το νόημα. Όταν κάτι γίνεται μια συλλογική, παγκόσμια σχεδόν στιγμή, δεν μπορούμε να το χάσουμε. Είτε πρόκειται για είδηση, σπορ ή ψυχαγωγία, αυτές οι στιγμές ζουν και ξεδιπλώνονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Share This

Leave a Comment