Γιατί αποτυγχάνει η social media στρατηγική σας

Γιατί αποτυγχάνει η social media στρατηγική σας

Πολύ σπάνια ένα brand ή μια επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους καταφέρνει να σχεδιάσει και να εκτελέσει στην εντέλεια μια social media στρατηγική. Η συντριπτική πλειοψηφία παραπατά -μια ή περισσότερες φορές στην προσπάθειά της- ενώ μερικές περιστασιακά… πέφτει και δεν καταφέρνει να σηκωθεί ξανά.

Το κλειδί για να διατηρήσει κανείς το ιδανικό μομέντουμ και να καταφέρει να δει τη στρατηγική του να ακμάζει και να οδηγεί σε απτά αποτελέσματα είναι να εντοπίζει τα προβλήματα έγκαιρα και να καταφέρνει να αλλάξει πριν… βουλιάξει, πριν δηλαδή γίνει σοβαρή ή ανεπανόρθωτη ζημιά.

Ποιες είναι οι προειδοποιητικές ενδείξεις πως η στρατηγική σας δεν αποδίδει βέλτιστα και έχει προβλήματα; Το κοινό σας αυξάνεται με ρυθμούς χελώνας, οι followers σας δεν κάνουν κλικ εκεί που θέλετε και έχετε χαμηλά ποσοστά μετατροπής ή δεν καταφέρνετε να αυξήσετε την αλληλεπίδραση και τη σύμπλεξη με το κοινό σας ή ακόμα χειρότερα αυτή έχει αρχίσει και φθίνει. Δεν υπάρχει λόγος πανικού. Το πλάνο σας μπορεί να μην είναι ιδανικό, η στρατηγική σας μπορεί να έχει τρύπες, όμως υπάρχει χώρος για βελτίωση. Διαβάστε πως μπορείτε να εντοπίσετε τα προβλήματα στη στρατηγική που έχετε χαράξει, αλλά και τι μπορείτε να κάνετε για να διορθώσετε τα λάθη στον σχεδιασμό της.

Δεν ποστάρετε αρκετά συχνά

Αν δεν αναρτάτε όσο τακτικά πρέπει περιεχόμενο, χάνετε ένα μερίδιο από την εταιρική σας φωνή και απήχηση και δεν παραμένετε στην επικαιρότητα και στο προβολέα του ενδιαφέροντος. Ακόμα κι αν έχετε προγραμματίσει ένα σωρό αναρτήσεις πολύ πριν έρθει η ώρα της δημοσίευσης, είναι αποφασιστικής σημασίας να συνεχίσετε να αναρτάτε περιεχόμενο στα κανάλια στα οποία δραστηριοποιήστε για να γεμίσετε τα κενά με περιεχόμενο που παραμένει σχετικό και φρέσκο. Μια ισχυρή και στιβαρή στρατηγική εξασφαλίζει πως η παρουσία σας είναι διαρκής και ενεργή σε όλα τα social κανάλια στα οποία δραστηριοποιήστε. Οτιδήποτε λιγότερο φαντάζει… μπαγιάτικο, ειδικά στο δραστήριο κι εκπαιδευμένο κοινό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Επενδύστε δέκα με δεκαπέντε λεπτά καθημερινά για να μελετήσετε τα feeds, την επικαιρότητα, τις ειδήσεις και τα αγαπημένα σας blogs για να βρείτε περιεχόμενο. Αφιερώνοντας αυτά τα λίγα λεπτά σε καθημερινή βάση, μπορείτε να κάνετε τη διαφορά μεταξύ ενός ενεργού brand στα social media που δημιουργεί αντίκτυπο και απήχηση και μιας μακροσκελούς λίστας χαμένων ευκαιριών. Υπάρχουν διαθέσιμα εργαλεία που μπορούν να παραδίδουν καθημερινά αυτό το περιεχόμενο στο dashboard σας.

Ποστάρετε πολύ συχνά

Η αντίθετη όψη του νομίσματος παραμένει εξίσου κακή και ζημιογόνα συμπεριφορά. Αν αναρτάτε περιεχόμενο με μεγάλη ταχύτητα, τότε ουσιαστικά διώχνετε το κοινό σας μακριά. Δεν υπάρχει κάτι χειρότερο για τους χρήστες από το να βλέπουν το feed τους πλημμυρισμένο από πολλαπλές αναρτήσεις του ίδιου λογαριασμού, ειδικά αν πρόκειται για κάποιο brand. Το να είστε ενθουσιώδεις για την παρουσία σας στα social media, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για να επιτύχετε, όμως το να αντιλαμβάνεστε το ιδανικό timing για τις αναρτήσεις σας και το πότε πρέπει να ποστάρετε κάτι είναι εξίσου σημαντικό με το πότε επιλέγετε να συγκρατηθείτε.

Μειώστε λοιπόν άμεσα τη συχνότητα των αναρτήσεών σας. Πόσο είναι πάρα πολύ; Εντοπίστε ποιες αναρτήσεις δημιουργούν πραγματική τριβή και ποιες δεν έχουν απήχηση για αρχή. Για να εξασφαλίσετε ακρίβεια, χρησιμοποιήστε τα διαθέσιμα εργαλεία και τα analytics για να έχετε μια σαφή και ξεκάθαρη εικόνα για το ποιες αναρτήσεις είναι αποτελεσματικές, ώστε να καταφέρετε στη συνέχεια να βρείτε τον βέλτιστο ρυθμό που θα αποδίδει περισσότερο.

Δεν παρακολουθείτε/καταγράφετε (monitoring)

Το monitoring μπορεί να αποτελεί το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχετε στη διάθεσή σας. Το κοινό εμπλέκεται σε συζητήσεις στα social media για ζητήματα που είναι σημαντικά για τους followers σας, τους τομείς της αγοράς στους οποίους δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας και φυσικά και το brand σας. Αν δεν χρησιμοποιείτε streams για να παρακολουθείτε τα social δίκτυα για όλες τις σχετικές συζητήσεις, αλλά και για τη δραστηριότητα του ανταγωνισμού που σας ενδιαφέρει, χάνετε εξαιρετικά σημαντικές ευκαιρίες για να συνδεθείτε, να χτίσετε και να καλλιεργήσετε σχέσεις με υποψήφιους πελάτες, αλλά και να αντιληφθείτε τα βήματα των ανταγωνιστών σας και προς τα που κινείται η αγορά.

Σετάρετε streams για το απαραίτητο social listening, χρησιμοποιώντας κάποιο από τα διαθέσιμα εργαλεία που υπάρχουν στις περισσότερες πλατφόρμες διαχείρισης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αναζητήστε τις σημαντικές λέξεις κλειδιά, τα hashtags που αφορούν την επιχείρησή και την αγορά στην οποία δραστηριοποιείστε, ενώ μπορείτε να κάνετε και αναζητήσεις και σε τοπικό επίπεδο για ακόμα πιο σχετικά αποτελέσματα. Δεν θα σας πάρει πολύ χρόνο να σετάρετε τα εργαλεία αυτά και θα έχετε διαθέσιμα εξαιρετικά σημαντικά δεδομένα σε καθημερινή βάση.

Προωθείτε υπερβολικά/αποκλειστικά το brand σας

Η παρουσία σας στα social media έχει να κάνει με το marketing της επιχείρησής σας. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως πρόκειται για μια δωρεάν διαφημιστική πλατφόρμα. Ουσιαστικά μάλιστα δεν υπάρχει πιο γρήγορος δρόμος για να χάσετε followers και να μειώσετε δραματικά τη σύμπλεξη και την αλληλεπίδραση, από το να μοιράζεστε διαρκώς περιεχόμενο το οποίο είναι απόλυτα και πλήρως διάφανο σε σχέση με το ποιον είναι σχεδιασμένο να εξυπηρετεί: αποκλειστικά το brand σας. Τα social media έχουν σχεδιαστεί για να χτίζετε σχέσεις και να δημιουργείτε εμπειρίες για τους καταναλωτές και τους πελάτες σας. Ασφαλώς και τα χρησιμοποιείτε για να προμοτάρετε το brand σας, όμως θα πρέπει να το κάνετε διακριτικά, σε σωστό τάιμινγκ και συχνότητα, με εκλεπτυσμένο και ενδιαφέρον τρόπο και ύφος.

Είναι γνωστό πως η εύρεση και η δημιουργία εξαιρετικού και ποιοτικού περιεχομένου είναι μια δύσκολη και δαπανηρή από άποψης χρόνου διαδικασία. Επισκεφθείτε ιστοσελίδες με ειδήσεις σχετικές με τους τομείς δραστηριοποίησής σας στην αγορά, βρείτε τα αντίστοιχα blogs και ακολουθήστε τους επιδραστικούς χρήστες της βιομηχανίας, συνδεθείτε με διαδικτυακές κοινότητες από τις οποίες μπορείτε να αντλήσετε το κατάλληλο περιεχόμενο που το κοινό σας θα βρει σχετικό και ενδιαφέρον.

Αγνοείτε τους πελάτες σας

Οι πελάτες σας είναι το ίδιο σημαντικοί όταν αλληλεπιδράτε μαζί τους στο Facebook ή στο Twitter όσο και όταν το κάνετε προσωπικά ή μέσω τηλεφώνου. Συνεπώς όταν σας ρωτούν κάτι στα social media, είναι αποφασιστικής σημασίας να απαντάτε και μάλιστα να το κάνετε άμεσα. Αν απλά τσεκάρετε τα social κανάλια σας για να συντηρείτε απλά τους λογαριασμούς σας, χάνετε μεγάλες ευκαιρίες όχι απλά να καλλιεργήσετε και να αυξήστε την παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά κυρίως για να δημιουργήσετε πραγματικές σχέσεις εμπιστοσύνης που με τη σειρά τους θα φέρουν δουλειά και πωλήσεις στην επιχείρησή σας. Ακόμα και αν το να απαντάτε διαρκώς στην ίδια ερώτηση είναι κουραστικό, παραμένει μια εξαιρετικά σημαντική πτυχή για την παρουσία σας στα social media.

Επενδύστε καθημερινά σε τακτική βάση κάποια μικρά χρονικά διαστήματα για να τσεκάρετε, να αξιολογήσετε και να απαντήσετε στα σχόλια και τις ερωτήσεις που σας απευθύνει το κοινό. Κάντε το ίδιο για τα replies, τα retweets και τα mentions στα δίκτυα στα οποία δραστηριοποιείστε. Αξίζει τον κόπο, όχι απλά γιατί τους ενημερώνετε για το τι ώρα κλείνετε, ή αν έχετε ετοιμοπαράδοτο κάποιο προϊόν, αλλά γιατί δημιουργείτε συνθήκες καλής θέλησης, αφήνετε καλές εντυπώσεις και χτίζετε σχέσεις εμπιστοσύνης. Και έχετε πολλά να κερδίσετε αν το κάνετε σε συνεπή βάση.

Δεν δοκιμάζετε καινούργια πράγματα

Ας υποθέσουμε πως οι followers σας ελαττώνονται, τα Likes που κερδίζατε έρχονται δυσκολότερα και ελαττώνονται σε αριθμό και πως οι αναρτήσεις σας γίνονται με μικρότερους ρυθμούς share και αποσπούν σταδιακά λιγότερα σχόλια. Είναι προφανές πως υπάρχει λιγότερη τριβή και ασθμαίνετε να δημιουργήσετε απήχηση με την παρουσία σας στα social media, χωρίς όμως να κάνετε κάτι λάθος κατά την εκτίμησή σας. Θα συνεχίσετε να διαχειρίζεστε την social παρουσία σας με τον ίδιο τρόπο παρά αυτή τις παραπάνω ενδείξεις; Ας ελπίσουμε πως όχι. Είτε το πιστεύετε είτε όχι υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που συνεχίζουν την ίδια ακριβώς τακτική λες και είναι στραβός ο γιαλός και όχι η ρότα τους. Μπορεί να υπάρχουν πολλοί εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν τις μετρήσεις και τα analytics, όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν διαθέσιμες επιλογές για να διορθώσετε τα πράγματα.

Είναι σημαντικό να μην πανικοβληθείτε, αφού δεν είναι απαραίτητο η στρατηγική σας να απαιτεί ολικό επανασχεδιασμό από το μηδέν. Πρέπει όμως να εξετάσετε σε βάθος τι ακριβώς συμβαίνει και οδηγεί στα παραπάνω, να αντιληφθείτε τις επιλογές σας και τι μπορείτε να κάνετε που πιθανώς θα δώσει λύση στο πρόβλημα. Παραμείνετε ειλικρινείς με τους εαυτούς σας και εξετάστε ξεκάθαρα τα δεδομένα. Υπάρχουν εργαλεία και analytivs που μπορούν σε γρήγορο χρόνο να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε τι εξακολουθεί να λειτουργεί σωστά και τι όχι. Μελετήστε τα παραδείγματα επιχειρήσεων με ακμάζουσα παρουσία και αποτελεσματικότητα στα social media και καταγράψτε τις αποδοτικότερες πρακτικές. Δημιουργήστε έναν διαγωνισμό, μια δημοσκόπηση, αλλάξτε τον τύπο του περιεχομένου που δημιουργείτε και μοιράζεστε. Δοκιμάστε εναλλακτικές, δώστε χώρο σε κάτι διαφορετικό.

Η στρατηγική σας για τα social media λειτουργεί με αντίστοιχο τρόπο με αυτήν που έχετε χαράξει για την ίδια σας την επιχείρηση. Υπάρχει σαν οδηγός, σαν ένας χάρτης που καταγράφει τι πρέπει να κάνετε για να πετύχετε απολύτως συγκεκριμένα αποτελέσματα. Προφανώς και θα πρέπει να τον επανεξετάζετε τακτικά και να αλλάζετε κατεύθυνση ΄ταν αυτό κρίνεται αναγκαίο, όμως τότε συνήθως λειτουργείτε συνειδητά και συντονισμένα και όχι εξαιτίας μεταγενέστερων σκέψεων κατόπιν εορτής. Αν δεν βλέπετε τα αποτελέσματα που επιθυμείτε να δείτε, μην τα παρατάτε. Αξιολογήστε τι συμβαίνει, εντοπίστε πιθανές αδυναμίες στη στρατηγική σας, κάντε social media ελέγχους και τεστ και κυρίως παραμείνετε ειλικρινείς με τους εαυτούς σας σε σχέση με το τι -καταφανέστατα-δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Ίσως χρειαστεί να πάρετε δύσκολες αποφάσεις, όμως θα μάθετε αρκετά πράγματα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας και η στρατηγική σας θα γίνεται σταδιακά όλο και πιο στιβαρή και αποτελεσματική.

Share This

Leave a Comment