Αν το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς, τότε η διανομή του είναι η βασίλισσα

Αν το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς, τότε η διανομή του είναι η βασίλισσα

Λένε πως πίσω από κάθε σπουδαίο άνδρα, κρύβεται μια σπουδαία γυναίκα, κάτι που κάνει το σχόλιο του Gary Vaynerchuk, το οποίο αναφέρεται στον τίτλο αυτού του κειμένου, για τη σχέση του περιεχομένου με τη διανομή του, ακόμα περισσότερο επαρκές και αρμόζων.

Αν και το περιεχόμενο κλέβει συνήθως τις εντυπώσεις σε ότι αφορά την έκθεση, τις συζητήσεις που προκαλεί και τη φήμη που αδιαμφισβήτητα κερδίζει, είναι το σχέδιο διανομής του, το οποίο και παραμένει “ήσυχο” λειτουργώντας στο βάθος, αυτό που μπορεί να βοηθήσει πραγματικά μια καμπάνια να λάμψει. Όπως συμβαίνει σε κάθε ιστορία αγάπης, το περιεχόμενο και η διανομή του είναι ισχυρότερα μαζί.

Δεν σκεφτόμασταν όμως πάντα κατ’ αυτόν τον τρόπο. Χρειάστηκε χρόνος μέχρι οι marketers να αντιληφθούν, πως λειτουργούν συνδυαστικά, το περιεχόμενο και η διανομή του. Το 2013 ήταν η χρονιά της δημιουργίας σε ότι αφορά το περιεχόμενο και σημαντικότερα για την αντίληψη του σκοπού που μπορεί να εκπληρώσει, το χτίσιμο δηλαδή σχέσεων και αλληλεπίδρασης με το κοινό που το καταναλώνει.

Το 2014 ήταν η χρονιά, κατά την οποία η δύναμη της διανομής υποτιμήθηκε, με στόχο να διασφαλιστεί πως το περιεχόμενο που παράγονταν, θα είχε την παρουσία και την αναγνωρισιμότητα που του άξιζε. Μαζί όμως με αυτές τις επιπρόσθετες ανάγκες, ήρθε ο κίνδυνος από τα συμπτωματικά και αποσπασματικά σχέδια που εκπονούσαν οι -συχνά απομονωμένες μεταξύ τους- ομάδες marketing ανά τον κόσμο.

Το 2015 θα πρέπει να καταγραφεί ως η χρονιά του γάμου μεταξύ των δυο, της δημιουργίας δηλαδή ενός ισχυρού και επιτυχημένου δεσμού, που συνενώνει την εξαιρετική δημιουργικότητα με ένα αποτελεσματικό και καλά δομημένο πλάνο διανομής που την υποστηρίζει.

Εφόσον το γνωμικό εμπεριέχει αλήθεια, πίσω από κάθε εξαιρετικό κομμάτι περιεχομένου, κρύβεται ένα εξαιρετικό σχέδιο διανομής του. Πως μπορεί να λειτουργήσει αυτό και πως μπορεί μια στρατηγική για το περιεχόμενο και τη διανομή του να εξασφαλίσει πως θα αποκομίσουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα από κάθε καμπάνια;

Αυτοπεποίθηση

Το 64% των content marketers αισθάνονται πως δεν χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το περιεχόμενο. Και έχουν δίκιο να το πιστεύουν… Μεγάλο μέρος περιεχομένου παραμένει αδιάβαστο, δεν είναι ορατό και δεν χρησιμοποιείται καθόλου σε καθημερινή βάση. Η απάντηση δεν βρίσκεται στο να πλημμυρίσει κανείς την αγορά με περιεχόμενο, αλλά να χτίσει το σχέδιό του σε ότι αφορά το περιεχόμενο, γύρω από σαφείς ιδέες για το που θέλει το περιεχόμενο αυτό να φτάσει και ποιος θα βρίσκεται εκεί, για να δράσει σε σχέση με αυτό.

Η καμπάνια της Always “Like a Girl”, βασίστηκε σε έρευνα που ανέθεσε και διεξήγαγε το brand για τα κορίτσια και τα επίπεδα της αυτοπεποίθησής τους. Στη συνέχεια η καμπάνια σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε από έναν αριθμό PR, δημιουργικών οργανισμών και πρακτορείων media τα οποία ήταν διασκορπισμένα σε όλον τον κόσμο, ακολουθώντας ένα εύρωστο και στιβαρό πλάνο και μια στρατηγική διανομής, ώστε να καταφέρει να φτάσει στο κατάλληλο κοινό στο οποίο και στόχευε.

Το viral περιεχόμενο δεν είναι αποτέλεσμα τύχης, αλλά αυτοπεποίθησης στην προσέγγιση.

Προώθηση

Ο πόθος για τη δημιουργία περιεχομένου, οδήγησε τους marketers σε βιαστικές αποφάσεις. Ένα έξυπνο σχέδιο διανομής μπορεί να βοηθήσει αυτόν τον πόθο να εξευγενιστεί και να μετασχηματιστεί σε ένα σαφές και καθαρό πλάνο. Ουσιαστικά και σε τελική ανάλυση δεν θα διαμορφώσει μονάχα το πως το περιεχόμενο θα διαμοιραστεί, αλλά και το πως ακριβώς θα δημιουργηθεί. Όπως είχε προειδοποιήσει και ο Jason DeMeyers σε ένα άρθρο για το Forbes,

Οι επιχειρήσεις που συνεχίζουν να διανέμουν την ευθύνη, ασυντόνιστα και διάχυτα, θα αντιληφθούν πως το content marketing που εφαρμόζουν, θα είναι λιγότερο αποτελεσματικό και περισσότερο δαπανηρό, σε σχέση με αυτές που έχουν ένα στιβαρό πλάνο για την δημιουργία και τη διανομή του περιεχομένου τους“.

Υποστήριξη

Όπως ακριβώς η Coretta King, συνέχισε τη μάχη του συζύγου της για τα ανθρώπινα δικαιώματα μετά τη δολοφονία του, ένα αποτελεσματικό πλάνο διανομής, μπορεί να διασφαλίσει πως κάθε καμπάνια παραμένει ζωντανή μετά από μια ημερομηνία ή μια δεδομένη χρονική περίοδο. Για μια πρόσφατη καμπάνια του NCS (National Citizens Service), χρησιμοποιήθηκε μια τηλεοπτική διαφήμιση διάρκειας εξήντα δευτερολέπτων, η οποία στόχευε σε γονείς, ώστε αυτοί να δημιουργήσουν περισσότερους από 50 πολύτιμους πόρους, που στη συνέχεια διανεμήθηκαν σε πληρωμένα και ιδιόκτητα κανάλια. Αυτά συμπεριελάμβαναν Trueview, διαφήμιση στο Facebook, ψηφιακό video για την “The Sun” και φωτογραφίες από τον τύπο και συνεργάτες που στόχευαν στους γονείς και το κύριο κοινό του NCS, τα παιδιά ηλικίας 16-17 ετών.

Όταν σκέφτεται κανείς οτιδήποτε που αφορά το περιεχόμενο που θα δημιουργήσει, πρέπει προηγουμένως να έχει αναπτύξει μια στιβαρή στρατηγική για το περιεχόμενο αυτό. Ίσως αυτός ήταν ο λόγος, για τον οποίο όταν είχε ζητηθεί από τον σοβιετικό ηγέτη Khrushchev, να σφίξει το χέρι του προέδρου John F. Kennedy για τις ανάγκες μιας φωτογράφησης, αυτός απάντησε: “Θέλω πρώτα να σφίξω το χέρι της πρώτης Κυρίας”.

Πηγή: Huffington Post

Share This

Leave a Comment