Vimeo vs YouTube Video – Ποιο είναι καλύτερο για την επιχείρησή σας

Vimeo vs YouTube Video – Ποιο είναι καλύτερο για την επιχείρησή σας

Η επιχείρησή σας έχει δημιουργήσει ένα εξαιρετικό video το οποίο πρέπει να προβληθεί σε ένα μέρος από τα δισεκατομμύρια ανθρώπους που παρακολουθούν καθημερινά αμέτρητες ώρες διαδικτυακά clips. Ποια είναι όμως η video-sharing και hosting πλατφόρμα που θα πρέπει να επιλέξετε; Το Vimeo ή το YouTube;

Θέλετε να στοχεύσετε στο ευρύτερο δυνατό κοινό, ή σε μια μικρότερη κοινότητα; Το σχέδιο και η στρατηγική σας για το video marketing τελεί υπό αυστηρό προϋπολογισμό; Έχετε σκεφτεί ζητήματα όπως το SEO και την προβολή; Παρακάτω θα διαβάσετε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε πλατφόρμας, ώστε να καταφέρετε να αποφασίσετε ποια ταιριάζει ιδανικά στους στόχους της δικής σας επιχείρησης.

Τα πλεονεκτήματα του YouTube

Διαθέτει τεράστιο κοινό που διαρκώς μεγαλώνει. Το YouTube έχει περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο χρήστες, δηλαδή σχεδόν το ένα τρίτο του συνόλου των ανθρώπων που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Συγκρίνοντας το 2015 με το 2014 ο αριθμός των ανθρώπων που παρακολουθούν videos στο Youtube καθημερινά, σκαρφάλωσε κατά ποσοστό επιπέδου 40%, ενώ ο αριθμός των ωρών παρακολούθησης γνώρισε έκρηξη της τάξης του 60%. Πλέον η πλατφόρμα στις ΗΠΑ προσελκύει τη δημογραφική ομάδα 18-49 ετών, περισσότερο από ότι το καταφέρνει η καλωδιακή τηλεόραση.

Το YouTube αποτελεί τη δεύτερη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης στον  κόσμο, σύμφωνα με το Alexa και άλλα αντίστοιχα sites. Εκατοντάδες εκατομμύρια χρηστών αναζητούν στο YouTube σε καθημερινή βάση εκπαιδευτικά video, νέα μουσικά κομμάτια, trailer από ταινίες, ειδησεογραφικά κλιπ αλλά και videos ανθρώπων που αυτοτραυματίζονται με τραγελαφικούς συχνά τρόπους Η μοναδική ιστοσελίδα με περισσότερο traffic αναζήτησης από το YouTube είναι η Google, η οποία φυσικά το έχει άλλωστε κια στην κατοχή της. Συνεπώς αν θέλετε να δημιουργήσετε ένα video που οι χρήστες μπορούν να μοιραστούν και το οποίο απαντά σε μια ερώτηση (ένα “how to” για παράδειγμα) τότε το YouTube αποτελεί ένα ιδανικό μέσο για να κάνετε κάτι τέτοιο.

Η Google προσφέρει εύνοια στα YouTube videos στις αναζητήσεις. Πολλές από αυτές τις αναζητήσεις συμπεριλαμβάνουν σχετικούς συνδέσμους προς videos. Ποια ήταν η τελευταία φοά που είδατε ένα video του Vimeo να έχει υψηλότερη θέση κατάταξης από ένα YouTube video; Αν θέλετε αποδείξεις για του λόγου το αληθές δοκιμάστε να αναζητήσετε στο Google,  οτιδήποτε ξεκινά με how to και δείτε πόσα αποτελέσματα με video θα εμφανιστούν στην πρώτη σελίδα. Στη  συνέχεια παρατηρήστε πόσα από αυτά δεν προέρχονται από το YouTube (πιθανότατα κανένα).

Τα πάει εξαιρετικά στις φορητές ηλεκτρονικές συσκευές. Περισσότερα από τα μισά views του YouTube γίνονται μέσω κινητού τηλεφώνου ή tablet και η μέση συνεδρία θέασης ξεπερνά τα 40 ολόκληρα λεπτά. Έχει το Vimeo αντίστοιχο κοινό από φορητές συσκευές; Δεν το γνωρίζουμε δυστυχώς καθώς το Vimeo δεν έχει αποκαλύψει τα σχετικά δεδομένα. Σε κάθε περίπτωση αν ρωτήσετε τους φίλους και τους συναδέλφους σας, πόσοι από αυτούς έχουν εγκατεστημένη την εφαρμογή του YouTube στο κινητό τους τηλέφωνο και πόσοι του Vimeo, θα πάρετε μια γεύση για τη δυναμική του Youtube στις φορητές συσκευές σε σχέση με το Vimeo.

Το YouTube είναι δωρεάν στη χρήση, ακόμα και για τις επιχειρήσεις. Οι λογαριασμοί έχουν απεριόριστη ικανότητα αποθήκευσης, κάτι που σημαίνει πως μπορείτε να ανεβάσετε όσες ώρες περιεχομένου θέλετε, όποτε το θέλετε. Το Vimeo κοστίζει στις επιχειρήσεις, ενώ υπάρχει και όριο στον αριθμό των ωρών video που μπορείτε να ανεβάσετε και να αποθηκεύσετε.

Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να παράγετε έσοδα. Μεγάλο πλεονέκτημα του YouTube είναι πως παραμένει εξαιρετικά εύκολο να μετατρέψετε τα videos σε αποτελεσματικές διαφημίσεις. Χάρις μάλιστα στο τεράστιο κοινό του, υπάρχουν μεγάλες προοπτικές για μετατροπές (conversions). Πως μπορείτε να ξεκινήσετε τη δική σας διαφημιστική καμπάνια; Επιλέξτε το video που θέλετε να χρησιμοποιήσετε, ορίστε τον προϋπολογισμό σας, στοχεύστε στο κατάλληλο κοινό, εισάγετε πληροφορίες για τη χρέωση και είστε έτοιμοι να λανσάρετε την πρώτη σας καμπάνια.

Μπορείτε να προσθέσετε διαδραστικά CTA (call-to-action) στα videos. Θέλετε να κάνετε το επόμενο βήμα στη χρήση των videos για να δημιουργήσετε μετατροπές; Το YouTube σας δίνει τη δυνατότητα να προσθέσετε σχόλια, ή σημεία στα οποία οι χρήστες μπορούν να κάνουν κλικ, πάνω από τα videos που δημιουργείτε. Χρησιμοποιήστε αυτό το χαρακτηριστικό για να προσφέρετε στους χρήστες σας περισσότερη πληροφορία υπό τη μορφή κειμένου, τίτλων, παρέχετε links προς κάποια άλλη ιστοσελίδα, ή προσελκύστε τους για να εγγραφούν συνδρομητές στο κανάλι σας.

Τα μειονεκτήματα του YouTube

Οι χρήστες μπορεί να χρειάζεται να περιμένουν να τελειώσει μια διαφήμιση πριν ξεκινήσει να παίζει το video σας. Το διάστημα υπομονής που θα πρέπει να επιδείξουν εξαρτάται από τη μορφή, όμως οι περισσότερες διαφημίσεις μπορεί να παραλειφθούν μετά από πέντε δευτερόλεπτα. Το μακρύτερο διάστημα υποχρεωτικής θέασης διαφήμισης είναι 30 δευτερόλεπτα. Η μεγαλύτερη ανησυχία εδώ είναι το αν αυτή η διαφήμιση που προηγείται του δικού σας video προέρχεται από τους ανταγωνιστές σας, ή κάποια άλλη ανεπιθύμητη πηγή (μια αμφιλεγόμενη πολιτική διαφήμιση για παράδειγμα). Μια διαφήμιση μπορεί να προηγηθεί του video σας αν στοχεύει στα χαρακτηριστικά των θεατών σας, όπως την ηλικία, την τοποθεσία, το φύλο, τα ενδιαφέροντα κλπ.

Τα videos σας πρέπει να ανταγωνιστούν εκατοντάδες εκατομμύρια άλλα videos. Το YouTube παραμένει μια δημόσια πλατφόρμα και ο καθένας μπορεί να ανεβάσει οποιουδήποτε τύπου περιεχόμενο, αρκεί να μην παραβιάζει την πολιτική του YouTube. Το πολύτιμο video που δημιουργήσατε μπορεί να χαθεί σε έναν ωκεανό περιεχομένου που υπάρχει στο YouTube. Αυτό που πρέπει να εξασφαλίσετε είναι πως το video εμφανίζεται στο κατάλληλο κοινό. Χρησιμοποιήστε σχετικά tags, εισάγετε την κατάλληλη περιγραφή και καταλήξτε στον ιδανικό κάθε φορά τίτλο.

Είναι πιθανό να “κανιβαλίσετε” το traffic προς την ιστοσελίδα σας. Εσείς επιθυμείτε οι θεατές να επισκεφτούν την ιστοσελίδα σας, όμως το YouTube θέλει αυτοί να παραμείνουν σε αυτό. Και είναι πολύ καλό στο να πετυχαίνει κάτι τέτοιο. Ποιος δεν έχει πέσει “θύμα” των προτεινόμενων videos στο YouTube;

Ορισμένες εταιρίες περιορίζουν την πρόσβαση σε ιστοσελίδες όπως το YouTube. Είναι κάτι που πρέπει να εξετάσετε αν στοχεύετε σε κοινό που θα παρακολουθούσε το περιεχόμενό σας στο γραφείο. Αν και φυσικά το πιθανότερο είναι οι επιχειρήσεις που μπλοκάρουν την πρόσβαση στο YouTube, να κάνουν το ίδιο ακριβώς και για το Vimeo.

Tα πλεονεκτήματα του Vimeo

Δεν υπάρχουν διαφημίσεις που προηγούνται των videos. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για ανυπόμονους θεατές που απομακρύνονται από την ιστοσελίδα πριν καν ξεκινήσει το δικό σας video. Έχετε την άνεση να γνωρίζετε πως το κοινό δεν θα πρέπει να περιμένει παρακολουθώντας κάτι που θα του αποσπάσει την προσοχή, ή μια διαφήμιση εντελώς άσχετη με το δικό σας video.

Περιεχόμενο υψηλής ποιότητας. Τo Vimeo αναφέρεται και συμπεριφέρεται στους χρήστες του, ως δημιουργούς. Είναι μια κοινότητα ανεξάρτητων κινηματογραφιστών, ανθρώπων που δημιουργούν ντοκιμαντέρ και videographers. Τη στιγμή που στην πρώτη σελίδα του YouTube βλέπετε τι είναι δημοφιλές, το Vimeo προωθεί μονάχα αυτά που επιλέξει το προσωπικό του, περιεχόμενο δηλαδή που επιμελείται λαμβάνοντας υπ’ όψιν την υψηλή ποιότητα των videos. Το video στο YouTube με α περισσότερα views, δεν είναι ένα μουσικό video clip, αλλά ένα μωρό που δαγκώνει τα δάχτυλα του μεγαλύτερου αδερφού του. Το πιο δημοφιλές video στο Vimeo είναι το παρακάτω:

Υποστηρικτική κοινότητα. Ακριβώς επειδή το Vimeo αποτελεί μια μικρότερη κοινότητα, το τμήμα των σχολίων κάτω από τα videos είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία εποικοδομητικά. Τα trolls, οι spammers και τα βιτριολικά σχόλια είναι η μεγάλη εξαίρεση και όχι ο κανόνας.

Παραμετροποιήσιμος player και επιλογές ενσωμάτωσης. Με το Vimeo Pro για τις επιχειρήσεις μπορείτε να προσθέσετε το δικό σας λογότυπο στον video player, να δημιουργήσετε το δικό σας φινάλε, ακόμα και να χρησιμοποιήσετε players τρίτων για να παρουσιάσετε τη δουλειά σας.

Τα μειονεκτήματα του Vimeo

Μικρότερο σε όγκο κοινό. Μπορεί να είναι μια κοινότητα πολύ υποστηρικτική όμως τα μόλις 170 εκατομμύρια των μηνιαίων θεατών του Vimeo αποτελούν λιγότερο από το 20% του 1 δισεκατομμυρίου+ που κερδίζει το YouTube. Αν ο στόχος σας είναι η μεγαλύτερη δυνατή προβολή και έκθεση, τότε θα χρειαστεί περισσότερο social media sharing και συνολικά μεγαλύτερη προσπάθεια αν χρησιμοποιείτε το Vimeo.

videos του Vimeo έχουν χαμηλότερη θέση στην κατάταξη στη μηχανή αναζήτησης της Google σε σχέση με αυτά του YouTube όπως αναφέρθηκε παραπάνω.

Κοστίζει. Το Vimeo Pro για τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις ξεκινά από τα 170 δολάρια το χρόνο.

Περιορισμοί στον αριθμό των Uploads αλλά και της ικανότητας αποθήκευσης. Ακόμα και με συνδρομή στο Vimeo Pro δεν μπορείτε να ανεβάσετε περισσότερα από 20GB την εβδομάδα  ή 1ΤΒ το χρόνο. Μπορείτε να επεκτείνετε στα 3ΤΒ κάθε χρόνο, αλλά αυτή η αναβάθμιση θα σας κοστίσει περί τα 400 δολάρια για κάθε έτος.

Share This

Leave a Comment