Content Marketing

Tι είναι το content marketing;

Written by admin

Οι καταναλωτές αγνοούν πλέον σχεδόν επιδεικτικά τον παραδοσιακό κόσμο και τις κλασσικές τακτικές του marketing. Έχουν βρει τον τρόπο να αφαιρούν τα διαφημιστικά σποτ από τις ιστοσελίδες, καταφέρνουν να παραλείπουν τις τηλεοπτικές διαφημίσεις και αγνοούν σχεδόν πλήρως τις προωθητικές καταχωρήσεις στα έντυπα.

Ένα μεγάλο πλέον κομμάτι του καταναλωτικού κοινού που περιηγείται στο διαδίκτυο, καταφέρνει να βρίσκει τις πληροφορίες που αναζητά, αγνοώντας παντελώς τα διαφημιστικά banners και όλες τις παραδοσιακές πρακτικές marketing που ασθμαίνουν πλέον να εκπληρώσουν το ρόλο τους και μετατρέπονται σε άσχετο και αναποτελεσματικό περιεχόμενο.

Οι επιτυχημένοι marketers έχουν ήδη αντιληφθεί την τεράστια πτώση της αποτελεσματικότητας των παραδοσιακών στρατηγικών marketing και επικεντρώνονται στο να ανακαλύψουν και να υιοθετήσουν νέους, επιτυχημένους τρόπους για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, όπως το content marketing. Τι είναι όμως ακριβώς το content marketing;

Πρόκειται για μια στρατηγική προσέγγιση για το marketing, η οποία παραμένει επικεντρωμένη στη δημιουργία και τη διανομή ποιοτικού, σχετικού περιεχομένου σε συνεπή βάση, με στόχο την προσέλκυση αλλά και τη διατήρηση ενός σαφώς καθορισμένου κοινού στόχευσης, κάτι που μπορεί τελικά να προκαλέσει επικερδείς για τις επιχειρήσεις δράσεις από πλευράς του καταναλωτικού κοινού. Ουσιαστικά ο στόχος είναι η μετατροπή του κοινού στο οποίο στοχεύουμε σε αφοσιωμένους πελάτες και η ταυτόχρονη διατήρηση της υπάρχουσας πελατειακής βάσης.

Αυτό επιτυγχάνεται με τη σταθερή δημιουργία και φιλοξενία σχετικού και αξιόλογου για το κοινό περιεχομένου, το οποίο έχει στόχο να αλλάξει ή να ενισχύσει την καταναλωτική συμπεριφορά του κοινού. Πρόκειται για μια συνεχή διαδικασία η οποία πρέπει να ενσωματώνεται αρμονικά στη συνολική στρατηγική marketing για την κάθε επιχείρηση και ένας από τους παράγοντες που τη διαχωρίζει ως τακτική, είναι πως επικεντρώνεται στη δημιουργία ιδιόκτητου περιεχομένου και όχι στην ενοικίασή του, για να εξυπηρετηθεί ο εκάστοτε στόχος.

Μια από τις βασικές παραμέτρους που διέπουν το content marketing, είναι η ικανότητα να καταφέρνει κανείς να επικοινωνεί με τους πελάτες, υπάρχοντες και υποψήφιους νέους, χωρίς όμως να πρόκειται για διαφήμηση που έχει ως στόχο την απευθείας πώληση. Είναι σταθερού τύπου marketing που δεν διακόπτεται, δεν σταματά και επανεκκινεί, αλλά ρέει με συνέχεια και συνέπεια.

Αντί να διαφημίζετε με άμεσο τρόπο τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες σας, παρέχετε στο κοινό χρήσιμες και σχετικές πληροφορίες που διατηρούν αξία και εξοπλίζουν τους υπάρχοντες και υποψήφιους πελάτες σας με γνώση και αξιόλογα δεδομένα. Ο πυρήνας αυτής της στρατηγικής είναι η πεποίθηση πως αν οι επιχειρήσεις καταφέρνουν να παρέχουν με συνέπεια και σταθερότητα αξιόλογη πληροφόρηση στο καταναλωτικό κοινό, τότε αυτό αργά ή γρήγορα θα τις ανταμείψει αγοράζοντας προϊόντα ή/και υπηρεσίες από τις επιχειρήσεις αυτές και θα μετατραπεί σε αφοσιωμένους πελάτες.

Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, έχει αποδειχθεί πως αυτό όντως συμβαίνει και το content marketing αποτελεί στρατηγική αιχμής τόσο για τεράστιους οικονομικούς κολοσσούς και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, όσο και για μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που καταφέρνουν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο όλα όσα έχει να τους προσφέρει ως μια από τις πλέον αποτελεσματικές προσεγγίσεις marketing.

H διαφορά του content marketing από τις προσεγγίσεις ορισμένων εταιριών που κατακλύζουν το κοινό με πληροφορίες και δεδομένα χωρίς καμία αξία, προσπαθώντας να πουλήσουν προϊόντα ή/και υπηρεσίες με άμεσο και φορτικό τρόπο, γίνεται άμεσα σαφής αν από τον ορισμό για το content marketing που παραθέσαμε παραπάνω αφαιρέσει κανείς τις λέξεις ποιοτικό και σχετικό. Οι εταιρίες πάντα βομβαρδίζουν το καταναλωτικό κοινό με πληροφορίες, όμως η διαφορά είναι πως τις περισσότερες φορές, αυτά τα δεδομένα δεν είναι ούτε ιδιαίτερα σχετικά, ούτε πολύτιμα, αγγίζοντας συχνά τα όρια του spam.

Στο σημερινό τοπίο που το κοινό βομβαρδίζεται από χιλιάδες μηνύματα και τακτικές marketing, το content marketing αποτελεί την προσέγγιση που θα το αναγκάσει να σταματήσει, να διαβάσει με ενδιαφέρον το περιεχόμενο, να σκεφτεί και να προσαρμόσει την καταναλωτική του συμπεριφορά με τρόπο που εν τέλει θα ωφελήσει την επιχείρηση που έχει πραγματικά καταφέρει να του παρέχει χρήσιμο, αξιόλογο και ποιοτικό περιεχόμενο.

Το content marketing δεν είναι απλά το μέλλον… είναι το πολύ χειροπιαστό παρόν και ο βέλτιστος τρόπος για να απογειώσετε τη στρατηγική προώθησης των προϊόντων ή/και υπηρεσιών της επιχείρησής σας.

Το marketing είναι ουσιαστικά αδύνατο χωρίς πραγματικά αξιόλογο περιεχόμενο

Ανεξάρτητα από το τι τακτικές χρησιμοποιείτε για το marketing, το content marketing πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής και των πρακτικών που χρησιμοποιείτε και όχι κάτι απομονωμένο που θα λειτουργεί ξεχωριστά. Το ποιοτικό περιεχόμενο είναι άλλωστε σημαντικό κομμάτι κάθε μορφής marketing.

  • H στρατηγική σας για το content marketing σαφώς πρέπει να προηγείται από τη στρατηγική σας για τα social media.
  • Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης επιβραβεύουν τις επιχειρήσεις που δημοσιεύουν με συνέπεια ποιοτικό και σχετικό περιεχόμενο.
  • Οι επιτυχημένες στρατηγικές για τις δημόσιες σχέσεις απαντούν σε ζητήματα που απασχολούν τους αναγνώστες και συνολικά το κοινό, χωρίς να δίνουν έμφαση στις ίδιες τις επιχειρήσεις. Είναι σαφώς πελατοκεντρικές στρατηγικές.
  • Προκειμένου να λειτουργήσει σωστά το PPC, είναι απαραίτητο να υπάρχει ποιοτικό περιεχόμενο που να υποστηρίζει αυτή τη στρατηγική.
  • Το περιεχόμενο είναι κλειδί στο να καταφέρει να αυξήσει την εισερχόμενη επισκεψιμότητα αλλά και να παρέχει κρίσιμα leads για το inbound marketing.

Σύμφωνα με έρευνα του Roper Public Affairs, το 80% των ανθρώπων που παίρνουν τις αποφάσεις για τις επιχειρήσεις, προτιμά να λαμβάνει εταιρικές πληροφορίες μέσω μιας σειράς άρθρων αντί μέσω διαφημίσεων. Το 70% μάλιστα υποστηρίζει πως το content marketing τους κάνει να αισθάνονται πιο κοντά στην εταιρία που χορηγεί το περιεχόμενο, ενώ το 60% δηλώνει πως το περιεχόμενο που προσφέρεται από τις εταιρίες τους βοηθά να λαμβάνουν καλύτερες επιχειρηματικές αποφάσεις.

About the author

admin

Leave a Comment