LinkedIn: από beginner σε all star μέσα από 8 απλά βήματα

LinkedIn: από beginner σε all star μέσα από 8 απλά βήματα

Το διαδίκτυο στη σημερινή εποχή, είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Εάν αναλογιστείτε πως μόνο το 15% των διαθέσιμων αγγελιών για εργασία φτάνουν σε σημείο να διαφημίζονται, αυτό σημαίνει πως το υπόλοιπο 85% παραμένει προσβάσιμο αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου. Ακριβώς αυτό, είναι και το οποίο έχει τοποθετήσει το LinkdedIn μεταξύ των essentials για κάθε έναν που βρίσκεται στην αγορά εργασίας. Ας δούμε τα παρακάτω στατιστικά:

  • Το LinkedIn διαθέτει περισσότερους από 470 εκατομμύρια χρήστες, μέσα σε 200 διαφορετικές χώρες
  • Το 94% των recruiters χρησιμοποιούν το LinkedIn για να προσελκύσουν υποψήφιους
  • Το 93% των υπεύθυνων για τις προσλήψεις θα κοιτάξουν πρώτα το προφίλ ενός υποψηφίου στο LinkedIn προτού να προχωρήσουν σε συνέντευξη
  • Υπάρχουν 6.5 εκατομμύρια ανοιχτές θέσεις εργασίας αυτή τη στιγμή στο LinkedIn παγκοσμίως.

Για το 2017 το LinkedIn αποφάσισε να αλλάξει το UI του (user interface), γι’ αυτό ας μπούμε κατευθείαν στο θέμα ρίχνοντας μια ματιά σε οτιδήποτε καινούριο και επισημαίνοντας όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να έχετε το προφίλ σας ενημερωμένο. Η πρώτη διαφορά που αντικρύζουμε στη νέα διεπαφή χρήστη του linkedin για το 2017, είναι η απουσία του μηχανισμού feedback που υπήρχε ενημερώνοντας τους χρήστες σχετικά με το πόσο ολοκληρωμένο ή όχι είναι το προφίλ τους. Ειδικότερα, υπήρχε ένα γραφικό που είχε το σχήμα ενός μικρού κύκλου και είχε τη δυνατότητα να δείξει την πρόοδο των νέων χρηστών.

Η υψηλότερη βαθμίδα στον δείκτη προόδου του linkedin ονομαζόταν «All-star».

Κατά πόσο όμως η απόκτηση ενός τίτλου all star στο linkedin, μπορούσε να σημαίνει πως ένας χρήστης είναι και στην πραγματικότητα all star στον τρόπο που το χρησιμοποιεί;

Αυτό είναι διαπραγματεύσιμο. Όπως και να έχει όμως, πρέπει να παραδεχτούμε πως όλα εκείνα που χρειάζονταν για να είναι κανείς  all star πριν από 5 χρόνια, τώρα φτάνουν μετά βίας για να είναι κανείς απλά μέτριος. Παρόλα αυτά το «παλιό σύστημα» μέτρησης που προσέφερε το LinkedIn ήταν ένας απλός και διασκεδαστικός τρόπος για να βελτιώσει κάθε νέος χρήστης το προφίλ του.

Συνεχίζοντας στο ίδιο μοτίβο, έχουμε φτιάξει για εσάς έναν απλό οδηγό με 8 βήματα τα οποία θα σας βοηθήσουν να γίνεται ένας πραγματικός all star στο LinkedIn:

Βήμα 1 : Ανεβάστε μια επαγγελματική φωτογραφία

Μια φωτογραφία είναι ικανή να αυξήσει τις θεάσεις ενός προφίλ έως και 14 φορές. Πέρα από τις προβολές, όμως, η φωτογραφία που θα επιλέξετε για το προφίλ σας, θα αποτελεί και την «πρώτη εντύπωση» που λαμβάνει ένας επισκέπτης του προφίλ για τον εαυτό σας. Είναι ακριβώς όπως τα λέει το κλασικό ρητό: μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις.

Καλό θα ήταν να αποφύγετε να γλιτώσετε χρήματα από αυτό το κομμάτι μέσω DYI λύσεων, εκτός αν διαθέτετε επαγγελματικό εξοπλισμό φωτογράφισης στο σπίτι σας. Πολλοί πιστεύουν πως το μόνο πρόβλημα που έχουν είναι πως δεν διαθέτουν μια πραγματικά καλή κάμερα, ωστόσο, ακόμα και ένα κινητό τηλέφωνο σήμερα είναι ικανό να τραβήξει μια φωτογραφία με λεπτομέρεια σε ανάλυση 4Κ, οπότε δεν είναι τόσο απλό.

Το άλφα και το ωμέγα για μια εντυπωσιακή φωτογραφία ή ένα πορτραίτο που θα εμπνέει επαγγελματισμό, είναι ο σωστός φωτισμός. Προσλάβετε έναν επαγγελματία φωτογράφο έχοντας στο μυαλό σας το είδος του κοινού στο οποίο θα στοχεύσετε ή τον κλάδο της επιχείρησης για την οποία ενδιαφέρεστε . Πάρτε τον φωτογράφο και κατευθυνθείτε έξω από το στούντιο εάν θέλετε να δώσετε έναν πιο ευχάριστο ή προσιτό χαρακτήρα στο πορτραίτο σας. Αντιθέτως εάν θέλετε να δηλώσετε ένα πιο επίσημο ύφος, φορέστε κουστούμι – γραβάτα και γυρίστε πίσω στο στούντιο.

Βήμα 2: Προσθέστε την τοποθεσία και τον κλάδο απασχόλησής σας

Στο νέο UI του LinkedIn για το 2017, ο κλάδος απασχόλησης φαίνεται να έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Πρωτύτερα, τόσο η τοποθεσία όσο και ο κλάδος απασχόλησης, προβάλλονταν εμφανώς κάτω από το όνομά σας και το headline όπως φαίνεται παρακάτω:

Ωστόσο, σήμερα φαίνεται να έχουν γίνει πιο σημαντικά, στοιχεία όπως η εκπαίδευση και η υπάρχουσα εμπειρία.

Η τοποθεσία ανήκει μεταξύ του Top 5 των πεδίων που χρησιμοποιεί το LinkedIn, προκειμένου να διαμορφώσει την προτεραιότητα στον αλγόριθμο αναζήτησης μέσω λέξεων κλειδιά. Ειδικότερα, τα 5 πεδία που χρησιμοποιούνται είναι: όνομα, headline, τοποθεσία, περίληψη και προηγούμενη εμπειρία.

Βήμα 3: Προσαρμόστε το URL του προφίλ σας

Κάθε χρήστης που διαθέτει προσωπικό λογαριασμό στο LinkedIn, διαθέτει και ένα προσωπικό url αντιστοιχισμένο με το προφίλ του. Αυτό είναι και το url που χρησιμοποιούν οι browsers για να σας ξεχωρίσουν έναν προφίλ ανάμεσα στα 470 εκατομμύρια λογαριασμών του LinkedIn. To LinkedIn από προεπιλογή, συνθέτει το προσωπικό σας URL αρχίζοντας από το μικρό σας όνομα ακολουθούμενο από το επίθετο και μερικά τυχαία γράμματα και αριθμούς. Μοιάζει κάπως έτσι: …/cliffordwesselG12-34FG567

Για καλή σας τύχη, το linkedIn παρέχει τη δυνατότητα να αλλάξετε το παραπάνω URL. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να επιλέξετε ένα ξεκάθαρο URL της επιλογής σας, το οποίο θα εμφανίζετε στο βιογραφικό ή στις επαγγελματικές σας κάρτες.

Ας δούμε λοιπόν πως μπορείτε να το αλλάξετε:

Πλοηγηθείτε στο πεδίο “Edit your public profile”

Στο επάνω δεξιά μέρος της σελίδας, μπορείτε να τροποποιήσετε το URL όπως φαίνεται στην εικόνα παρακάτω. Εάν το μικρό σας όνομα και επίθετο δεν χρησιμοποιείται ήδη από κάποιον άλλο χρήστη του LinkedIn, τότε μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε εσείς. Προτιμήστε να κρατήσετε απλό και επαγγελματικό το όνομα στο τέλος του URL σας αποφεύγοντας επιλογές του τύπου /cliffordwessel21 /, cliffordwessel1990 που θα παρέπεμπαν σε random ψευδώνυμα του Facebook.

Βήμα 4: Γράψτε μια μικρή περίληψη

Ακριβώς κάτω από την εικόνα προφίλ, το όνομα, την τοποθεσία και το πεδίο κλάδου και εκπαίδευσης, υπάρχει ένα ακόμη πεδίο στο οποίο έχετε τη δυνατότητα να γράψετε μια μικρή περίληψη για τον εαυτό σας. Το πεδίο της περίληψης αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία, τόσο για περάσετε τα μηνύματα που θέλετε, όσο και για να χρησιμοποιήσετε μέσα σε αυτό όλες τις λέξεις κλειδιά της επιλογής σας. Για να ξεκινήσετε να συμπληρώνετε άμεσα το πεδίο της περίληψης, σας προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε πολλά από αυτά που έχετε ήδη γράψει μέσα στο βιογραφικό σας.

Η περίληψή σας θα μπορούσε να μοιάζει κάπως έτσι:

Ένας σύμβουλος καριέρας με παραπάνω από 15 χρόνια εμπειρίας στην υποστήριξη επαγγελματιών, ηγετών, στελεχών και επιχειρηματιών σε κλάδους όπως το IT, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τη φαρμακοβιομηχανία, την εκπαίδευση, την ψυχική υγεία, τα λογιστικά και πολλά άλλα. Εξειδικεύομαι στην ανάπτυξη εσωτερικών λύσεων που απαντούν στο ερώτημα «Τι ακολουθεί τώρα;» ή «Με τι θα ασχοληθώ όταν θα μεγαλώσω;» και είμαι προσιτός, δημιουργικός, διασκεδαστικός και αποτελεσματικός. Διαθέτω επίσης το προνόμιο να έχω συνεργαστεί με πελάτες που βρίσκονται μέσα σε 6 διαφορετικές ηπείρους.

Γενικά, σας προτείνουμε να γράψετε την περίληψη σε πρώτο πρόσωπο, με μοναδική εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία απευθύνεστε σε βιομηχανίες που απαιτούν έναν αρκετό επίσημο τρόπο γραφής. Σε μια τέτοια περίπτωση θα σας προτείναμε να αλλάζατε τον τρόπο γραφής σας σε τρίτο πρόσωπο. Ο καλύτερος τρόπος για να εντοπίσετε τον κατάλληλο τρόπο γραφής είναι να κάνετε μια μικρή έρευνα σε προφίλ άλλων επαγγελματιών παρόμοιας ειδικότητας με της δικής σας. Ψάξτε λοιπόν για 20-4ο τέτοια άτομα και δείτε σε ποιο πρόσωπο γράφουν, παίρνοντας ταυτόχρονα κι άλλες ιδέες για την περίληψή σας.

Κρατήστε στο μυαλό σας, επίσης, πως το LinkedIn σας επιτρέπει να γράψετε έως και 2000 λέξεις στην περίληψή σας (συμπεριλαμβανομένων των κενών), οπότε το μόνο που σας περιορίζει είναι η ίδια σας η φαντασία.

Βήμα 5: Αναλύστε τις επαγγελματικές σας δεξιότητες

Αρχικά, τα guidelines για τη συμπλήρωση των επαγγελματικών εμπειριών σας στο LinkedIn, αφορούσαν την απλή καταγραφή τρεχόντων και προηγούμενων εμπειριών σας. Ωστόσο, υπάρχουν έρευνες που αποδεικνύουν πως κάτι τέτοιο από μόνο του δεν είναι αρκετό. Σύμφωνα με αυτές, υπάρχει μια επιπλέον μεταβλητή που πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν κατά τη συμπλήρωση των επαγγελματικών εμπειριών σας και αυτή είναι η «πυκνότητα των λέξεων κλειδιών». Ο όρος αυτός πρακτικά σημαίνει το πόσες φορές επαναλαμβάνεται μια λέξη κλειδί μέσα στο προφίλ σας. Για παράδειγμα, εάν η λέξη «Πωλητής» επαναλαμβάνεται 3 φορές στο προφίλ ενός ατόμου Α και 37 φορές στο προφίλ ενός ατόμου Β, τότε το άτομο Β θα έχει καλύτερη απόδοση στα αποτελέσματα αναζήτησης με αντικείμενο έναν Πωλητή.

Ωστόσο, κάτι τέτοιο φαίνεται να μην αρέσει στους πελάτες μας ακριβώς όσο δεν αρέσει και σε εμάς τους ίδιους. Μοιάζει ένας «φθηνός» και «πονηρός» τρόπος μέσα από τον οποίο μπορεί κάποιος να προωθήσει το προφίλ του. Όπως και να έχει, η πραγματικότητα είναι πως κατά την προσπάθεια σας για αναζήτηση εργασίας, περνάτε συνήθως από 3 προκλήσεις:

Η πρώτη πρόκληση αφορά τον τρόπο λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπολογιστών

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, όσο και αν αυτό σας φαίνεται περίεργο, δεν είναι σε θέση να ξεχωρίσουν τη σύνταξή των προτάσεων και ανταυτού μετρούν απλά κάποιες «λέξεις κλειδιά». Μια λέξη κλειδί θεωρείται οποιαδήποτε λέξη περιγράφει μια σημαντική δεξιότητα ή επαγγελματική εμπειρία που διακατέχετε. Ο πιο εύκολος τρόπος για να βρείτε τις καταλληλότερες λέξεις κλειδιά, είναι να διαβάσετε το βιογραφικό σας σημείωμα και να υπογραμμίσετε  όλες τις κύριες λέξεις που σας περιγράφουν. Έπειτα, χρησιμοποιήστε το LinkedIn για να εντοπίσετε τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούν και άλλα άτομα που δραστηριοποιούνται σε παρόμοιο τομέα απασχόλησης με εσάς. Τέλος, αναζητήστε 5-10 αγγελίες εργασίας στον τομέα σας. Διαβάστε καλά τις αγγελίες αυτές και ψάξτε για τις λέξεις κλειδιά που μπορεί να κρύβουν μέσα τους.

Η δεύτερη πρόκληση περιλαμβάνει την επιλογή σας για συνέντευξη από κάποιον υπεύθυνο προσλήψεων

Κρατήστε στο μυαλό σας πως ένας υπεύθυνος προσλήψεων, μπορεί να περάσει ανάμεσα από κυριολεκτικά εκατοντάδες προφίλ ή βιογραφικά υποψήφιων εργαζομένων, προτού να καταλήξει σε 2 ή 3 τελικούς υποψηφίους  με τους οποίους και θα μπορέσει να προχωρήσει σε συνέντευξη.  Είναι αναγκαίο λοιπόν να τους κεντρίσετε το ενδιαφέρον κάνοντας τους να πιστέψουν πως ο χρόνος μαζί σας δεν θα είναι λίγος ακόμα χαμένος χρόνος. Για να το καταφέρετε αυτό, είναι σημαντικό να καλύψετε 3 περιοχές : γενικό πλαίσιο, δράσεις και αποτελέσματα. Ιδανικά, οτιδήποτε κι αν γράψετε στο πεδίο επαγγελματικής εμπειρίας, πρέπει να ξεκινά με ένα γενικότερο πλαίσιο στο οποίο θα αναφέρονται στοιχεία όπως: τι κάνει η εταιρία σας, πόσο μεγάλη είναι, που στοχεύει, τι εμπόδια έχει αντιμετωπίσει στο παρελθόν και άλλα. Στις δράσεις, περιλαμβάνονται επιπρόσθετες λεπτομέρειες σχετικά με την εμπειρία σας. Εάν για παράδειγμα, εργαστήκατε στο παρελθόν ως μέρος κάποιας ομάδας, είναι σημαντικό να περιγράψετε ακριβώς την συνεισφορά σας σε αυτήν. Κάτι τελευταίο που θα μπορούσατε να προσθέσετε για να το κάνετε πιο ενδιαφέρον, είναι μια αναφορά σε μερικά από τα επιτεύγματα που κατορθώθηκαν από τις δράσεις σας.

Βήμα 6: Προσθέστε 5 ή περισσότερα skills

Το LinkedIn φαίνεται να έχει κάνει μόνο μικρές αλλαγές στον τομέα των δεξιοτήτων. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως μπορείτε προσθέσετε ακόμα τον ίδιο αριθμό των 50 δεξιοτήτων που μπορούσατε και πριν, και σας προτείνουμε να το κάνετε κρατώντας τον αριθμό αυτό μεταξύ του 40 και του 50. Σε πολύ απλά λόγια, όσο περισσότερες δεξιότητες έχετε συμπληρώσει στο προφίλ σας, τόσο μεγαλύτερες θα είναι και οι πιθανότητες να εμφανιστεί το προφίλ σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Ο ευκολότερος τρόπος να ξεκινήσετε είναι κοιτάζοντας στις λέξεις κλειδιά που ορίσατε σε προηγούμενο βήμα. Πολλές από αυτές θα έπρεπε να περιγράφουν τις βασικότερες δεξιότητες που σας χαρακτηρίζουν. Θυμηθήτε πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό να συμπεριλάβετε όλους τους όρους, τους οποίους χρησιμοποιούν οι διαφορετικές εταιρίες για να περιγράψουν τις δεξιότητές σας. Για παράδειγμα, εάν μια εταιρία χρησιμοποιεί τον όρο «sales» για μια δεξιότητά σας, ενώ παράλληλα μια άλλη χρησιμοποιεί τον όρο «business development», φροντίστε να συμπεριλάβετε και τους δύο. Ποτέ δεν μπορείτε να είστε σίγουροι για τον ποιόν από τους δύο θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ένας υπεύθυνος προσλήψεων κατά την αναζήτησή του για προσωπικό.

Προκειμένου να προσθέσετε, τροποποιήσετε ή γενικά να διαχειριστείτε τις δεξιότητές σας, αρκεί να κάνετε κλικ στην επιλογή «Add new skill» που βρίσκεται στο πάνω δεξί μέρος της οθόνης σας,  όπως φαίνεται και στην παραπάνω εικόνα. Επίσης, για να διαγράψετε μια δεξιότητα από το προφίλ σας, μπορείτε να πατήσετε πάνω στο μπλε μολυβάκι δίπλα από το  «Add new skill» που αναφέραμε λίγο πριν, και στη συνέχεια να διαγράψετε το skill που θέλετε πατώντας το Χ που βρίσκετε δίπλα του. Μπορείτε επίσης να αλλάξετε τη σειρά που εμφανίζονται τα skills κρατώντας πατημένο το κλικ του ποντικιού σας επάνω στις 4 οριζόντιες γραμμές, και έπειτα σέρνοντας όπου εσείς θέλετε.

Υπάρχουν πολλές φορές που,εκτός από εσάς τους ίδιους, προσθέτουν δεξιότητες στο προφίλ σας και άτομα μέσα από το επαγγελματικό σας δίκτυο. Για αυτό το λόγο είναι καλό να γνωρίζεται πως θα κρατήσετε οργανωμένο και καθαρό το πεδίο των δεξιοτήτων σας.

Επίσης, κάθε φορά που προσθέτετε μια δεξιότητα να χρησιμοποιείτε, όπου είναι αυτό δυνατό,  κάτι από το drop down menu που εμφανίζεται όσο εσείς πληκτρολογείτε ένα-ένα τα γράμματα της δεξιότητάς σας. Για παράδειγμα, στο στιγμιότυπο οθόνης  παρακάτω, φαίνεται πως όσο πληκτρολογούμε τη λέξη «Engineer» εμφανίζονται προτάσεις αυτοσυμπλήρωσης από την ίδια την πλατφόρμα του LinkedIn. Αυτό σημαίνει πως οι δεξιότητες που εμφανίζονται αυτόματα κάτω από αυτό που πληκτρολογείτε, έχουν χρησιμοποιηθεί ξανά στο παρελθόν είτε από άλλους χρήστες του LinkedIn είτε από τους ίδιους τους υπεύθυνους προσλήψεων κατά τις αναζητήσεις τους για σχετικό προσωπικό.

Βήμα 7: Συμπληρώστε το ιστορικό εκπαίδευσής σας

Αυτό το βήμα είναι αρκετά απλό σε σχέση με τα προηγούμενα. Να αναφέρουμε δύο γρήγορα tips:

  1. Καθώς πληκτρολογείτε το όνομα του πανεπιστημίου στο οποίο φοιτήσατε, από κάτω συνήθως αρχίζουν και εμφανίζονται προτεινόμενες επιλογές. Κάνετε κλικ σε μια επιλογή που διαθέτει λογότυπο δίπλα από το όνομα όπου είναι αυτό δυνατόν. Τα λογότυπα και οι εικόνες γενικά, είναι ικανά να προσδώσουν αξιοπιστία και οπτική προσέλκυση. Το ίδιο tip ισχύει και για τη λίστα των προηγούμενων εμπειριών σας (αν υποθέσουμε πως η εταιρία που εργαζόσασταν διαθέτει σελίδα στο LinkdedIn).
  2. Δημιουργήστε εξειδικεύσεις κάτω από κάθε πεδίο εκπαίδευσης όπου θα μπορέσετε να εισάγεται λέξεις κλειδιά της επιθυμίας σας.

Βήμα 8: Συνδεθείτε με περισσότερες από 50 επαφές

Το LinkedIn έχει τη δυνατότητα να εμφανίζει στο προφίλ σας έναν μέγιστο αριθμό 500 connections. Aς δούμε μερικούς από τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσετε να χτίσετε ένα τόσο μεγάλο επαγγελματικό δίκτυο.

  1. Στην πάνω μέρος της σελίδας και περίπου στη μέση, κάνετε κλικ στο “My Network” και στη συνέχεια επιλέξτε «Add Contacts»
  2. Εάν διαθέτετε λογαριασμό στο Gmail, το Yahoo, ή το hotmail, τότε μπορείτε να παραχωρήσετε δικαιώματα στο LinkedIn προκειμένου να κοιτάξει μέσα σε αυτούς τους λογαριασμούς για ενδεχόμενες επαφές σας που βρίσκονται ήδη στο LinkedIn (πορτοκαλί βέλος στο στιγμιότυπο οθόνης). Για να διατηρήσετε το προφίλ σας οργανωμένο και καθαρό, προτείνουμε να κοιτάξετε τις επαφές που εισήχθηκαν μια-μια και να κάνετε dismiss εκείνες που δεν σας ενδιαφέρουν. Το LinkedIn διαθέτει, επίσης, και επιλογή πρόσκλησης των ατόμων που δεν είναι ήδη εγγεγραμμένοι στην πλατφόρμα. Προσκαλέστε λοιπόν όλους εκείνους που πιστεύετε πως μπορούν να σας ωφελήσουν. 
  3. Μπορείτε επίσης να επεκτείνετε το δίκτυό σας, αποδεχόμενοι προσκλήσεις από άτομα που δεν γνωρίζετε και σας προσελκύουν μέσω της καρτέλας «People you may know»
  4. Ο συγχρονισμός του LinkedIn με λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, θα ήταν επίσης μια πολύ καλή ιδέα για να εντοπίσετε άτομα από το παρελθόν τα οποία πλέον είχατε ξεχάσει.

 

 

 

Share This

Leave a Comment