B2C marketing: Η αξία του content, social marketing και SEO

B2C marketing: Η αξία του content, social marketing και SEO

To Business 2 Customer αναφέρεται σε όλες τις τακτικές και καλύτερες πρακτικές, που χρησιμοποιούνται για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών σε πελάτες.

Υπάρχουν αρκετές διαφορές ανάμεσα στο B2C και το B2B μάρκετινγκ, με μια εκ των οποίων να αφορά την ικανότητα που έχει το B2C να κάνει επίκληση στο συναίσθημα, σε αντίθεση με το B2C που είναι καλύτερο στην απλή επίδειξη της αξίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Targeting consumers across digital channels

Όπως και στις περισσότερες μορφές του μάρκετινγκ, έτσι και στο B2C, η διείσδυση της τεχνολογίας ολοένα και περισσότερο στις ανθρώπινες ζωές, έχει προκαλέσει την ανάγκη για αύξηση των καναλιών που χρησιμοποιούνται μέσα σε μια καμπάνια B2C. Επίσης, η τεχνολογία έχει δώσει τη δυνατότητα στις εταιρίες, να χρησιμοποιούν διαφορετικές τεχνικές στη στρατηγική που εφαρμόζουν μεταξύ των διαφορετικών καναλιών, ανάλογα με τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού που θα είναι πιο πιθανό να προσεγγίσει το κάθε κανάλι.

Το πόσο δημοφιλές ή αποδοτικό είναι ένα κανάλι, διαφοροποιείται από το μέγεθος και το είδος του κοινού το οποίο διαθέτει. Σύμφωνα με έρευνα του Pew, το 33% των ενήλικων μεταξύ 18 και 39 ετών, φαίνεται να απευθύνονται πρώτα στο διαδίκτυο όταν ψάχνουν πληροφορίες για μια τοπική επιχείρηση, με ένα χαμηλότερο ποσοστό της τάξεως του 26% να αποτελείται από ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας που βασίζονται κυρίως στη χρήση του διαδικτύου για την αναζήτηση κοντινών επιχειρήσεων.

Σε επιχειρήσεις B2C όπως καφετέριες και bars, το διαδίκτυο αποτελεί και την αρχή κάθε έρευνας που πραγματοποιεί η επιχείρηση πριν από την έναρξη μιας καμπάνιας.

B2C content marketing

Το διαδίκτυο έχει αποτελέσει ένα εξαιρετικό μέσο για την παράδοση σχετικού περιεχομένου και πληροφοριών, περισσότερο σχεδιασμένων για να εμπνεύσουν προοπτική και να δημιουργήσουν ζήτηση, παρά να προωθήσουν απλά ένα brand. Το επώνυμο περιεχόμενο φαίνεται να ανεβάζει ολοένα και περισσότερο τη θέση του εντός της αγοραστικής διαδικασίας, καθώς περισσότερο από το ένα τέταρτο του συνόλου των καταναλωτών (26%) αναφέρουν πως επισκέπτονται πρώτα τις ιστοσελίδες των επιχειρήσεων για πληροφορίες προτού προβούν σε οποιαδήποτε αγορά.

Στη γλώσσα του content marketing, οι B2C επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν πιο κοντά στην επιτυχία χρησιμοποιώντας blog, γραμμένα με τρόπο στοχευμένο, έτσι ώστε να προσεγγίζουν καταναλωτές που μπορεί να ενδιαφέρονται για μοναδικά προϊόντα. Η δημιουργία αγοραστικών προφίλ (personas) σχεδιασμένων να εξυπηρετούν προκαθορισμένα σετ επιχειρησιακής προοπτικής, και η δημιουργία περιεχομένου που είναι δυνατό να χρησιμοποιήσει την κάθε αυτή προοπτική για να δεσμεύσει ένα ευρύτερο κοινό, αποτελούν δημοφιλείς τακτικές στο σύγχρονο content marketing.

Έρευνα που προέρχεται από το Technorati αναφέρει πως σχεδόν το 80% των επιχειρηματιών που διατηρούν κάποιο blog δηλώνουν πως το περιεχόμενο του τελευταίου έχει βοηθήσει στη βελτίωση της επιχείρησής τους. Παράλληλα με τους επιχειρηματίες, παρόμοια βελτίωση φαίνεται να παρατηρούν ακόμα και οι εταιρικοί bloggers σε ποσοστό που ανέρχεται στο 70%. Ειδικότερα, οι τελευταίοι δηλώνουν πως οι εταιρίες για τις οποίες δουλεύουν παρουσιάζουν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σαν αποτέλεσμα του blog marketing.

Η αξία του SEO στο B2C και το social marketing

Καθώς οι καταναλωτές ψάχνουν για ονόματα προϊόντων ή για περιεχόμενο που σχετίζεται με τις ενδεχόμενες αγορές τους, ένα site με δυνατή παρουσία στις μηχανές αναζήτησης και στα κοινωνικά δίκτυα, είναι δυνατό να παρουσιάζει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Οι επιχειρηματίες του B2C πρέπει να κατανοήσουν τη δύναμη και την αξία που διαθέτει η ανάπτυξη μιας καλής στρατηγικής σχετικής με τις λέξεις κλειδιά. Μαζί με αυτό, κρατήστε στο μυαλό σας ότι πλέον πολλοί καταναλωτές χρησιμοποιούν έως και 4 λέξεις προκειμένου να πραγματοποιήσουν μια αναζήτηση.

Ακόμα και για τους καταναλωτές που δεν προτιμούν το διαδίκτυο για τις αγορές των προϊόντων τους, η δυνατότητα αναζήτησης πληροφοριών σχετικών με τα προϊόντα που ενδέχεται να αγοράσουν, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα όχι μόνο για την επιλογή του σωστού προϊόντος αλλά και για το αν θα αγοράσουν γενικότερα κάποιο προϊόν από μια επιχείρηση.

Σύμφωνα με στοιχεία της Google, υπάρχει ένα 27% καταναλωτών που χρησιμοποιούν τη μηχανή αναζήτησης για να βρουν κάποιο προϊόν ακόμα και όταν βρίσκονται μέσα στο ίδιο το κατάστημα. Ακόμη, ένας καταναλωτής φαίνεται πως επισκέπτεται τουλάχιστον 10 πηγές (που βρίσκει μέσω των μηχανών αναζήτησης ή των social media) πριν να οριστικοποιήσει την επιλογή του σε ένα συγκεκριμένο προϊόν. Να θυμάστε πως το SEO και το social marketing μαζί, έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν τα κλικ σε ένα site έως και 94% κατά μέσο όρο.

Πηγή: www.commerce.gr

 

Share This

Leave a Comment