4 Instagram analytics εργαλεία για την επιχείρησή σας

4 Instagram analytics εργαλεία για την επιχείρησή σας

Τίποτα δεν θα εντυπωσιάσει περισσότερο το ερωτικό αντικείμενο του πόθου σας στο πρώτο σας ραντεβού, από την εμπειρία και την εξειδίκευσή σας σε ότι αφορά τα Instagram analytics. Εντάξει, προφανώς και όχι, αλλά αν από την άλλη διαχειρίζεστε τα social media για λογαριασμό ενός brand, τότε τα Instagram analytics αποτελούν σίγουρα έναν παράγοντα αποφασιστικής σημασίας που σίγουρα αξίζει την αμέριστη προσοχή σας.

Θα επενδύσετε λοιπόν σημαντικό χρόνο και προσπάθεια για τον καταρτισμό και την εφαρμογή της στρατηγικής σας στο Instagram και προφανώς θέλετε να διαπιστώσετε τους τομείς στους οποίους ο κόπος σας ξεπληρώνεται με αντίστοιχα αποτελέσματα. Αυτό θα σας βοηθήσει να αντιληφθείτε ποιες τακτικές, προσεγγίσεις και περιεχόμενο λειτουργεί βέλτιστα και χρησιμοποιώντας τα δεδομένα και την πληροφόρηση, έχετε τα εφόδια και το οπλοστάσιο για να σχεδιάσετε τις μελλοντικές σας καμπάνιες. Τι είδους περιεχόμενο λειτουργεί βέλτιστα με τους followers σας; Πως τα πάνε τα videos που αναρτάτε στο Instagram; Ποια hashtags δημιουργούν την καλύτερη απήχηση για το brand; Αυτές και αρκετές ακόμα είναι ερωτήσεις που μπορούν να απαντηθούν με τη βοήθεια των Instagram analytics.

Όπως συμβαίνει με κάθε εργασία, τα κατάλληλα εργαλεία μπορούν να σας διευκολύνουν να δουλέψετε με τα Instagram analytics.

Τι είναι τα Instagram analytics

Όταν σκεφτόμαστε πως μπορούμε να μετρήσουμε την επιτυχία στα social media, τα analytics είναι σίγουρα το σημείο αφετηρίας. Αν δεν υπάρχουν μετρήσεις των προσπαθειών σας στα social media, πως θα καταφέρετε να διαπιστώσετε αν η στρατηγική που εφαρμόζετε λειτουργεί με τον βέλτιστο τρόπο; Χρησιμοποιήστε τα analytics για να θέσετε και να καταγράψετε τους κύριους σκοπούς σας και στη συνέχεια δημιουργήστε βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους προς την επίτευξη των οποίων θα εργάζεστε. Τα Instagram analytics πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριληφθούν σε όλο το social media reporting που κάνετε.

Αν και υπάρχουν παραλλαγές στην παρακάτω λίστα, ανάλογα με το brand και τους επιχειρηματικούς σας στόχους, τα παρακάτω στοιχεία είναι κατά κανόνα αυτά στα οποία πρέπει να επικεντρώνεστε για την στρατηγική σας.

– Followers, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης/μείωσης του όγκου τους
– Likes και σχόλια (αλληλεπίδραση/σύμπλεξη)
– Χρήση hashtags
– Click-through τιμές για το URL του bio σας
– Mentions
– Συχνότητα αναρτήσεων
– Δημογραφικά στοιχεία
– Σύμπλεξη/αλληλεπίδραση με βάση το χρόνο (π.χ πότε οι αναρτήσεις σας κερδίζουν τα περισσότερα likes)
– Πωλήσεις μέσω Instagram (π.χ δημιουργία ενός συγκεκριμένου κουπονιού προσφοράς για το Instagram κλπ.)

Το να γνωρίζετε τι πρέπει να προσέξετε αποτελεί τη μισή μάχη που πρέπει να δώσετε και είναι συνεπώς εξαιρετικά κρίσιμο να γνωρίζετε επίσης γιατί τα Instagram analytics είναι τόσο σημαντικά και πως μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε με τρόπο που προσφέρει το μεγαλύτερο νόημα και απαντάει στην επιχείρηση και το brand που εκπροσωπείτε.

Γιατί είναι σημαντικά τα Instagram analytics

Μπορεί να σκέφτεστε πως η στρατηγική σας για το Instgram είναι εξαιρετική χωρίς να υπολογίζετε μετρήσεις και analytics. Αλλά έχει πραγματικά μεγάλη αξία να γνωρίζετε πως τα πηγαίνει το περιεχόμενό σας και αν όλες οι προσπάθειές σας αποδίδουν καρπούς. Για το λόγο αυτό τα analytics είναι σημαντικά γιατί σας επιτρέπουν να:

– Αναπτύξετε νέες ιδέες
– Μάθετε ποιά είναι η καλύτερη ώρα δημοσίευσης των αναρτήσεων
– Να εντοπίσετε και να αναγνωρίσετε τους επιδραστικούς χρήστες στα social media
– Να διαπιστώσετε τι τύποι περιεχομένου δημιουργούν τα μεγαλύτερα επίπεδα σύμπλεξης/αλληλεπίδρασης με το κοινό σας
– Να προβλέψετε τα σημεία της μέγιστης αλληλεπίδρασης
– Να αποκτήσετε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να παραμείνετε ηγέτης των εξελίξεων στον τομέα δραστηριοποίησής σας στην αγορά.

Τα analytics αποτελούν τον παράγοντα κλειδί που παίζει τον πιο αποφασιστικό ρόλο για την επιτυχία στα social media. Το επόμενο βήμα είναι να αντιληφθείτε πως ακριβώς πρέπει να προσεγγίσετε τα Instagram analytics για τη δική σας επιχείρησή.

Πως να καταγράφετε/χρησιμοποείτε τα Instagram analytics

Το να αντιληφθείτε πως να καταγράφετε και να βγάζετε νόημα και ουσία από τα analytics, αποτελεί μια δεξιότητα που η συντριπτική πλειοψηφία των social media managers είναι απαραίτητο να κάνει κτήμα της (αν δεν το έχει ήδη κάνει). Μερικές φορές η διαδικασία του να αντιληφθεί κανείς από που να αρχίσει μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Για να σας βοηθήσουμε προτείνουμε να ενσωματώσετε τα παρακάτω βήματα στο πλάνο σας.

Οι καλύτερες προσεγγίσεις

1) Ξεκαθαρίστε τους επιχειρηματικούς και social media στόχους σας. Τι θέλετε να πετύχετε με τη δραστηριοποίησή σας στα social.
2) Αναπτύξτε τη στρατηγική για το περιεχόμενο. Αντιληφθείτε ποιο είναι το κοινό σας και τι τύπου περιεχομένου θα δημοσιεύετε.
3) Χρησιμοποιήστε αναφορές για να καταγράψετε την πρόοδό σας και τσεκάρετε αυτά τα reports συχνά για να δείτε την απόδοση της κάθε σας καμπάνιας.

Εργαλεία Ιnstagram analytics

Όπως ήδη αναφέρθηκε, τα κατάλληλα εργαλεία μπορεί να κάνουν τη διαφορά. Κάθε ένα από τα παρακάτω εργαλεία σας παρέχει τουλάχιστον ένα καινούργιο κομμάτι δεδομένων και πληροφορίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να σας βοηθήσουν να επεκτείνετε και να βελτιώσετε τις προσπάθειές σας στο Instagram.

Locowise

Το συγκεκριμένο εργαλείο εξασφαλίζει πως η social media στρατηγική σας κινητοποιείται και χρησιμοποιεί ως καύσιμο τα αποτελέσματα και όχι τις υποθέσεις, χρησιμοποιώντας analytics που διαθέτουν απόλυτη ακρίβεια. Αν και η πληρωμένη έκδοση είναι σαφώς περιεκτικότατη, τα δωρεάν εργαλεία εμπεριέχουν Twitter Analyser, Fanbase Predictor, Facebook Page Analyser και φυσικά και Instagram analyser για να σας παρέχουν μια γρήγηρη και εύκολη εποπτεία του προφίλ και της αποτελεσματικότητας. Ο Instagram analyser σας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψετε πως τα πάτε σε ότι αφορά την αύξηση του όγκου των followers αλλά και την αλληλεπίδραση μαζί τους. Το interface είναι εύχρηστο και οπτικά άρτιο και σας παρέχει όλες τις βασικές μετρήσεις.

Squarelovin

Πρόκειται για ένα δωρεάν εργαλείο που σας επιτρέπει να συνδεθείτε μέσω desktop και να δείτε εύκολα τα πιο σημαντικά Instagram analytics όπως likes, σχόλια, το περιεχόμενο που αποδίδει καλύτερα, τις καλύτερες ώρες για να δημοσιεύετε, τα φίλτρα που λειτουργούν καλύτερα για την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενό σας, δημογραφικά στοιχεία, αύξηση του όγκου των followers καθώς και followers που χάσατε με βάση εβδομαδιαία δεδομένα. Μπορείτε να δείτε συνολικά δεδομένα analytics για τον λογαριασμό σας, αλλά και για συγκεκριμένες αναρτήσεις.

Union Metrics

Αν και παρέχονται τόσο δωρεάν όσο και πληρωμένες εκδόσεις, η δωρεάν επιλογή είναι εξαιρετική και χρησιμοποιεί τους αλγορίθμους από την επί πληρωμή υπηρεσία των Instagram analytics. Όπως εξηγείται στην ιστοσελίδα τους τα Union metrics απαντούν στις εξής ερωτήσεις:
– Ποιές είναι οι καλύτερες ώρες για να δημοσιεύετε περιεχόμενο στο Instagram;
– Ποια hashtags πρέπει να χρησιμοποείτε για τη μέγιστη σύμπλεξη/αλληλεπίδραση
– Τι τύπους περιεχομένου πρέπει να δημοσιεύετε συχνότερα ή λιγότερο συχνά από ότι ήδη κάνετε;
– Ποιοι είναι οι κορυφαίοι οπαδοί του λογαριασμού σας;

Social Rank

Πρόκειται για ένα εργαλεί που για καιρό είναι από τα αγαπημένα και δημοφιλή για τα Twitter analytics, όμως πλέον η πλατφόρμα συμπεριλαμβάνει και Instagram analytics. Με υπηρεσίες που επικεντρώνονται κυρίως στους followers, το SOcial Rank σας επιτρέπει να ταξινομήσετε και να φιλτράρετε τους followers σας με βάση την τοποθεσία, keywords, αυτούς με τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση, με τη μεγαλύτερη αξία καθώς και πολλά ακόμα διαφορετικά και χρήσιμα κριτήρια. Μπορείτε έτσι να αντιληφθείτε τι ακριβώς θέλει το κοινό σας και να έχετε έναν υπερπολύτιμο σύμμαχο σε σχέση με το μελλοντικό περιεχόμενο που θα αναρτήσετε.

Share This

Leave a Comment