3 τρόποι με τους οποίους οι μητέρα σου χρησιμοποιεί καλύτερα το Facebook από εσένα

3 τρόποι με τους οποίους οι μητέρα σου χρησιμοποιεί καλύτερα το Facebook από εσένα

Ένα ποσοστό της τάξης του 72% των ενήλικων αμερικανών χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιεί το Facebook. Αυτό συμπεριλαμβάνει ένα ποσοστό του 79% χρηστών της δημογραφικής ομάδας 30-49 ετών, καθώς και ένα της τάξης του 64% για τη δημογραφική ομάδα 50-64 ετών. Όλοι αυτοί οι ενήλικες χρήστες γίνονται με διαρκώς αυξανόμενους ρυθμούς power-users, καταφέρνοντας να αποκομίσουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη από την πλατφόρμα και πιθανότατα η μητέρα σας συμπεριλαμβάνεται σε αυτούς.

Το επιχείρημα που θα προσπαθήσουμε να αποδείξουμε στο παρακάτω κείμενο, υποστηρίζει πως αν όλοι οι χρήστες χρησιμοποιούσαν το Facebook με ορισμένους τρόπους τους οποίους εφαρμόζουν οι μητέρες τους για τη διαδικτυακή τους παρουσία στον κολοσσό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τότε οι νεαρότεροι ενήλικες θα κατάφερναν να απολαύσουν πολύ περισσότερο το συγκεκριμένο κοινωνικό κανάλι. Ακολουθούν τρεις τρόποι με τους οποίους η μητέρα σου, χρησιμοποιεί καλύτερα το Facebook από εσένα.

Οι φίλοι της στο Facebook είναι πραγματικοί της φίλοι

Τα τελευταία χρόνια, το Facebook έχει μετατραπεί σε έναν διαγωνισμό δημοτικότητας για μεγάλο ποσοστό ανθρώπων. Οι χρήστες ασθμαίνουν σε μια αέναη μάχη να αποκτήσουν τους περισσότερους φίλους σε σχέση με αυτούς που διαθέτουν άλλοι χρήστες στο δίκτυό τους. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας έχει μετατρέψει το News Feed των λογαριασμών τους σε μια… χωματερή πληροφοριών για τις οποίες στην πραγματικότητα δεν ενδιαφέρονται στο παραμικρό.

Αυτό που πραγματικά συμβαίνει είναι πως η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών δεν ενδιαφέρονται καθόλου αν ο τύπος που γνωρίσε στο πάρτι της φίλης της συντρόφου του πριν από δυο καλοκαίρια, ντύθηκε Miley Cyrus τις απόκριες… Με τόσο μεγάλο όγκο εντελώς άχρηστης πληροφορίας να κατακλύζει το feed μας, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός πως μεγάλο μέρος του κοινού αρχίζει και παραμελεί το Facebook και προτιμά σταδιακά όλο και περισσότερο μια πολύ περισσότερο προσωποποιημένη συνολική εμπειρία που προσφέρουν πλέον δίκτυα όπως το Snapchat, αλλά και αρκετά ακόμα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ας πάμε τώρα στις μητέρες μας. Αν και όλοι γνωρίζουμε πολλές ιδιαίτερα κοινωνικές μητέρες που παίζουν το παιχνίδι με τους διαδικτυακούς φίλους εξαιρετικά καλά και πολύ πιο άρτια από ότι ίσως φανταζόμαστε, μπορεί ο καθένας μας να διαπιστώσει πως οι περισσότερες από αυτές έχουν λίστες φίλων στο Facebook που δεν περιλαμβάνουν περισσότερους από 100 χρήστες. Αυτό βασικά συμβαίνει γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των μαμάδων μας, προσέγγισε το Facebook ως ένα εργαλείο για να συνδεθεί με πραγματικούς φίλους και όχι με όλες τις περιστασιακές τους γνωριμίες. Πιθανότατα αυτό προέρχεται από μια υγιέστατη διστακτικότητα και απροθυμία να μοιραστούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και εμπειρίες με ανθρώπους που τους είναι ουσιαστικά ξένοι.

Ανεξάρτητα από την αιτιολόγηση για το γεγονός που περιγράφεται παραπάνω, πολλές μητέρες περιηγούνται στα feeds τους στο Facebokk και διαβάζουν και παρακολουθούν πράγματα που πραγματικά τους ενδιαφέρουν και είναι αξιόλογα για αυτές. Βλέπουν φωτογραφίες και αναρτήσεις από πραγματικούς φίλους και αυτή η οικειότητα και η άνεση τις κάνει ακόμα περισσότερο επιρρεπείς και τις δελεάζει περισσότερο να μοιραστούν, να αλληλεπιδράσουν, να σχολιάσουν και να πατήσουν το κουμπί του like. Αν το feed σας στο Facebook ήταν γεμάτο από πραγματικά στενούς φίλους ή/και συνεργάτες, δεν θα είχατε την τάση να χρησιμοποιείτε περισσότερο το Facebook και να είστε σαφώς πιο ενεργός σε αυτό;

Σχολιάζει κατά συρροή

Από τους 500 ή περισσότερους φίλους που οι νεαρότεροι σε ηλικία έχουν στο Facebook, η συντριπτική πλειοψηφία σχολιάζει και αλληλεπιδρά με διάφορους τρόπους σε τακτική βάση, σε ποσοστό που δεν ξεπερνά το 10% αυτών των διαδικτυακών φίλων. Αυτό προφανώς σχετίζεται με το αδιαμφισβήτητο γεγονός πως οι περισσότερες από αυτές τις επαφές δεν είναι πραγματικοί φίλοι, αλλά περιστασιακές γνωριμίες.

Έχει όμως επίσης να κάνει με το γεγονός πως το Facebook έχει μετατραπεί εσχάτως σε ένα άγονο τοπίο σε ότι αφορά τη σύμπλεξη και την αλληλεπίδραση. Όταν το Facebook λανσάρισε το κουμπί του Like το 2009 (για να το επεκτείνει με τα Reactions το 2016), δεν επιθυμούσε πιθανότατα να αντικαταστήσει με αυτό τα σχόλια. Στην πραγματικότητα όμως η εμπειρία έδειξε πως κάτι τέτοιο συνέβη τελικά και αυτό ισχύει για τους περισσότερους νεαρούς χρήστες του Facebook. Κάθε ημέρα γινόμαστε μάρτυρες αναρτήσεων με περισσότερα από 20 Likes και άλλα Reactions, τα οποία όμως δεν έχουν να επιδείξουν ούτε ένα σχόλιο. Αν και η σιωπηρή αποδοχή δεν είναι προφανώς κάτι κακό, το αντίθετο μάλιστα, το βέβαιο είναι πως ο άνθρωπος ως κοινωνικό ον έχει απαραίτητα ανάγκη από πραγματική συνομιλία, συζητήσεις και αλληλεπίδραση.

Πάμε πάλι στους τρόπους που διαχειρίζονται τα πράγματα οι μητέρες. Αυτές σχολιάζουν σχεδόν τα πάντα, δεν πατάνε απλά το Like για να προχωρήσουν άμεσα στην επόμενη από τις εκατοντάδες αναρτήσεις που περνάνε από το ραντάρ τους. Εκφράζουν την εκτίμησή τους για τις νέες φωτογραφίες, μας ενθαρρύνουν όταν αναλαμβάνουμε νέες εργασιακές ή άλλου είδους προκλήσεις, μας συμπαραστέκονται και αν ποτέ μια ανάρτηση τους προκαλέσει γέλιο δεν θα διστάσουν να το κάνουν γνωστό σε όλους τους φίλους τους, αφήνοντας ένα σχόλιο. Είτε θέλετε η μητέρα σας να σχολιάζει τα πάντα, είναι σίγουρο πως θα παραδεχτείτε πως οι καλύτερες στιγμές στο Facebook συμβαίνουν στο τμήμα των σχολίων κάτω από τις αναρτήσεις. Άλλωστε η αλληλεπίδραση, τα επιχειρήματα, τα πειράγματα, τα γέλια, οι παρεξηγήσεις και όλα όσα ξετυλίγονται στα thread των σχολίων είναι οι πρωταρχικοί παράγοντες που κάνουν το συγκεκριμένο social δίκτυο κάτι τόσο έντονα κοινωνικό και απολαυστικό.

Είναι βέβαιο πως σταδιακά όλο και περισσότεροι χρήστες έχουν αρχίσει να αγνοούν τα likes και θέλουν να επενδύσουν περισσότερο χρόνο για να διαβάσουν τα σχόλια, συχνά μάλιστα ελπίζοντας να είχαν τη δυνατότητα να έβρισκαν μεγαλύτερο όγκο σχολίων για να “καταναλώσουν”.

Ακόμα και όταν καυχιέται το κάνει ταπεινά

Το καύχημα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να γίνει κουραστικό και μάλιστα αυτό συμβαίνει με ταχύτατους ρυθμούς. Όλοι έχουμε φίλους στο Facebook που δημοσιεύουν αναρτήσεις για το τέλειο νέο τους αυτοκίνητο/διακοπές/εργασία και το κάνουν σε ενοχλητικά τακτική βάση. Παράλληλα το Facebook είναι γεμάτο από τις πιο τετριμμένες καθημερινές εμπειρίες που μας κάνουν να αναρωτιόμαστε συχνά, τι ακριβώς σκέφτονταν οι άνθρωποι που έκαναν την ανάρτηση όταν πάτησαν το κουμπί της δημοσίευσης. Το “Είμαι απίστευτα κουρασμένος” για παράδειγμα μπορεί να κερδίσει μερικά like, αυτό όμως δεν σημαίνει πως η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών που θα το διαβάσει δεν θα αναστενάξει από τη μετριότητα και την πλήρη αχρηστία της δημοσίευσης.

Πάμε και πάλι στις μητέρες μας. Οι περισσότερες είναι σαφέστατα πολύ περισσότερο εκλεκτικές σε σχέση με το τι θα μοιραστούν κάθε φορά. Φαίνεται πως πριν αναρτήσουν το οτιδήποτε, αναρωτιούνται αν αυτό που πρόκειται να δημοσιεύσουν θα ενδιαφέρει κάποιον από τους φίλους τους. Σύμφωνοι τα προφίλ τους μπορεί να είναι συχνά πλημμυρισμένα από ταπεινά καυχήματα του στυλ “Είμαι τόσο περήφανη για τη νέα δουλειά που κέρδισε η κόρη μου, όμως συνολικά χρησιμοποιούν το Facebook για να μοιραστούν τις σημαντικές και σχετικές στιγμές οι οποίες διαφοροποιούν την καθημερινότητά τους, κάτι που είναι το αλατοπίπερο που πραγματικά λείπει από τα feeds της συντριπτικής πλειοψηφίας των χρηστών του Facebook.

Είναι προφανές πως όλα τα παραπάνω παραδείγματα δεν έχουν εφαρμογή σε όλες τις μητέρες. Υπάρχουν πολλές που είναι απίστευτα ενεργές στα social media με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν τις ίδιες προκλήσεις, δοκιμασίες και ταλαιπωρίες με τους νεαρότερους σε ηλικία χρήστες. Το σίγουρο όμως είναι πως πολλές μητέρες έχουν προσεγγίσει το Facebook ως ενα εργαλείο για ουσιαστική σύνδεση και επαφή με πραγματικούς φίλους και αυτό αντανακλά στους τρόπους με τους οποίους συμπεριφέρονται και αλληλεπιδρούν στο συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης σε καθημερινή βάση. Αν οι νεαρότεροι χρήστες υιοθετούσαν στοιχεία αυτής της προσέγγισης, είναι πιθανό πως θα κατάφερναν να βελτιστοποιήσουν την εμπειρία τους στο Facebook και να απολαύσουν σε σαφώς μεγαλύτερο βαθμό όλα όσα έχει να τους προσφέρει.

Share This

Leave a Comment