3 νέα χαρακτηριστικά του Facebook που πρέπει να μάθετε

3 νέα χαρακτηριστικά του Facebook που πρέπει να μάθετε

Είναι πολύ εύκολο να αντιληφθεί κανείς γιατί τα νέα χαρακτηριστικά του Facebook, δημιουργούν πάντα ένα τσουνάμι αντιδράσεων και προκαλούν μεγάλες συζητήσεις. Με ένα κοινό που αγγίζει τους 1.6 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες, κάθε αλλαγή στην πλατφόρμα μπορεί και επηρεάζει τελικά έναν τεράστιο αριθμό ανθρώπων, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο.

Τα νέα χαρακτηριστικά ουσιαστικά αλλάζουν το παιχνίδι για τις επιχειρήσεις στο Facebook, δημιουργούν νεές προοπτικές και ευκαιρίες και προσφέρουν το έδαφος για την εφαρμογή επιτυχημένων νέων πρακτικών και στρατηγικής στη δραστηριοποίηση των εταιριών στον κολοσσό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Στο παρακάτω κείμενο θα εξετάσουμε τρία από τα νέα χαρακτηριστικά του Facebook, τα οποία είναι ήδη διαθέσιμα είτε πρόκειται να γίνουν στο άμεσο μέλλον. Πρόκειται για τα Facebook Reactions, Facebook Live και Instant Articles.

Facebook Reactions

Με τη νέα λειτουργικότητα των κουμπιών αντιδράσεων (reaction buttons), δισεκατομμύρια χρήστες του Facebook ανά τον πλανήτη, μπορούν πλέον να εκφράσουν μια πολύ ευρύτερη γκάμα συναισθημάτων για τις αναρτήσεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι στα feed τους στον κολοσσό των social media. Αυτές οι αντιδράσεις περιλαμβάνουν αυτή τη στιγμή τα εξής: “love”, “haha”, “wow”, “sad” και “angry” με την κάθε μια από αυτές να αντιπροσωπεύεται από ένα μοναδικό emoticon.

Αυτό συνεπάγεται πως το κοινό σας έχει πλέον τη δυνατότητα να εκφράσει μια πολύ ευρύτερη γκάμα αντιδράσεων προς οποιαδήποτε ανάρτηση και τύπο περιεχομένου και δεν περιορίζεται αποκλειστικά στο θρυλικό πλέον κουμπί με τον ανασηκωμένο αντίχειρα που κάνει τη σχετική χειρονομία επιδοκιμασίας. Σε ότι αφορά τους social marketers, αυτή η  αλλαγή, ανοίγει ένα πολύ μεγαλύτερο παράθυρο για τα συναισθήματα που βιώνει το κοινό, κάτι που στο παρελθόν υπήρξε εξαιρετικά δύσκολο να απεικονιστεί με ακρίβεια.

Αν προσέξετε ενδελεχώς αυτά τα κουμπιά αντιδράσεων, θα ανακαλύψετε οξυδερκείς ιδέες, τις οποίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ώστε να ελέγξετε και να τελειοποιήσετε τη στρατηγική σας για το διαδικτυακό περιεχόμενο. (Οι διαχειριστές των σελίδων έχουν πρόσβαση σε βασικά στοιχεία σε ότι αφορά τους αριθμούς για κάθε συγκεκριμένο reaction. Μέχρι στιγμής οι σε βάθος αναλύσεις των δεδομένων που εξάγονται δεν είναι ακόμα διαθέσιμες, όμως πιθανότατα θα γίνουν στο προσεχές μέλλον). Μπορεί να διαπιστώσετε για παράδειγμα πως οι αναρτήσεις που λαμβάνουν τις περισσότερες αντιδράσεις “haha” είναι αυτές που γίνονται περισσότερο και συχνότερα share από το κοινό σας σε σχέση με μια ανάρτηση που προσέλκυσε κυρίως “sad” αντιδράσεις.

Αν τα shares αποτελούν μια μέτρηση στην οποία επικεντρώνεται η στρατηγική σας, τότε η δημιουργία χιουμοριστικού περιεχομένου για το Facebook μπορεί να σας προσφέρει σημαντική ώθηση και να αυξήσει το βαθμό σύμπλεξης και αλληλεπίδρασης του λογαριασμού σας στο συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Facebook Live

Ένα από τα πλέον ισχυρά πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα social media, είναι η δυνατότητα που παρέχουν να καταγράφετε τι έγινε ή πρόκειται να γίνει ανά τον κόσμο, αλλά παράλληλα να μεταδώσετε γεγονότα και events σε πραγματικό χρόνο, τη στιγμή ακριβώς που συμβαίνουν.

Το Facebook Live, το οποίο είναι ένα χαρακτηριστικό που επιτρέπει την αναμετάδοση ζωντανού video, έχει ήδη λανσαριστεί σε όλες τις επικυρωμένες (verified) σελίδες και στο προσεχές μέλλον πρόκειται να είναι διαθέσιμο σε όλα τα προφίλ αλλά και τις εταιρικές σελίδες του Facebook. Στην περίπτωση που το μυαλό σας δεν έχει ήδη κατακλυστεί από σχετικές ιδέες και πρακτικές, απλά σκεφτείτε τις ευκαιρίες που αυτό το χαρακτηριστικό μπορεί να προσφέρει στην επιχείρησή σας: Ζωντανό streaming για τις σημαντικότερες εταιρικές ανακοινώσεις, παρασκηνιακά ζωντανά video για το κοινό σας, live συνεδρίες ερωταπαντήσεων (Q&A), έκτακτα δελτία ειδήσεων με σημαντικές πληροφορίες, demos για προϊόντα και πάρα πολλά ακόμα.

Υπάρχουν δυο κύρια πλεονεκτήματα για τη χρήση του Facebook Live. Το πρώτο είναι πως θα έχετε πρόσβαση σε ένα κοινό που ήδη σας ακολουθεί και το οποίο θα μπορεί να παρακολουθήσει τα videos που θα αναρτάτε (οποιοσδήποτε έχει κάνει Like στη σελίδα σας, θα μπορεί να ανακαλύψει τα ζωντανά video σας, στο News Feed του, αλλά και δια μέσου των ειδοποιήσεων (notifications). Το δεύτερο είναι το γεγονός πως τα ζωντανά videos που δημιουργείτε δεν θα έχουν ημερομηνία λήξης και δεν θα εξαφανίζονται μετά την αναμετάδοσή τους, όπως συμβαίνει με άλλες υπηρεσίες ζωντανού streaming οπως το Meerkat ή το Periscope. Αντίθετα θα παραμένουν δημοσιευμένα και διαθέσιμα στο Timeline σας, ώστε το κοινό σας να έχει τη δυνατότητα να τα παρακολουθήσει σε μεταγενέστερο χρόνο.

Είτε έχετε αυτή τη στιγμή πρόσβαση στο Facebook Live, είτε θα την αποκτήσετε στο εγγύς μέλλον, πρέπει να εξασφαλίσετε πως θα χτίσετε μια στρατηγική για το πως θα μπορέσετε να εκμεταλλευτείτε με το βέλτιστο τρόπο όλα τα εξαιρετικά πλεονεκτήματα που έχει να σας προσφέρει το συγκεκριμένο νέο χαρακτηριστικό του Facebook.

Instant Articles

To Facebook λανσάρισε τη λειτουργικότητα του Instant Articles το 2015, προκειμένου να παρέχει στους εκδότες έναν καλύτερο τρόπο για να δημιουργούν γρήγορα, διαδραστικό περιεχόμενο για το Facebook mobile. Από τις 12 Απριλίου το συγκεκριμένο format θα είναι διαθέσιμο σε όλους τους εκδότες, μικρούς και μεγάλους.

Τα Instant Articles στο Facebook φορτώνουν δέκα φορές ταχύτερα και συχνά προσφέρουν στις επιχειρήσεις την  ευκαιρία να παράγουν τζίρο από το περιεχόμενο που δημοσιεύουν. Σαν εκδότης μπορείτε είτε να πουλήσετε απευθείας ο ίδιος διαφήμιση, είτε μπορείτε να πάρετε βοήθεια από το Facebook με αντάλλαγμα το 30% του τζίρου. Το Facebook πρόσφατα λανσάρισε ένα plugin για τη μηχανή της WordPress και τα Instant Articles, ώστε να εξασφαλίσει πως οι εκδότες έχουν έναν απλό και εύκολο τρόπο ώστε να μπορούν να εκμεταλλευτούν τη μεγάλη ισχύ του νέου χαρακτηριστικού που προσφέρεται στις επιχειρήσεις.

Θα έχετε τη δυνατότητα να προσθέσετε widgets για την εγγραφή συνδρομητών email, καθώς και άλλα κουμπιά που θα καλούν σε δράση (call to action buttons) τα οποία θα μπορείτε να ενσωματώσετε εντός των Instant Articles. Ο νούμερο ένα λόγος για τον οποίο το κοινό δεν επισκέπτεται μια ιστοσελίδα μέσω της φορητής ηλεκτρονικής του συσκευής είναι ο αργός χρόνος φόρτωσης της σελίδας. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να διασφαλίσετε πως θα έχετε διαθέσιμο εξαιρετικά ποιοτικό περιεχόμενο για να μοιράσετε από τη στιγμή που το χαρακτηριστικό των Instant Articles γίνει διαθέσιμο σε όλους. Έχετε μια τεράστια ευκαιρία να φτάσετε σε ένα ευρύτερο κοινό και να δημιουργήσετε υψηλότερη αλληλεπίδραση χρησιμοποιώντας διαδραστικά άρθρα τα οποία θα φορτώνουν αστραπιαία και τα  οποία αντανακλούν τη δυναμική του brand σας. Μην αφήσετε την ευκαιρία αυτή να πάει χαμένη.

Share This

Leave a Comment