Τα Do’s και Don’ts για την αύξηση των followers

Τα Do’s και Don’ts για την αύξηση των followers

Οι αριθμοί στα social media κρύβουν πλέον σημαντική ισχύ. Ακόμα κι αν δεν προσπαθείτε να γίνεται ένας επιδραστικός χρήστης, το κεφάλαιο των followers σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει τη δική του αξία. Είτε πρόκειται για απλά για ζητήματα που είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς, είτε ο στόχος είναι η παραγωγή leads, o όγκος του κοινού σας παίζει στο σύγχρονο περιβάλλον πρωταγωνιστικό πλέον ρόλο.

Τόσο οι επιχειρηματίες όσο και οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούντα στα media έχουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία το ίδιο βασικό ερώτημα να τους ταλαιπωρεί. “Πως αυξάνω τους followers μου και χτίζω μια ακμάζουσα βάση κοινού;”.

Η ερώτηση είναι δύσκολη. Όπως συμβαίνει με τις επιδιώξεις, δεν υπάρχει μια μοναδική και ξεκάθαρη απάντηση. Ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί μέσω μιας ευρείας γκάμας πρακτικών και τρόπων. Διαβάστε πως.

Προσπαθήστε να φτάσετε πέρα από το κοινό σας

Ένας από τους παράγοντες αποφασιστικής σημασίας για να αυξήσει κανείς τον όγκο όσων ακολουθούν το λογαριασμό του στα social media επικεντρώνεται στο περιεχόμενο. Από την άλλη βέβαια το να αναμένει κανείς πως δημοσιεύοντας αποκλειστικά ποιοτικότερο περιεχόμενο, θα καταφέρει να αυξήσει τους followers του, είναι αντίστοιχο με το να πιστεύει στους μονόκερους. Ακούγεται εξαιρετικό  αλλά δεν υπάρχει καμία απόδειξη πως υπάρχουν.

Το περιεχόμενο είναι μεν πολύ σημαντικό αλλά δεν είναι παρά ένα από τα συστατικά του πετυχημένου μείγματος. Πρέπει να μπορείτε να σκεφτείτε και πέρα από το υπάρχον κοινό σας και να καθορίσετε πως θα καταφέρετε να γίνετε ελκυστικοί και σε διαφορετικού τύπου κοινό.

Αν για παράδειγμα είστε μέλος της ομάδας PR (Public Relations). Αν το περιεχόμενο που αναρτάτε είναι αποκλειστικά και μόνο επικεντρωμένο στο PR και προσελκύει τους επαγγελματίες του χώρου, τότε αυτόματα υπάρχει ένα όριο στον αριθμό των followers τους οποίους μπορείτε να φτάσετε. Συνεπώς πρέπει σταδιακά, στρατηγικά και μεθοδικά να αρχίζετε να εντοπίζετε και να συνδέεστε με ομάδες που παρεκκλίνουν ελαφρώς στην  αρχή από τον δικό σας τομέα δραστηριοποίησης. Στο παράδειγμά μας αυτές θα μπορούσαν να είναι επαγγελματίες της διαφήμισης και της ψυχαγωγίας.

Στη συνέχεια θα μπορούσατε να δημιουργήσετε χιουμοριστικό περιεχόμενο για την ποπ κουλτούρα, επιχειρώντας με προσοχή να το δέσετε με την εμπειρία που διαθέτετε στο PR και να δημιουργήσετε ένα ομοιογενές και στιβαρό κομμάτι. Σταδιακά θα καταφέρετε να αποκτήσετε τη δυνατότητα να γράφετε και να μιλάτε για την ποπ κουλτούρα και να παρεμβαίνετε στις συζητήσεις που είναι trending. Αντίστοιχα θα μπορούσατε να εμπλακείτε και με την πολιτική αφού το PR έχει σχέση με τον συγκεκριμένο τομέα. Το παν είναι να διευρύνετε τους ορίζοντές σας και να προσπαθείτε διαρκώς να φτάσετε πέρα από το υπάρχον κοινό σας.

Εμπιστευτείτε το περιεχόμενο

Κανένας άνθρωπος δεν είναι εντελώς μονοδιάστατος. Μοιραστείτε περισσότερες πτυχές του εαυτού σας, επεκτείνετε τη δραστηριοποίησή σας και θα καταφέρετε σταδιακά να αυξήσετε τον όγκο των followers σας. Υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι για να βρείτε και να συνδεθείτε με διαφορετικούς και νέους τύπους κοινού, όμως θα πρέπει παράλληλα να καταφέρετε να καλλιεργήσετε και να συντηρήσετε τους δεσμούς μαζί του.

Απαντώντας σε ερωτήσεις του κοινού σας με ειλικρίνεια και αμεσότητα, παρέχοντάς τους πολύτιμο feedback, έχετε μια εξαιρετική ευκαιρία για να δημιουργήσετε σύμπλεξη και αλληλεπίδραση. Το ζωντανό streaming, τα podcasts αποτελούν επίσης αποτελεσματικούς τρόπους που επιτρέπουν στο κοινό να σας μάθε καλύτερα και σε βάθος. Όσο περισσότερα γνωρίζει το κοινό για εσάς, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες για ισχυρούς δεσμούς και βαθύτερη σύνδεση μαζί σας.

Οι άνθρωποι συνδέονται και αλληλεπιδρούν προτιμότερα με πραγματικούς ανθρώπους και όχι με ρομπότ. Αν αλληλεπιδράτε με το κοινό σας αυθεντικά και ανθρώπινα, έχετε τον ισχυρότερο σύμμαχο που θα σας βοηθήσει να  καλλιεργήσετε τις σχέσεις σας, να αυξήσετε το κοινό σας και να συντηρήσετε μια ακμάζουσα σύνδεση μαζί του.

Μεγιστοποιήστε τα σημεία προβολής

Αναζητήστε πηγές εκτός μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να βρείτε βοήθεια για την αύξηση των followers σας. Μπορεί να ξοδεύετε ολόκληρη την ημέρα σας στα social meida προσπαθώντας να αυξήσετε του followers σας, όμως για παράδειγμα η παρουσία σας σε ένα μόνο μέσο ενημέρωσης μπορεί να επιτύχει όσα θα καταφέρνατε με μήνες δουλειάς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δημιουργήστε όσα περισσότερα σημεία προβολής για την επιχείρησή σας μπορείτε. Προσπαθήστε να έχετε παρουσία στα τοπικά νέα, γράψτε μια ανάρτηση ως guest σε ένα blog, κάντε οτιδήποτε περνάει από το χέρι σας για να προβληθείτε παντού και συνεχίστε να δικτυώνεστε διαρκώς, ώστε να μπορείτε να μεγιστοποιείτε τις ευκαιρίες για προβολή.

Ποια είναι τα do’s and don’ts

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αυξήσει κανείς τον όγκο των followers στα social media. Γενικά η καλύτερη προσέγγιση είναι να έχετε ειλικρινείς προθέσεις όταν συνδέεστε με νέους χρήστες, να αλληλεπιδράτε καλά και να προσθέτετε πραγματική αξία στο feed του κοινού που σας ακολουθεί. Αυτά μπορεί να σας φαίνονται κάπως αόριστα οπότε διαβάστε τα παρακάτω παραδείγματα.

Don’ts: Το να αγοράσετε followers από οποιαδήποτε υπηρεσία που σας χρεώνει “x” followers για ένα χρηματικό ποσό, αποτελεί μια πρακτική που πρέπει πάση θυσία να αποφεύγετε. Πρόκειται γενικά για ψεύτικους λογαριασμούς που δημιουργούνται με αποκλειστικό σκοπό να ακολουθούν εσάς. Μια ακόμα κακή επιλογή είναι να βρίσκετε καταφύγιο σε τρικ αλληλεπίδρασης, όπως για παράδειγμα να ακολουθείτε τεράστιες ομάδες ανθρώπων και στη συνέχεια να τους κάνετε unfollow, αφού πρώτα σας έχουν κάνει follow back (η πρακτική αυτή λέγεται churning).

Αμφότερες οι δυο αυτές προσεγγίσεις θα αυξήσουν μεν τα νούμερα των followers, όμως ποιοτικά τα πράγματα θα είναι πολύ χειρότερα και δεν θα καταφέρετε να προσθέσετε καμία ουσιαστική αξία στο λογαριασμό σας, ενώ σε ότι αφορά στο Twitter μπορεί να σας οδηγήσουν σε άσχημες καταστάσεις και μπερδέματα.

Do’s:  Εδώ οι επιλογές είναι πολλές και εξαιρετικές όπως για παράδειγμα η featured προώθηση, τα Twitter ads, οι διαγωνισμοί, το στοχευμένο περιεχόμενο, τα TWitter chats και πάρα πολλά ακόμα. Η καλύτερη προσέγγιση είναι να επιχειρήσετε να αυξήσετε ταυτόχρονα το κοινό σας αλλά και τη σύμπλεξη και αλληλεπίδραση που προκαλείτε. Μια συνηθισμένη τακτική είναι να χρησιμοποιήσετε κάτι σαν το Twiends για να κάνετε featured promotion σε ευρύ φάσμα κοινό, ή τα Twitter ads για να κάνετε στοχευμένη προώθηση.

Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τους διαγωνισμούς, τα polls, το Twitter chat, το οπτικό tweeting και την καθημερινή διάδραση μπορείτε να αυξήσετε τη σύμπλεξη με το νέο σας κοινό από followers. Το Twiends και το Twitter σας παρέχουν τη δυνατότητα να φτάσετε σε νέο κοινό, ενώ οι επιλογές που καταγράφονται στη συνέχεια σας προσφέρουν τη δυνατότητα για νε μεγιστοποιήσετε τα ποσοστά μετατροπών (conversion rates).

Αρκετοί έχουν την τάση να παραλλείπουν το δεύτερο βήμα και ξεκινούν αμέσως τη μετάδοση (των μηνυμάτων που θέλουν να περάσουν), όμως αυτό δυστυχώς δεν είναι αποτελεσματικό γιατί όπως συμβαίνει και στην πραγματική ζωή, απαιτείται πρώτα χρόνος για να δεθείς με τους άλλους πριν αυτοί σου δώσουν την προσοχή τους και αρχίσουν να  ακούν τι έχεις να τους πεις.

Γιατί το να έχεις ογκώδη διαδικτυακή παρουσία είναι πολύτιμο;

Υπάρχει μια σειρά από οφέλη για όσους καταφέρνουν να έχουν ογκόδη παρουσία στο διαδίκτυο, κυρίως γιατί έχουν τη δυνατότητα να περάσουν τις απόψεις και το μήνυμά τους και να επηρεάσουν άλλους ευθυγραμμίζοντάς τους με τους δικούς τους στόχους. Είτε πρόκειται για να προωθήσετε μια νέα σας πρωτοβουλία, είτε απλά ζητάτε feedback για ένα σημαντικό ζήτημα, είναι εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο στον ψηφιακό κόσμο στον οποίο δραστηριοποιούμαστε όλοι πλέον.

Είναι κάτι αντίστοιχο με το να μπορείς να μπεις σε ένα δωμάτιο και να ρωτήσεις 100 ή και περισσότερους ανθρώπους τη γνώμη τους για μια νέα ιδέα. Στο παρελθόν οι επιχειρήσεις έπρεπε να ξοδεύουν χιλιάδες δολάρια για να κάνουν έρευνα αγοράς και καταναλωτικής συμπεριφοράς, ενώ πλέον ο οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει κάτι αντίστοιχο πολλές φορές εντός της ίδιας κιόλας ημέρας.

Το πραγματικό πλεονέκτημα βέβαια είναι πως αυτό μπορεί να γίνει με χαλαρό τρόπο μέσω της συζήτησης και είναι κάτι που μπορεί να γίνεται επαναλαμβανώμενα και για πάντα. Μπορείτε να χτίσετε πραγματική σύνδεση με τους πελάτες σας, τους συμμαθητές και τους συναδέλφους σας ή με οποιονδήποτε μοιράζεται μαζί σας τα ίδια ενδιαφέροντα. Μπορείτε να παρέχετε υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο σε όσους χρειάζονται βοήθεια, να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας, ή απλά να προωθήσετε ένα νέο προϊόν σας.

Χρειάζεται όμως χρόνο για να χτίσετε μια ογκώδη βάση από followers, που να διατηρεί πραγματική αξία  και ποιοτικά χαρακτηριστικά και δεν πρόκειται απλά για την πρόσθεση οποιουδήποτε χρήστη σε ένα σωρό από followers. Επιπρόσθετα όλα τα παραπάνω αποτελούν απλά το πρώτο βήμα το οποίο πρέπει να συνδυαστεί με το χτίσιμο ενός εξαιρετικού timeline, την αύξηση της σύμπλεξης και της αλληλεπίδρασης και της σύνδεσης με το κοινό σε βαθύτερα επίπεδα.

Share This

Leave a Comment