Content Marketing

Πότε και γιατί πρέπει να αναθέσετε το Content Marketing σε εξωτερικούς συνεργάτες

Written by admin

Το τελευταίο διάστημα τόσο το content marketing όσο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν έναν εξαιρετικά αναβαθμισμένο ρόλο στην προσπάθεια των επιχειρήσεων να φτάσουν σε ευρύτερο κοινό και να προκαλέσουν αποτελεσματικότερη αλληλεπίδραση μαζί του.

Το γεγονός αυτό παραμένει αδιαμφισβήτητο και για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, αφού οι start-up μπορούν να αγγίξουν ευκολότερα το κοινό στο οποίο στοχεύουν, μέσω περιεχομένου που καταδεικνύει τους τομείς της αυθεντίας και της εξειδίκευσής τους, προσφέροντας παράλληλα αξία και πραγματική βοήθεια στους χρήστες που το καταναλώνουν, κάτι που τις διευκολύνει να μετατρέψουν το κοινό σε αφοσιωμένους πελάτες.

Όλα τα παραπάνω είχαν σημαντική συνεισφορά στο γεγονός πως το 2015, οι νεοφυείς επιχειρήσεις επένδυσαν περισσότερο από το 75% του προϋπολογισμού τους για το marketing στο ψηφιακό κομμάτι της προώθησης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την άκρως ενδιαφέρουσα εξέλιξη, το content marketing και τα social media να λαμβάνουν σταθερά την προτεραιότητα ως αποτελεσματικότεροι δίαυλοι προώθησης , τη στιγμή που αντίθετα η οπτικοποιημένη διαφήμιση συνέχισε διαρκώς να χάνει κομμάτι της πίτας και να γίνεται όλο και λιγότερο σημαντική ως εργαλείο marketing.

Το ζήτημα είναι πως αν και η συντριπτική πλειοψηφία των start-up επιχειρήσεων γνωρίζουν πολύ καλά την αποφασιστική σημασία της δημιουργίας ποιοτικού και αξιόλογου περιεχομένου, οι περισσότερες από αυτές εξακολουθούν να δυσκολεύονται να καταρτίσουν και να εφαρμόσουν μια στρατηγική για το περιεχόμενο αυτό που να λειτουργεί αποτελεσματικά. Αυτό συμβαίνει, γιατί η δημιουργία πραγματικά ποιοτικού περιεχομένου και η εκμετάλλευσή του στο έπακρο, προκειμένου να μπορεί κανείς να αδράξει όλα τα πλεονεκτήματα, απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή, εξάσκηση και επιμέλεια, κάτι που ένα πολύ σημαντικό ποσοστό των νεοφυών επιχειρήσεων δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά.

Πολλές επιχειρήσεις μεγάλου βεληνεκούς μπορεί να δαπανούν εκατομμύρια για να προσλάβουν managers πλήρους απασχόλησης για το content marketing, προκειμένου να αναπτύξουν και να διαχειριστούν τη στρατηγική τους για το περιεχόμενο, έχοντας αντιληφθεί πως πρόκειται για παράγοντα αποφασιστικής σημασίας. Όταν όμως μιλάμε για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, είναι προφανές πως κάτι αντίστοιχο, δεν είναι σίγουρα εφικτό. Αν είστε ένας από αυτούς που προσπαθείτε να αναπτύξετε τη δική σας start-up επιχείρηση, μια από τις πιθανές λύσεις για να απαντήσετε στην πρόκληση, είναι να αναθέσετε το κομμάτι του content marketing σε τρίτους, εξωτερικούς συνεργάτες.

Είναι πιθανό να μη διαθέτετε τις απαραίτητες δεξιότητες ή τον χρόνο

Ως ένας νέος επιχειρηματίας μιας start-up, είναι εξαιρετικά αμφίβολο πως διαθέτετε τις απαραίτητες δεξιότητες, ώστε να πληροίτε τις προϋποθέσεις ενός καταρτισμένου και επαρκούς content marketer. Επιπρόσθετα έχοντας να διαχειριστεί έναν τεράστιο όγκο διαφορετικών διεργασιών, είναι απολύτως κατανοητό πως ο ιδρυτής μιας τέτοιας επιχείρησης δεν θα έχει τον απαιτούμενο χρόνο για να επενδύσει στη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου, αφού θα πρέπει να επικεντρωθεί στον πυρήνα του προϊόντος ή/και της υπηρεσίας που θέλει να παρέχει.

Συμπερασματικά, από τη στιγμή που το content marketing έχει πλέον αναβαθμιστεί σε κάτι εξόχως σημαντικό για κάθε νεοφυή επιχείρηση, είναι εξαιρετικά πιθανό πως θα καταφέρετε να αποκομίσετε τα βέλτιστα αποτελέσματα αν αναθέσετε τον συγκεκριμένο τομέα στους ειδικούς του χώρου.

Δεν διαθέτετε το κατάλληλο υπαλληλικό δυναμικό

Ας είμαστε ρεαλιστές, η συντριπτική πλειοψηφία των νεοφυών επιχειρήσεων δεν διαθέτει τον κατάλληλο άνθρωπο που μπορεί να διαχειριστεί αποτελεσματικά τη στρατηγική σε ότι αφορά το content marketing. Η πλειοψηφία των start-up, επικεντρώνονται τόσο πολύ την ανάπτυξη των προϊόντων τους, κι αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που οι designers και αυτοί που ασχολούνται αποκλειστικά με την ανάπτυξη και τη βελτίωση του προϊόντος ή/και της υπηρεσίας παίζουν τον πιο κρίσιμο ρόλο στην ομάδα αυτών των επιχειρήσεων.

Ουσιαστικά η ομάδα marketing απαρτίζεται από πωλητές, οι οποίοι εξ’ ορισμού πρέπει να επικεντρωθούν στις πωλήσεις. Όταν αναθέσει κανείς σε μια ομάδα πωλήσεων να αναλάβει το κομμάτι της στρατηγικής για το content marketing, τότε τις περισσότερες φορές, εφαρμόζονται παραδοσιακές και απαρχαιωμένες τακτικές, οι οποίες δεν βοηθούν στη στόχευση του κατάλληλου κοινού με τον τρόπο που υποδεικνύουν οι ανάγκες στο σύγχρονο τοπίο για το marketing.

Εξετάστε τα ζητήματα προϋπολογισμού

Η προσπάθεια για την επιτυχία δεν είναι ποτέ εύκολη για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, ειδικά στα πρώτα στάδια όταν και το burn rate είναι υψηλότερο (burn rate είναι ο ρυθμός με τον οποίο μια νέα επιχείρηση χρησιμοποιεί το αρχικό της κεφάλαιο (venture capital) για να χρηματοδοτήσει τα γενικά της έξοδα, πριν ξεκινήσει να έχει θετικές χρηματικές ροές από τη λειτουργία της. Ουσιαστικά αποτελεί μια μέτρηση της αρνητικής ταμειακής ροής).

Τις περισσότερες φορές οι νεοφυείς επιχειρήσεις είναι ιδιαίτερα ανασφαλείς το ενδεχόμενο σημαντικών επενδύσεων για το content marketing, εξαιτίας του γεγονότος πως έχουν αμφιβολίες για το αν θα καταφέρουν να αυξήσουν το ROI (Return on Investment) μιας τέτοιας επένδυσης. Η πρόσληψη εξωτερικών συνεργατών, που θα επιφορτιστούν με αυτό το κομμάτι, λύνει το πρόβλημα, αφού αυτοί είναι καλύτερα εξοπλισμένοι και σε θέση να αναπτύξουν βελτιστοποιημένες καμπάνιες για να πετύχουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα, παραμένοντας πάντα εντός του προϋπολογισμού που έχετε ορίσει.

Το Content marketing είναι δυναμικό

Όπως ισχύει για κάθε συστατικό στον επιχειρηματικό κόσμο, το content marketing είναι κάτι που διαρκώς εξελίσσεται και αλλάζει. Σύμφωνα με τα στατιστικά οι μισοί σχεδόν marketers ασθμαίνουν όταν χρειάζεται να εκπονήσουν και να εφαρμόσουν ένα αποτελεσματικό σχέδιο για το περιεχόμενο. Το να μένετε ενημερωμένοι για τις καλύτερες τρέχουσες πρακτικές και στρατηγικές της σύγχρονης αγοράς στον συγκεκριμένο τομέα, αποτελεί παράμετρο αποφασιστικής σημασίας για να καταφέρετε να αγγίξετε μεγάλο όγκο του κοινού στο οποίο στοχεύετε.

Από τη στιγμή που η επιχείρησή σας αρχίσει να στέκεται στα πόδια της, ίσως χρειαστεί να στήσετε μια ειδική ομάδα που θα επιτηρεί και θα εφαρμόζει όλες τις εναλλασσόμενες τακτικές για το content marketing. Όσο ακόμα όμως βρίσκεστε στο ξεκίνημα, το να αναθέσετε σε εξωτερικούς εξειδικευμένους συνεργάτες τη… βρώμικη δουλειά, αποτελεί την καλύτερη επιλογή για τη νεοφυή σας επιχείρηση.

 

About the author

admin

1 Comment

Leave a Comment