Πως τα social media μπορούν να βελτιώσουν το εργασιακό περιβάλλον

Πως τα social media μπορούν να βελτιώσουν το εργασιακό περιβάλλον

Οι καριέρες έχουν πάψει πλέον να είναι όσο γραμμικές υπήρξαν στο παρελθόν. Αντί να αφοσιωνόμαστε σε μια συγκεκριμένη καριέρα για όλη μας τη ζωή μέχρι τη στιγμή της συνταξιοδότησης, συχνά αλλάζουμε μονοπάτια και ρότα και ουσιαστικά συγκεντρώνουμε κατά τη διάρκεια του εργασιακού μας βίου, πολλαπλές και συχνά ακόμα και διαφορετικές μεταξύ τους καριέρες. Μπορούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων να παρεμποδίσουν αυτή τη σύγχρονη τάση και να ενισχύσουν την αίσθηση του ανήκειν, την εταιρική αφοσίωση και υπερηφάνεια βελτιώνοντας το εργασιακό περιβάλλον;

Τα στατιστικά καταδεικνύουν πως οι υπάλληλοι που αλληλεπιδρούν και συμπλέκονται εντός της επιχείρησης έχουν κατά 20% περισσότερες πιθανότητες να παραμείνουν αφοσιωμένοι και να μην επιλέξουν να αλλάξουν δουλειά. Παράλληλα φαίνεται πως είναι κατά τέσσερις ολόκληρες φορές περισσότερο ικανοποιημένοι από την εργασία τους-Ποιός δεν θα επιθυμούσε κάτι αντίστοιχο;

Είναι προφανές πως όσο περισσότερο το προσωπικό αισθάνεται υποστήριξη και παραμένει συνδεδεμένο με το υπόλοιπο ανθρώπινο εργασιακό δυναμικό, τόσο υψηλότερα είναι τα επίπεδα αφοσίωσης, ευτυχίας και παραγωγικότητας. Τα social media βοηθούν τους ανθρώπους να ακουστούν, να συνδεθούν, να αλληλεπιδράσουν και να εμπνευστούν. Χάρις στην ανοιχτή τους φύση, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να βελτιώσουν την προβολή και την εμπιστοσύνη, αλλά και να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή, το μοίρασμα και τη δόμηση μιας κοινής εταιρικής κουλτούρας στο εργασιακό περιβάλλον.

3 τρόποι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα social media για να δημιουργήσετε ένα καλύτερο εργασιακό περιβάλλον

  1. Χτίστε μια κοινότητα διαμέσου της κοινής εταιρικής κουλτούρας

Χρησιμοποιήστε τη διοργάνωση events που βοηθούν στο χτίσιμο ομάδων, εκμεταλλευτείτε ένα εσωτερικό δίκτυο αλλά και social κανάλια για να έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε ισχυρότερους δεσμούς στα μέλη του εργασιακού περιβάλλοντος. Οι κοινότητες θα δημιουργηθούν και θα πάρουν μορφή με απόλυτα φυσιολογικό τρόπο, αν έχετε εξασφαλίσει πως θα τους δώσετε τον απαραίτητο χώρο για να αναπτυχθούν και να καλλιεργηθούν. Οι υπάλληλοι μπορεί να ακολουθήσουν ο ένας τον άλλον, να μοιραστούν περιεχόμενο, να συνδεθούν και να αλληλεπιδράσουν δημιουργώντας βαθύτερα αισθήματα πως είναι όλοι μέλη της ίδιας εταιρικής οικογένειας.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν το χώρο στον οποίο μπορεί να θεμελιωθούν συνδεδεμένες κοινότητες εργαζομένων, ομάδων και τμημάτων της επιχείρησης. Αυτό είναι σημαντικό καθώς οι συνδεδεμένοι υπάλληλοι έχουν την τάση να είναι περισσότερο ευτυχισμένοι και ικανοποιημένοι, κάτι που με τη σειρά του οδηγεί στο να εργάζονται σκληρότερα και αποτελεσματικότερα.

Η εταιρική κουλτούρα πρέπει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη σύνδεση του προσωπικού. Εξωτερικά μπορείτε να χρησιμοποιείτε για παράδειγμα το Instagram και ένα συγκεκριμένο hashtag για να συλλέγετε περιεχόμενο και να παρουσιάζετε το διασκεδαστικό εργασιακό σας περιβάλλον και την εταιρική κουλτούρα της επιχείρησής σας. Εσωτερικά το Facebook σε ομάδες εργασίας είναι αντίστοιχα χρήσιμο για την εκπαίδευση, ενημέρωση και σύνδεση του προσωπικού σε σχέση με τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει η ευεξία, η γυμναστική, τα πιο υγιεινά εστιατόρια που προσφέρουν delivery στην περιοχή, εκπαιδευτικές συνεδρίες και πολλά ακόμα.

  1. Κινητοποίηση του προσωπικού

Το να μοιράζεται κανείς την εταιρική πρόοδο και τις επιχειρηματικές επιτυχίες, προσφέρει αναγνώριση σε όλους και πιστώνει επαίνους σε αυτούς που το αξίζουν. Οι εργαζόμενοι είναι πολύ ευκολότερο να κινητοποιηθούν αν γνωρίζουν πως αποτελούν ένα μέρος μιας ομάδας που εργάζεται αρμονικά για έναν συγκεκριμένο στόχο, έχοντας μια κοινή αποστολή. Χρησιμοποιήστε ιδιωτικά κοινωνικά δίκτυα και groups για να επικοινωνήσετε για την πρόοδο των projects και να διατηρήσετε όλη την ομάδα πλήρως ενημερωμένη για όλες τις εξελίξεις.

Υπάρχει καλύτερος τρόπος για να κινητοποιήσετε το προσωπικό, από το να αναγνωρίζετε το πείσμα, την προσπάθεια, την αποτελεσματικότητα κάθε μεμονωμένου υπαλλήλου, ώστε όλα αυτά να είναι στην κοινή θέα ολόκληρης της επιχείρησης; Προσπαθήστε να δημοσιεύετε τις μεγάλες εταιρικές επιτυχίες σε ιδιωτικά ή και δημόσια κανάλια, αναγνωρίζοντας τη συνεισφορά μεμονωμένων υπαλλήλων ή και ολόκληρων τμημάτων/ομάδων της επιχείρησης. Κινητοποιήστε και επιβραβεύστε το προσωπικό τρέχοντας διαγωνισμούς, όπως για παράδειγμα υπάλληλος του μήνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

  1. Βελτιώστε τη διαφάνεια

Λέγεται πως το μεγαλύτερο κίνητρο που πρέπει να έχουν οι CEOs για να αποκτήσουν παρουσία στα social media, είναι πιθανότατα απλά το ότι κάτι τέτοιο αποτελεί πλέον αναγκαιότητα. Τα social media αντιπροσωπεύουν μια αλλαγή στην κουλτούρα και δεν είναι αποκλειστικά κάτι που αφορά την τεχνολογία, αφού έχουν ήδη κάνει το βήμα που τα φέρνει εντός του εργασιακού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων. Όταν ο CEO για παράδειγμα χρησιμοποιεί το social video για να μοιραστεί εβδομαδιαία updates και να απαντήσει σε ερωτήσεις που αφορούν την επιχείρηση στο Facebook, καταφέρνει να δώσει το παράδειγμα και να θέσει τον τόνο, τις εργασιακές αξίες και το work ethic για όλον τον υπόλοιπο οργανισμό του οποίου ηγείται.

Η δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος που διέπεται από διαφάνεια, μπορεί να κάνει πραγματικά θαύματα στη συλλογική κινητοποίηση του συνόλου του προσωπικού. Καταδεικνύοντας πως τίποτα δεν παραμένει κρυφό, πως όλα τα δεδομένα και οι πληροφορίες είναι σταθερά διαθέσιμες και δημιουργώντας συνθήκες απόλυτης διαφάνειας, είναι προφανές πως το προσωπικό θα έχει πολύ μεγαλύτερο σεβασμό για την ηγεσία της επιχείρησης αλλά και καλύτερη κατανόηση των αντικειμενικών στόχων της εταιρίας. Γνωρίζοντας πως η ηγεσία ακούει και υποστηρίζει το προσωπικό, το ηθικό των υπαλλήλων παραμένει ακμαίο και σταθερά σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Τέλος αν το προσωπικό σας αλληλεπιδρά ενεργά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πολλά από τα μέλη του είναι φυσιολογικό να μοιραστούν περιεχόμενο για λογαριασμό του brand σας. Όταν το προσωπικό γίνεται πρεσβευτής σας, αυξάνεται το εύρος του κοινού το οποίο αγγίζετε, ενώ παράλληλα γίνεται ευκολότερη η διάδοση του μηνύματος που θέλει να περάσει η επιχείρησή σας.

Share This

Leave a Comment