Content Marketing Facebook Social Media

Πως τα social media αλλάζουν το παιχνίδι για τις επιχειρήσεις

Written by admin

Τα social media έχουν ήδη διανύσει τόσο μεγάλη απόσταση τα τελευταία χρόνια, σε ότι αφορά τη διείσδυσή τους στην αγορά και στα πλεονεκτήματα που έχουν να προσφέρουν στις επιχειρήσεις, ώστε η συντριπτική πλειοψηφία των συζητήσεων, των αναρτήσεων στα blogs και συνολικά του διαδικτυακού περιεχομένου, έχει μετατοπιστεί από το “γιατί είναι τόσο χρήσιμα τα social media” στο “πως”. Αυτό αποτελεί μια θετική εξέλιξη γιατί συνεπάγεται πως οι επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, έχουν αποδεχτεί τη σημασία και την ισχύ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και έχουν επικεντρωθεί πλέον στην προσπάθεια προσαρμογής και χρήσης των εργαλείων αυτών, προκειμένου να εκμεταλλευτούν όλα όσα μπορούν να αποκομίσουν.

Όταν δεν  έρχονται πλέον στο προσκήνιο οι αιτίες για τις οποίες οι επιχειρήσεις είναι απαραίτητο να διατηρούν παρουσία και να δραστηριοποιούνται στα social media, ουσιαστικά κανείς παραμελεί όσες εταιρίες προσπαθούν έστω και καθυστερημένα να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και έχουν μείνει πίσω. Αυτές οι εταιρίες είναι συνήθως επιχειρήσεις που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα social media, όμως αισθάνονται πως έχουν ήδη μείνει πολύ πίσω για να ξεκινήσουν τώρα, ή απλά για διάφορους λόγους δεν τα πάνε πολύ καλά με την τεχνολογία. Το πιο εύκολο είναι να αρχίσουν να χρησιμοποιούν τα social media με κάποιο monitor κυρίως εργαλείο όπως το Dot jet.gr. Αυτή η μετατόπιση της θεματικής, από το “γιατί” στο “πως” που περιγράφεται παραπάνω, τους άφησε μάλιστα ακόμα περισσότερο απομονωμένους και αισθάνονται ακόμα δυσκολότερο το εγχείρημα να προλάβουν τις εξελίξεις. Για αυτές ακριβώς τις περιπτώσεις ακολουθούν λόγοι που θα σας κινητοποιήσουν και θα σας αποδείξουν πόσο πολύ μπορούν τα social media να βοηθήσουν την καριέρα ή την επιχείρηση σας.

Αμφίδρομη επικοινωνία με τους πελάτες

Όταν αγοράζετε μια διαφημιστική καταχώρηση σε μια εφημερίδα, ή ένα σποτάκι στην τηλεόραση ή το ραδιόφωνο, ή ακόμα τυπώνετε κάποιο προωθητικό flyer ή έντυπο, ουσιαστικά φωνάζετε το όνομά σας από την… κορυφή του λόφου. Μπορεί να πετύχετε ευρεία κυκλοφορία ή ακροαματικότητα, όμως δεν έχετε καμία ιδέα αν το κοινό πραγματικά ακούει το μήνυμά σας. Αυτά τα παραδοσιακά εργαλεία επικοινωνίας εξαρτώνται από τη δύναμη της μονόδρομης επικοινωνίας, αφού απλά περνάτε ένα μήνυμα προς το κοινό. Τα social media αντίθετα σας επιτρέπουν αμφίδρομη επικοινωνία, αλληλεπιδράτε με τους ανθρώπους και συζητάτε μαζί τους, κάτι που είναι σαφώς καλύτερο και προτιμότερο για όλους τους εμπλεκομένους.

Η αμφίδρομη επικοινωνία συνεπάγεται πως κάθε προωθητική σας ενέργεια, κάθε εμπορική σας κίνηση έχει άμεσο αντίκτυπο και λαμβάνετε feedback από το κοινό, ενώ είστε σε θέση να απαντήσετε σε κάθε ερώτηση ή απορία των καταναλωτών. Γνωρίζετε με κάθε λεπτομέρεια ποιος είδε το μήνυμα που στείλατε και έτσι μπορείτε να καταγράψετε αποτελεσματική την επιτυχία ή την αποτυχία κάθε καμπάνιας. Η αμφίδρομη επικοινωνία σημαίνει πως δεν είναι απαραίτητο να συναντήσετε κάποιον προσωπικά για να ξεκινήσετε να χτίζετε και να καλλιεργείτε τη μεταξύ σας σχέση. Επιπρόσθετα διασφαλίζει πως όλα τα αρνητικά συναισθήματα καθώς και αυτά της χειραγώγησης που πολλοί άνθρωποι συνδέουν με τις πρακτικές του marketing, εξαλείφονται οριστικά. Όλα τα παραπάνω αποτελούν έναν ιδιαίτερα ισχυρό και αποφασιστικής κρισιμότητας λόγο για να χρησιμοποιήσει κανείς τα social media στο επιχειρείν.

Μαθαίνετε σε βάθος το κοινό στο οποίο στοχεύετε

Η αμφίδρομη επικοινωνία που σας εξασφαλίζουν τα social media μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο σύμμαχο και σε άλλους τομείς. Σας δίνει εξαιρετικά μεγαλύτερα επίπεδα πρόσβασης στα δεδομένα των πελατών σας, αφού έχετε τη δυνατότητα να μάθετε τι πιστεύουν για την επιχείρησή σας και τα προϊόντα/υπηρεσίες σας. Έχετε πρόσβαση στα ενδιαφέροντά τους, τους τύπους και τη θεματολογία του περιεχομένου που απολαμβάνουν περισσότερο και συνηθίζουν να μοιράζονται, με ποιους άλλους χρήστες είναι δικτυωμένοι καθώς και τόσα ακόμα χρήσιμα δεδομένα.

Οι παραδοσιακές μέθοδοι marketing μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να σας παρέχουν ένα κομμάτι της πληροφορίας που περιγράφεται παραπάνω, όμως και πάλι απαιτούν πολύ περισσότερη προσπάθεια, τόσο από εσάς όσο και από τους πελάτες σας προκειμένου να επιτευχθούν τα ανάλογα αποτελέσματα. Μέσω των social media, η πληροφορία συγκεντρώνεται εύκολα και ακαριαία. Επιπρόσθετα σας επιτρέπει να εφαρμόσετε άμεσα και να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τα δεδομένα που αποκτάτε στις διαδικτυακές σας καμπάνιες.

Συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία

Ακριβώς επειδή τόσο μεγάλος όγκος πληροφορίας διαμοιράζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα εργαλεία αυτά σας επιτρέπουν να επικεντρωθείτε στο κοινό στο οποίο στοχεύετε, αποτελεσματικότερα από ποτέ. Φανταστείτε μια επιχείρηση που κατασκευάζει εξαρτήματα για drones. Μια διαφήμιση σε εφημερίδα θα φτάσει σε 30.000 ανθρώπους για παράδειγμα, από τους οποίους όμως μόλις οι 50 θα είναι κάτοχοι drone ή θα ενδιαφέρονται για τέτοια προϊόντα. Στα social media μπορείτε να αναζητήσετε ανθρώπους στην περιοχή δραστηριοποίησης της επιχείρησής σας, που είτε είναι οπαδοί τέτοιων προϊόντων ή έχουν τουλάχιστον εμπλακεί σε συνομιλίες σχετικά με drones. Έτσι με στοχευμένη social media marketing καμπάνια, επικεντρώνεστε στο συγκεκριμένο κοινό, ή μπορείτε ακόμα και να τους πλησιάσετε σε ατομική βάση.

About the author

admin

Leave a Comment