Οι 5 χειρότερες συνήθειες στα Social media και πως θα τις κόψετε

Οι 5 χειρότερες συνήθειες στα Social media και πως θα τις κόψετε

Ας υποθέσουμε πως παρευρίσκεστε σε ένα δείπνο και κάθεστε δίπλα στο μοναδικό ζευγάρι στο οποίο ευχόσασταν να μην χρειαστεί να ανεχτείτε. Είναι ο τύπος του ζευγαριού που συνηθίζει να φέρνει φτηνό κρασί στα πάρτι, αλλά ταυτόχρονα επιλέγει για τον εαυτό του ότι ακριβότερο ποτό έχει συγκεντρωθεί από τους υπόλοιπους. Σας έχουν ήδη στριμώξει σε μια βαρετή συζήτηση που αφορά αποκλειστικά και μόνο το εγώ τους και το βλέμμα σας έχει αρχίσει να θαμπώνει. Τα social media δεν πρέπει ποτέ να προσομοιάζουν με αυτή την περίσταση.

Η ανάρτηση πολλών βαρετών, επαναλαμβανόμενων ή υπέρμετρα προωθητικών μηνυμάτων θα οδηγήσει το κοινό να κάνει unfollow και να συνεχίσει την αναζήτηση στο διαδίκτυο εγκαταλείποντας το brand σας. Μια καλή συζήτηση απαιτεί και από τα δυο μέρη να ακούν, να ρωτούν και να μοιράζονται ισόποσα, ανεξάρτητα από του που ακριβώς διεξάγεται η κουβέντα.

Εφαρμόζοντας αυτή την τυπική δεοντολογία που αφορά κάθε συζήτηση, στο social media marketing, έχουμε συγκεντρώσει τις πέντε χειρότερες συνήθειες που πρέπει πάση θυσία να κόψετε, ενώ σας προσφέρουμε και tips για το πως θα τα καταφέρετε.

Ναρκισσισμός

Πρόκειται για μια από τις χειρότερες συνήθειες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όταν άνθρωποι (ή επιχειρήσεις) αναζητούν διαρκώς τρόπους για να στρέψουν τη συζήτηση στους εαυτούς τους. Το να καταφέρει κανείς να γίνει ένας άριστος συνομιλητής έχει εφαρμογή τόσο στις τετ-α-τετ συζητήσεις, όσο και σε αυτές που διεξάγονται στα social media. Η υπερβολική προώθηση του εαυτού ή/και του brand, το να παραμένει κανείς απόλυτα αυτοαναφορικός και να κολακεύει διαρκώς το brand του, παραμένει μια ιδιαίτερα κακή πρακτική στην δικτύωση με το κοινό και δεν προσφέρει το παραμικρό κίνητρο για να επιλέξουν να σας ακούσουν. Ουσιαστικά προκαλεί την απεμπλοκή του κοινού.

Για να μην πέσετε σε αυτή την επικίνδυνη παγίδα λοιπόν, δοκιμάζετε να ρωτάτε το κοινό, να συμμετέχετε σε threads με σχόλια, να μοιράζεστε τις τάσεις που αναπτύσσονται στους τομείς δραστηριοποίησής σας στην αγορά, να παρέχετε χρήσιμα tips και πληροφορίες, ή να αλληλεπιδράτε με το περιεχόμενο όσων σας ακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ένας δοκιμασμένος κανόνας για τα social media παρά το γεγονός πως έχει διατυπωθεί εδώ και πολύ καιρό, συνεχίζει να υποστηρίζει πως:

– Το ένα τρίτο του περιεχομένου σας στα social media προωθεί την επιχείρισή σας, παράγει μετατροπές (conversions) και δημιουργεί έσοδα.
– Το ένα τρίτο του περιεχομένου σας στα social media φέρνει στην επιφάνεια ιδέες και μοιράζεται ιστορίες από τους ηγέτες της σκέψης και τους επιδραστικούς χρήστες της βιομηχανίας στην οποία δραστηριοποιείστε.
– Το ένα τρίτο του περιεχομένου σας στα social media βαζίζετε σε προσωπική αλληλεπίδραση με άλλους και στο χτίσιμο του brand και της αναγνωρισιμότητάς του.

Μην εκμεταλλεύεστε καταστάσεις με άσχημο και αναποτελεσματικό τρόπο

Η υπερβολική ωμή διαφήμιση και προώθηση του brand σας με αποκλειστικό στόχο τις πωλήσεις, είναι κάτι που μπορεί να ενοχλήσει βαθιά το κοινό σας. Μην τους πνίγεται σε περιεχόμενο πωλήσεων στα social media, ούτε με αμέτρητα links για να αγοράσουν το ένα προϊόν ή την άλλη υπηρεσία (κάντε Retweet εδώ και like εκεί!). Αν πρέπει να πουλήσετε τα προϊόντα σας στα social media, προσφέρετε πάντα ένα αντάλλαγμα στο κοινό σας και πάντα αναμειγνύετε το περιεχόμενο με κάτι αξιόλογο, χρήσιμο και ποιοτικό.

Δοκιμάστε να ενθαρρύνετε το κοινό σας να δημιουργήσει περιεχόμενο για εσάς. Το UGC (User generated content) βοηθά συχνά να καταπραϋνετε την αρνητική επίδραση που έχει η ωμή διαφήμιση, ενώ παράλληλα εξακολουθεί να διατηρεί τα προϊόντα σας στην πρώτη γραμμή, αλλά και εκμεταλλεύεται το κοινό για τη δημιουργία φρέσκου περιεχομένου. Προσπαθήστε να χτίσετε μια σχέση αρμονικής συμβίωσης και αλληλεπίδρασης με το κοινό σας. Το ένα χέρι νίβει τ’ άλλο και τα δυο το πρόσωπο για να το πούμε με μια ελληνική παροιμία. Καλλιεργήστε αμοιβαία επωφελείς σχέσεις με τους followers σας και δεν θα το μετανιώσετε.

Είστε πάντα αυτός που μιλά και ποτέ αυτός που ακούει

Μια καλή συζήτηση δεν είναι ποτέ μονοδιάστατη, όμως σε ότι αφορά τον κόσμο των social media, αυτό είναι κάτι που συχνά ξεχνάνε αρκετοί. Όταν το μόνο που κάνετε είναι να αναρτάτε δικό σας περιεχόμενο, δεν έχετε τη δυνατότητα να ακούσετε πως αντιδρά το κοινό και τι απήχηση έχει το μήνυμά σας. Πολλές επιχειρήσεις μοιράζονται περιεχόμενο και ζητάνε τακτικά Likes και Retweets, αλλά σωπαίνουν όταν κάποιος θέτει μια ερώτηση, ή βοηθά στην ανάφλεξη μιας νέας συζήτησης.

Μια τεράστια ποικιλία από εργαλεία είναι διαθέσιμη για το social listening και μπορεί να βρείτε έναν εξαιρετικό  σύμμαχο για να καταφέρετε να παρακολουθείτε και να καταγράφετε κάθε συζήτηση που αφορά το brand σας. Έχετε επίσης την ευκαιρία να απαντάτε εύκολα και έγκαιρα στις αναρτήσεις του κοινού σας και να αυξήσετε δραματικά την αλληλεπίδραση μαζί του. Προσπαθήστε να συνδυάσετε τις προσπάθειες social listening μαζί με τα analytics για να αντιληφθείτε τι πραγματικά ενδιαφέρει το κοινό σας και συμμετέχετε στις αντίστοιχες συζητήσεις με ζήλο.

Μοιραστείτε περιεχόμενο που αναρτούν κοινότητες και κάντε like στις αξιόλογες δημοσιεύσεις τους. To να ακούτε τους συνομιλητές σας στα social media βοηθά το brand σας να αποπνέει μια θετική αύρα και αυτό μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας.

Τυποποιημένες απαντήσεις

Τα social media προέκυψαν από την ανάγκη ισχυροποίησης των προσωπικών, ανθρώπινων σχέσεων στο διαδικτυακό τοπίο. Παρόλα αυτά πάρα πολλές  επιχειρήσεις και brands συνεχίζουν να δίνουν αυτοματοποιημένες ρομποτικές απαντήσεις. Οι πιστοί σας οπαδοί και followers επένδυσαν χρόνο για να σας βρουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επέλεξαν να συνδεθούν μαζί σας. Την επόμενη φορά που κάνετε copy/paste στο box των μηνυμάτων, σκεφτείτε πριν πατήσετε το κουμπί της δημοσίευσης την απλή ερώτηση: “Αυτή η απάντηση αντανακλά την προσωπικότητα μου και το μήνυμα που αντιπροσωπεύει το brand;”

Να θυμάστε πως κάθε κοινωνικό δίκτυο προσελκύει διαφορετικό κοινό και έχει τον δικό του τύπο περιεχομένου που δημιουργεί τον μεγαλύτερο αντίκτυπο και έχει απήχηση στο συγκεκριμένο κοινό. Οι τυποποιημένες απαντήσεις-κονσέρβα δεν έχουν όμως σίγουρα θέση πουθενά.

Δημιουργήστε ένα μεμονωμένο σχέδιο αλληλεπίδρασης για; κάθε διαφορετικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης και για κάθε τύπο κοινού στο οποίο στοχεύετε. Καταγράψτε τις κατευθυντήριες γραμμές του brand σας και έχετέ τις διαθέσιμες ώστε να μπορείτε να απαντάτε στις ερωτήσεις ενσωματώνοντας πάντα την εταιρική φωνή, προσωπικότητα, χιούμορ, τύπο περιεχομένου και ύφος. Οι τυποποιημένες απαντήσεις μπορούν μονάχα να  απευθύνονται σε ρομπότ.

Spamming

Η εμπιστοσύνη αποτελεί έναν αποφασιστικό παράγοντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αν την καταχραστείτε το κοινό θα ανταποδώσει είτε με report είτε με block. Υπάρχει ένα ευρύτατο φάσμα από social media spam και παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε ορισμένα τέτοια παραπτώματα ώστε να εξασφαλίσετε πως θα τα αποφεύγετε πάντα.

-Κατάχρηση και κακομεταχείριση των hashtags
-Διαδοχικές αναρτήσεις
-Ανάρτηση του ίδιου ακριβώς περιεχομένου σε επαναλαμβανόμενη βάση
-Click-baiting (δελεάζετε το κοινό να κάνει click σε ένα σύνδεσμο, αλλά δεν του προσφέρετε τα αναμενόμενα)
-Προωθείτε το προϊόν ή/και τις υπηρεσίες σας σε ακατάλληλες ομάδες, κανάλια, threads κλπ.
-Kάνετε spam σε threads με σχόλια
-Πλαστές και δόλιες κριτικές (reviews)
-Δημιουργείτε πλαστούς λογαριασμούς
-Κάνετε hacking σε άλλους λογαριασμούς στα social media

Ένα από τα λιγότερα σοβαρά παραπτώματα, αυτό των διαδοχικών αναρτήσεων, είναι συχνά το αποτέλεσμα της προσπάθειας να υπερκαλύψετε το χάντικαπ της ασυνέπειας στην σταθερή ανάρτηση περιεχομένου. Δοκιμάστε να δημιουργήσετε ένα ημερολόγιο για το περιεχόμενου, σχεδιάζοντας εκεί τι θα δημοσιεύεστε και πότε και προσπαθήστε να προγραμματίζετε εκ των προτέρων. Θα αποφύγετε έτσι και το παράπτωμα, αλλά και τα μεγάλα κενά ανάμεσα στις αναρτήσεις.

Share This

Leave a Comment