Δώστε ώθηση στην παρουσία σας στα social media με μαρτυρίες πελατών

Δώστε ώθηση στην παρουσία σας στα social media με μαρτυρίες πελατών

Η πλήρης και αποτελεσματική εκμετάλλευση των μαρτυριών και των κριτικών από τους πελάτες αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο για τις επιχειρήσεις προκειμένου να χτίσουν και να καλλιεργήσουν εμπιστοσύνη για το brand τους. Με τις έρευνες να υποδεικνύουν πως ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της τάξης του 88% των χρηστών έχουν χρησιμοποιήσει τις κριτικές και τις μαρτυρίες πελατών για να καθορίσουν την ποιότητα και την αξιοπιστία κάποιας επιχείρησης, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τη δυναμική της άποψης των καταναλωτών.

Με τον όρο μαρτυρίες πελατών, ορίζουμε οποιαδήποτε κριτική, review, σχόλιο, εκτίμηση, θετική αποτίμηση ή ακόμα και συνέντευξη που σχετίζεται με μια επιχείρηση, ή τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει στο κοινό.

Τι συνιστά μια θετική μαρτυρία;

Οι μαρτυρίες πελατών καταλαμβάνουν ένα μοναδικό κομμάτι στον κόσμο του διαδικτυακού marketing υπό την έννοια πως δεν συνιστούν αυτοπροβολή και αυτό-προώθηση. Η επιχείρηση δεν είναι αυτή που κάνει το marketing ή την προώθηση για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της, αλλά αυτό γίνεται μέσω των καταναλωτών, πελατών. Η εισαγωγή τρίτων στην εξίσωση έχει τη δυναμική να εξαλείψει τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν το παραδοσιακό marketing και μπορεί να τις αντικαταστήσει με κάτι πολύ πιο αυθεντικό και συνεπώς επιδραστικό.

Στις περισσότερες περιπτώσεις οι επιχειρήσεις έχουν λίγα να πουν για το περιεχόμενο μια μαρτυρίας, πλην του να θέσουν συγκεκριμένα ερωτήματα με την ελπίδα να εκμαιεύσουν θετικές απαντήσεις. Η εξαίρεση στον συγκεκριμένο κανόνα αφορά τα video testimonials, εκεί όπου ιδανικά έχει υπάρξει μοντάζ στους συνεντευξιαζόμενους, κάτι που επιτρέπει σαφώς μεγαλύτερα επίπεδα ελέγχου στο τελικό αποτέλεσμα.

Οι θετικές μαρτυρίες πελατών:

– Υποστηρίζουν και επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς που η επιχείρησή σας έχει κάνει κατά τη διάρκεια του marketing
– Προέρχονται από αυθεντικούς πελάτες, οι οποίοι ανήκουν στην αγορά στην οποία στοχεύετε
– Δημιουργούν την εντύπωση του αληθινού και του αυθεντικού χωρίς να δίνουν την αίσθηση του ψεύτικου
– Καταγράφουν πως το προϊόν ή η υπηρεσία σας είναι καλύτερα του ανταγωνισμού
– Δεν περιέχουν τον παραμικρό αναληθή ή ανακριβή ισχυρισμό για το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε
– Είναι γραμμένα ή προφορικά διατυπωμένα με καθαρό, περιεκτικό και συνεκτικό τρόπο
– Δεν μπαίνουν σε δυσνόητες και πολύπλοκες τεχνικές λεπτομέρειες
– Επικεντρώνονται στα πλεονεκτήματα που αποκομίζει ο πελάτης

Με τις μαρτυρίες πελατών να είναι αυθόρμητες και αυτοσχέδιες, το πιθανότερο είναι πως δεν θα έχετε κανένα έλεγχο σε σχέση με το τι θα επιλέξουν να πουν οι πελάτες σας, ούτε με τον τρόπο που θα το κάνουν, όμως μπορείτε σίγουρα να επιλέξετε στη συνέχεια τα σχόλια που θέλετε να προωθήσετε στα social media.

Διαφορετικοί τύποι για τις μαρτυρίες πελατών

Ας ρίξουμε τώρα μια πιο λεπτομερή ματιά στους διαφορετικούς τύπους testimonials και πως μπορείτε να τα προωθήσετε βέλτιστα στα social media.

Γραπτές μαρτυρίες

Για μεγάλο κομμάτι πελατών, μια γραπτή μαρτυρία αποτελεί την πιο βολική μορφή μέσω της οποίας θα μπορέσει να εκφραστεί θετικά για την επιχείρησή σας. Φυσικά το πιθανότερο είναι να μην λάβετε πλημμυρίδα από θετικές μαρτυρίες αν δεν το ζητήσετε προηγουμένως από τους πελάτες σας. Ένας καλός τρόπος για να τα καταφέρετε είναι να στείλετε ένα email σε κάθε πελάτη, ζητώντας μια σύντομη μαρτυρία που δεν θα ξεπερνά τις τρεις προτάσεις.

Μπορείτε να κάνετε τη συλλογή τους ακόμα ευκολότερη, αν συμπεριλάβετε μια φόρμα feedback στην ιστοσελίδα σας, η οποία θα εμπεριέχει ερωτήσεις και επιλογή για βαθμολόγηση του προϊόντος σε μια προκαθορισμένη κλίμακα, ώστε οι πελάτες σας να μπορούν να εισάγουν τον επιθυμητό βαθμό για διάφορες πτυχές του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Όσο περισσότερο διευκολύνετε τους πελάτες σας να αφήσουν τα σχόλιά τους, τόσο το καλύτερο.

Video testimonials

Οι βιντεοσκοπημένες μαρτυρίες διαθέτουν μεγάλη ισχύ και δυναμική. Τοποθετώντας ένα πραγματικό πρόσωπο μπροστά στην κάμερα έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε μια πολύ ισχυρότερη εντύπωση και απήχηση, παρουσιάζοντας μια φωνή που είναι αυθεντική και αυθόρμητη. Φυσικά τα video testimonials έχουν κόστος για να δημιουργηθούν και είναι παράλληλα πολύ δυσκολότερο να πείσετε έναν πελάτη να ξοδέψει ένα σεβαστό χρονικό διάστημα για να γίνει η βιντεοσκόπηση. Μπορείτε να ενθαρρύνετε τους χρήστες να σας στείλουν τα δικά τους video, όμως με τον τρόπο αυτό χάνετε κάθε έλεγχο στη συνολική διαδικασία.

Ο συγκεκριμένος τύπος testimonials μπορεί να προωθηθεί σε πολλές social media πλατφόρμες, με τη σημείωση πως το YouTube και το Facebook αποτελούν τις αποτελεσματικότερες για να γίνει κάτι τέτοιο. Αν το video που έχετε δημιουργήσει είναι μεγάλο σε διάρκεια, είναι καλό να εξετάσετε τη δημιουργία μιας σειράς από μικρότερης διάρκειας κλιπ τα οποία θα ανεβάζετε μεμονωμένα κάθε φορά.

Διαδικτυακές κριτικές

Οι κριτικές πελατών είναι συνήθως σε γραπτή μορφή και ιδιαίτερα σύντομες. Γράφονται συνήθως από πελάτες χωρίς να υπάρχει καμία ανάμειξη από την επιχείρηση την οποία αφορούν. Επίσης συχνά εμπεριέχουν ένα σύστημα βαθμολόγησης με αστέρια, ενώ μπορεί εκτός από θετικές να είναι και αρνητικές. Η αντιμετώπιση των αρνητικών κριτικών αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική πτυχή για τη διαχείριση της διαδικτυακής φήμης του brand σας, όμως δεν αποτελεί κάτι που θα εξετάσουμε στο παρόν κείμενο, το οποίο επικεντρώνετε στις θετικές κριτικές.

Τα reviews είναι συχνά γραμμένα για ιστοσελίδες που είναι σχεδιασμένες να βοηθήσουν το κοινό να πάρει καταναλωτικές αποφάσεις και να διαμορφώσει συμπεριφορές, όπως για παράδειγμα το Yahoo Local, Yelp, TripAdvisor κλπ. Το να κερδίσει κανείς κριτικές πέντε αστέρων στο Google My Business μπορεί να φέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα για το SEO. Τα social media αποτελούν ένα εξαιρετικό σημείο για να ενθαρρύνετε το κοινό να γράψει κριτικές για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, αλλά και για να παρουσιάσετε τις καλύτερες κριτικές για το brand σας. Εξασφαλίστε πως δεν θα προσπαθήσετε να δωροδοκήσετε τους πελάτες για να σας αφήσουν θετικές κριτικές, καθώς κάτι τέτοιο παραβιάζει τις κατευθυντήριες γραμμές της Google, αλλά και πολλών ακόμα αντίστοιχων σελίδων.

Σχόλια στα social media

Τα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιδραστικά και ωφέλιμα και συχνά αποτελούν τον ευκολότερο τρόπο για να αποσπάσει κανείς έναν τύπο μαρτυρίας από τους πελάτες. Το κλειδί για να τα καταφέρει κανείς είναι να παραμένετε ευγενικοί και ευγνώμονες και να ευχαριστείτε κάθε πελάτη που κάνει ένα θετικό σχόλιο για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, χωρίς παράλληλα να εμφανίζεστε υπέρμετρα αυτοπροωθητικοί στις συνομιλίες σας μαζί τους. Όσο περισσότερο αυθεντικά αλληλεπιδράτε, τόσο πιθανότερο είναι να ενθαρρύνετε εξίσου αυθεντικά και αυθόρμητα σχόλια απο το κοινό.

Για να ενθαρρύνετε τα θετικά σχόλια για το brand σας στα social media μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια στρατηγική που συνδυάζει τη σύμπλεξη και την αλληλεπίδραση, τη δικτύωση, τα Q&As, τους διαγωνισμούς, τα Polls καθώς και την επιμέλεια περιεχομένου.

Μπορείτε επίσης να εκμεταλλευτείτε το πλεονέκτημα των ad platforms στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που σας επιτρέπουν να στοχεύσετε σε πολύ συγκεκριμένες ομάδες χρηστών. Θα μπορέσετε έτσι να χτίσετε followers που είναι εξαιρετικά πιθανό να ενδιαφέρονται πραγματικά για την εταιρία σας και ότι αυτή έχει να προσφέρει, κάτι που συνεπάγεται πως θα είναι πολύ ευκολότερο για αυτούς να αλληλεπιδράσουν μαζί σας.

Tips για τη συλλογή μαρτυριών

  • Ζητήστε τις μαρτυρίες από τους πελάτες σας, αλλά ποτέ μην προσφέρετε ανταμοιβή ή αποζημίωση για αυτές. Κι αυτό γιατί έτσι θα υποβαθμίσετε την αυθεντικότητά τους και θα διαβρώσετε την εμπιστοσύνη που έχετε χτίσει με κόπο για το brand σας.
  • Συμπεριλάβετε φόρμες για feedback στην εταιρική σας ιστοσελίδα προκειμένου να διευκολύνετε το κοινό να αφήσει testimonials για την επιχείρησή σας.
  • Τρέξτε καμπάνιες στα social media για να ενθαρρύνετε το κοινό να στείλει video reviews για το προϊόν σας ή να δημιουργήσει το δικό του περιεχόμενο βασιζόμενο σε μια ιδέα ή θέμα που θα έχετε προεπιλέξει.
  • Βάλτε Link για τη φόρμα reviews στο Google My Business για να διευκολύνετε και με αυτό τον τρόπο το κοινό να αφήσει θετικά σχόλια.
  • Ζητήστε από τους καλύτερους πελάτες σας αν θα ενδιαφέρονταν να συμμετέχουν σε ένα video testimonial.
  • Προσθέστε τις θετικές κριτικές και μαρτυρίες στις σελίδες σας στα Social media. Αρκετοί χρησιμοποιούν το LinkedIn, αλλά μπορείτε να κάνετε το ίδιο και στη σελίδα σας στο Facebook σε ένα ξεχωριστό tab.
  • Εξασφαλίστε πως όλες οι video κριτικές σας είναι ανεβασμένες στο κανάλι σας στο YouTube και ενσωματωμένες στην εταιρική σας ιστοσελίδα.
  • Ανανεώστε περιοδικά με νέες μαρτυρίες τόσο στην εταιρική σας ιστοσελίδα, όσο και στα social media feeds.
  • Διαπιστώστε αν οι επιδραστικοί χρήστες των social media έχουν χρησιμοποιήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και αν το έχουν όντως κάνει, ζητήστε τους να γράψουν ή να βιντεοσκοπήσουν μια σύντομη κριτική για αυτά.
  • Δοκιμάστε να προσθέσετε κομμάτια από τις καλύτερες μαρτυρίες που έχετε στη διάθεσή σας στις email marketing καμπάνιες σας για να βελτιώσετε τα click-through rates (CTR).
  • Χρησιμοποιήστε και ανακυκλώστε τις καλύτερες μαρτυρίες για τη δημιουργία offline υλικού marketing όπως μπροσούρες, τυπωμένες διαφημίσεις κλπ.
Share This

Leave a Comment