Ένας οδηγός των social media για πολυάσχολα στελέχη

Ένας οδηγός των social media για πολυάσχολα στελέχη

Σε πρόσφατο κείμενο υπογραμμίστηκε το γεγονός πως περισσότεροι από τους μισούς CEOs στο Fortune 500 δεν έχουν παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάτι που σημαίνει πως χάνουν μια τεράστια ευκαιρία να συνδεθούν και να αλληλεπιδράσουν με πελάτες και προσωπικό. Οι αιτίες για το συγκεκριμένο ζήτημα αναλύθηκαν σε εκείνο το κείμενο και πλέον η θεματολογία έχει μετατοπιστεί από το γιατί στο πως μπορούν τα πολυάσχολα υψηλόβαθμα στελέχη να αποκτήσουν διαδικτυακή παρουσία στα social και να επωφεληθούν από όσα αυτά μπορούν να τους προσφέρουν.

Σε ότι αφορά τους CEOs και τα υψηλόβαθμα στελέχη των επιχειρήσεων τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θέτουν σημαντικές και ειδικές προκλήσεις. Ο χρόνος είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, το διακύβευμα υψηλότατο και η τεράστια ποικιλία διαφορετικών επιλογών μπορεί να επιφέρει… ένα είδος παράλυσης. Ακολουθεί ένας πρώτος οδηγός που μπορεί να βοηθήσει τα πολυάσχολα στελέχη να χτίσουν μια στιβαρή παρουσία στα social media, αποφεύγοντας τις κακοτοπιές.

Αναζητήστε βοήθεια

Ο διαθέσιμος χρόνος σας είναι σίγουρα ελάχιστος και συνεπώς πως περιμένετε να έχετε τη δυνατότητα να διαχειρίζεστε με επάρκεια ένα λογαριασμό στα social media, ή ακόμα χειρότερα έναν σε τρία ή τέσσερα διαφορετικά κοινωνικά δίκτυα; Προφανώς και η προσωπική ματιά, το μοναδικό στυλ και ο χαρακτήρας είναι παράγοντας αποφασιστικής σημασίας στα social media, όμως είναι απλά μη ρεαλιστικό για τα περισσότερα υψηλόβαθμα στελέχη να διαχειρίζονται πλήρως στο 100% τους λογαριασμούς τους στα social media σε μόνιμη βάση. Η αλήθεια είναι πως ελάχιστοι ακόμα και ανάμεσα στους πιο social CEOs, αλληλεπιδρούν χωρίς να έχουν πίσω τους μια ολόκληρη ομάδα ή έστω τουλάχιστον έναν βοηθό να τους υποστηρίζει. Αυτό μπορεί να είναι ένα εξειδικευμένο πρακτορείο, ένα μέλος της ομάδας marketing ή PR της επιχείρησης που παίρνει το χρίσμα και τον υποστηρικτικό ρόλο.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως ο στόχος είναι να αναρτάτε ανούσια, κονσερβοποιημένα και αυτοματοποιημένα μηνύματα. Αντίθετα μπορεί να σας απελευθερώσει ώστε να επικεντρωθείτε στο να ενσωματώσετε την προσωπική σας άποψη και τον χαρακτήρα σας στις αναρτήσεις και να πετύχετε τη μεγιστοποίηση της επένδυσης χρόνου που θα κάνετε στα social media, όσο περιορισμένος κι αν είναι αυτός ο διαθέσιμος χρόνος. Η κατάλληλη υποστήριξη θα διευκολύνει την όλη διαδικασία, από την κατάρτιση της στρατηγικής για το τι θα αναρτάτε μέχρι την διασφάλιση πως όλο το περιεχόμενο είναι ασφαλές και πάντα συμμορφώνεται με το προφίλ σας και το πλάνο σας.

Καθορίστε το “Τι” και το “Γιατί”

Πριν αναρτήσετε το πρώτο σας Tweet, πρέπει να έχετε αντιληφθεί τους στόχους σας. Σε απλή μορφή, αυτό σημαίνει να σκεφτείτε τι κοινό θέλετε να φτάσετε, τι αλλαγές θέλετε να προκαλέσετε, είτε αυτό σημαίνει να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα για το brand σας, είτε να δώσετε ώθηση στην αλληλεπίδραση με τους υπαλλήλους σας. Εξίσου σημαντικό είναι να κατανοήσετε τι θέλετε να μοιραστείτε. Η ομάδα σας θα βοηθήσει στην αποκρυστάλλωση, όμως πρέπει να ξέρετε πως οι πιο αποτελεσματικοί CEOs στα social media, συνηθίζουν να προσφέρουν ένα παράθυρο προς τον κόσμο τους, την εταιρία τους, τα πάθη, τα hobbies τους κλπ.

Αφού καθορίσετε τον τύπο των συνομιλιών και της αλληλεπίδρασης που επιθυμείτε να έχετε, μπορείτε να θέσετε τον τόνο και το ύφος που θεωρείτε πως σας ταιριάζει. Αυτό μπορεί να ποικίλει από το χαλαρό και διασκεδαστικό στυλ, μέχρι το αυστηρό που καθοδηγείται από τα δεδομένα και τις πληροφορίες, όμως το μόνο που παραμένει αδιαπραγμάτευτο είναι η αυθεντικότητα. Ένας τρόπος να ξεκινήσετε να πλάθετε το ύφος αυτό είναι να σκεφτείτε τρία hashtags που θεωρείτε πως σας αντιπροσωπεύουν και σας καθορίζουν και να συνεχίσετε από εκεί. (π.χ #socialmedia, #entrepreneurship, and #technology)

Επιλέξτε τα όπλα σας

Οι διαφορετικές πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προφανώς στοχεύουν σε διαφορετικό κοινό. Το LinkedIn αποτελεί ένα ισχυρό B2B δίκτυο, ενώ το Twitter είναι ευνοϊκό πεδίο για την τεχνολογία και τα media. Τα Facebook και Instagram προσφέρουν δυνατότητα για να φτάσετε σε ευρύτατο καταναλωτικό κοινό, ενώ το Snapchat κυριαρχεί στις δημογραφικές ομάδες των εφήβων. Όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να σας εξοπλίσουν παράλληλα με τα κατάλληλα εργαλεία για να βελτιστοποιήσετε τα αποτελέσματα των προσπαθειών σας. Θέλετε ένα εύκολο και διαισθητικό interface, ώστε να μπορείτε να προγραμματίζετε, να δημοσιεύετε και να παρακολουθείτε τη δραστηριότητα του λογαριασμού σας σε πολλαπλά κοινωνικά δίκτυα.

Δημιουργήστε αξιοπρεπές περιεχόμενο

Για να χτίσετε ένα πιστό κοινό και να κερδίσετε μια θέση ως ηγέτης σε έναν συγκεκριμένο τομέα, έχει κατά κύριο λόγο να κάνει με το να μοιράζεστε ποιοτικό περιεχόμενο. Αυτό φυσικά βασίζεται εν μέρει με τον τύπο του κοινού τον οποίο θέλετε να αγγίξετε. Μπορεί να είναι φωτογραφίες από το παρασκήνιο, απόψεις για τις τάσεις στον τομέα που δραστηριοποιείστε, σύντομα videos, εταιρική ενημέρωση, ή ακόμα και αυτοσχέδιες αναρτήσεις για φαγητό ή hobby. Με τους συνεργάτες σας αποφασίστε για το κατάλληλο μείγμα προσωπικών και επαγγελματικών αναρτήσεων, καθώς και σε ότι αφορά μια πρώτη αναλογία για προγραμματισμένο και αυθόρμητο περιεχόμενο.

Το κλειδί της επιτυχίας και εκεί που αποτυγχάνουν τα περισσότερα στελέχη είναι απλό, η συνέπεια. Στήστε ένα τακτικό πρόγραμμα που ταιριάζει στην ατζέντα και τον χρόνο σας. Μπορεί το αποτέλεσμα να είναι κάτι εντελώς μινιμαλιστικό όπως να επενδύετε δέκα λεπτά κάθε Δευτέρα για να σχολιάσετε την επικαιρότητα και άλλα δέκα λεπτά κάθε Τετάρτη για να γυρίσετε ένα μικρό video 30 δευτερολέπτων με το κινητό σας. Αν από την άλλη δεν μπορείτε να διαθέσετε 15 λεπτά κάθε εβδομάδα τότε πιθανότατα έχετε μεγαλύτερα προβλήματα από το να αποκτήσετε παρουσία στα social media.

Ενισχύστε την ένταση της δουλειάς σας

Το συγκεκριμένο θέμα συχνά παραβλέπεται. Ναι, ορισμένα μηνύματα στα social media γίνονται viral και εξαπλώνονται σαν την πυρκαγιά κερδίζοντας προβολή σε τεράστιο όγκο κοινού. Αλλά αυτό δεν παύει να αποτελεί την εξαίρεση και όχι τον κανόνα. Μην θεωρείτε πως αποτύχατε απλά επειδή κάθε ανάρτησή σας στο Facebook, δεν καταφέρνει να… γονατίσει το διαδίκτυο.

Η αλήθεια επίσης είναι πως οι περισσότερες αναρτήσεις στα social απαιτούν λίγη βοήθεια. Οι συμβουλές του προσωπικού μπορεί να αποτελέσουν έναν ισχυρό (και ανέξοδο) τρόπο για να μεγιστοποιήσετε την προβολή των αναρτήσεών σας. Στρατολογήστε μέλη της ομάδας σας, ώστε να μοιράζονται και πάλι τις σχετικές αναρτήσεις με τους δικούς τους followers. Σε εταιρίες με εκατοντάδες υπαλλήλους, με τον καθένα τους να διαθέτει εκατοντάδες followers, τα αποτελέσματα αυτής της βοήθειας μπορεί να είναι εκθετικά.

Είτε τέλος σας αρέσει είτε όχι τα πληρωμένα social media αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι του παζλ. Όλα τα μεγάλα δίκτυα θα προωθήσουν με κάποιο τίμημα τις αναρτήσεις σας, ακριβώς στο κοινό που στοχεύετε. Αυτό το έξοδο συμπιέζει το χρονικό πλαίσιο που απαιτείται ώστε να χτίσετε μια στιβαρή και ογκώδη βάση από followers και να φτάσετε ταχύτερα σε ευρύτερο κοινό.

Για τα στελέχη γίνεται διαρκώς δυσκολότερο να αγνοήσουν το ROI των social media. Οι καταναλωτές ξοδεύουν πλέον περισσότερο χρόνο στο Facebook από όσο μπροστά στην τηλεόραση. Οι υπάλληλοι χρησιμοποιούν ήδη τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για προσωπική και επαγγελματική χρήση βελτιστοποιώντας για παράδειγμα την ενδοεταιρική συνεργασία και τις καθημερινές διεργασίες. Είναι δύσκολο να αδράξετε τα πλεονεκτήματα από αυτόν τον τύπο ψηφιακής μεταμόρφωσης που συντελείται, χωρίς προσωπική παρουσία στα social media, ακόμα κι αν θεωρείτε πως το τμήμα marketing τα πηγαίνει εξαιρετικά στην εκπροσώπηση του brand. Είναι ευκολότερο να ξεκινήσετε τώρα από ότι ίσως πιστεύετε και ο λόγος ανταμοιβής προς προσπάθεια θα διαπιστώσετε πως σύντομα αυξάνει με γοργούς ρυθμούς.

Share This

Leave a Comment